Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peruutustutka temppuilee, ei toimi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiskasin eilen illalla ton rasian näkyviin ja käyttelin liittimmii irti, mutta ei vaikutusta. Välillä herää viiveellä ja välillä ei sit lainkaan.
    Jotenkin ei ihan helppo päästä noita mittaa. Eli liitin B pinni 2 ois toinen ja liitin C pinni 5 ois + ja - mitkä syöttää tutkia. Ja se C liittimen maa tulee jostain takapuskimen johtosarjan splisesta tai 383 pääjohtosarjasta.? Mä en ihan sähköihminen ole, niin voin hieman kysellä turhia.

    Comment


      Liittimen T16b (J519 -A6-, 16-pin liitin) pinni no. 5 on takatutkien maa. Tulee väliliittimen T16v pinnin no. 16 kautta. 383 on rinnankytkentä etututkiin eli myös etututkien maa tulee T16b/5. 352 kuvastaa johtosarjan sisäistä 4 johdon yhteencrimppausta.

      Liittimen T32b (J519 -A7-, 32-pin liitin) pinni no. 2 on virta takatutkille. Tulee niin ikään väliliittimen T16v kautta, pinni no. 11. X68 on yhteencrimppaus.

      Signaalit tulevat myös liittimelle T32b:
      - vasen takatutka pin no. 11, väliliittimen T16v pin no. 15
      - keskivasen takatutka pin no. 12, väliliittimen T16v pin no. 13
      - keskioikea takatutka pin no. 15, väliliittimen T16v pin no. 12
      - oikea takatutka pin no. 18, väliliittimen T16v pin no. 14

      Comment


      • Laintetaampa tänne kun löytyy valmis triidi aiheesta. Potilaana A4 Allroad 2012 jossa vain takana parkkitutka, pelkällä summerilla(ei palkkeja näytössä). Parkkitutka on viime kesästä lähtien oireillut satunnaisesti siten että se ei vaan satunnaisesti toimi ollenkaan. Nyt tuo on talven tullen kuitenkin mennyt kokonaan toimimattomaksi ja menyystä ei pääse säätämään edes piippauksen voimakkuutta vaan Parking assist on aina harmaana. Ei anna mitään piippauksia tai muita varoituksia ja ELM327 vikalukijalla ei näytä mitään vikakoodeja.

        Potilas kävi hiljattain pajalla ja sielä oli ystävällisesti luettu vikakoodit ja printattu ne lappuun ja siellä oli tästä aiheesta "Keskuselektroniikka 060A etäisyystunnistin, takavasen/keski katkos/maavuoto".

        OK, tutkailin alle ja vetokoukun irti ollessa noihin keskimmäisiin antureihin pääsee juuri ja juuri jotenkin käsiksi ja sen saanee itse vaihdettua, mutta sitten pari tarkentavaa kysymystä josko täältä löytyisi ystävällisiä vastauksia:
        1. Miten tuo liitin(kuva alla) irtoaa, pitääkö tuota harmaata painaa ja vetää liitintä ulospäin vai pitääkö harmaa onales jotenkin vetää taaksepäin tms?
        - Kun ei ole omaa tallia niin mieluusti sitä opiskelisi oikean irrotusmetodin etukäteen kuin auton alla pakkasessa vittusaatanaa huudellen

        2. Mikä mahtaa olla oikea varaosanumero ko. anturille?
        - Internets seikkailulla löysin numeron 4H0919275A, mutta kuvia kun katselee niin jossain näyttää kulma mallia ja jossain suoraa
        - Hinnoissa tuntuu olevan aika isoa hajontaa

        3. Jos yksi anturi on pimeänä, niin minkälaisella todennäköisyydellä muut tulevat menemään läheisessä tulevaisuudessa, vai onko tuo täysin sattumankauppaa koska noi lopettaa toimintansa?
        - äs in, kannattaako noita tilata samalla 4 anturia jo valmiiksi...


        Click image for larger version

Name:	Ptutka.jpg
Views:	89
Size:	139,1 Kt
ID:	1980934

        Comment


          1. Harmaa on "lukitussokka" se vedetään taakse, jolloin lipareen pääsee painamaan alas. Vastaava pitäisi kaiketi löytyä esim. MAF-anturin liittimestä, jos haluaa harjotella.
          3. Oma kokemukseni on, että yhden vikaantuessa menee pian toinenkin. Itse vaihdoin ensin yhden ja toisen hajottua ostin sitten loputkin.

          Comment


            2. Oikea varaosanumero on 1S0 919 275 D

            Comment


              Jos on vikakoodinlukija joka osaa paikantaa vian oikeaan anturiin, niin vaihtaisin keskimmäiset anturit kokeeksi keskenään ristiin.

              Oma kokemukseni on että yksikään anturi ei välttämättä ole viallinen mutta syy löytyy puskurin sisällä kulkevasta johtosarjasta.

              Comment


              • Kiitoksia vastauksista!

                Ei ole itsellä (ainakaan vielä) VCDSää, joten en näe suoraan vikakoodeja, huomasin tuon ainoastaan kun joku ystävällinen sielu oli printannut huollossa luetut vikakoodit kuitin mukaan ja siellä oli tuo taka/keski anturi mainittuna.

                Ja kun ei ole mahdollisuutta viedä autoa talliin niin en mieluusti rupeaisi näin pakkasilla repimään antureita turhaan irti, kun ovat aika ankeassa paikassa ja piuhat eivät kyllä riitä muutenkaan ristiin puskurin takana. Johdot näytti kyllä ihan ehjiltä ainaki tuossa kohtaa eikä ollut mitään hankausjälkiä, mutta voihan se vika olla toki myös toisaallakin. Voisin kuitenkin tässä kuvitella vian olevan joko tuossa anturissa tai liittimen kontaktissa, kun kitenkin paikantui tuohon yhteen tiettyyn anturiin, kun tuossa noita aiemmilla sivuilla olleita kytkentäkaavioita katseli niin näyttäisi olevan kaikkien antureiden syötöt & maat samassa, joten pitäisi olla justiin tuon anturin signaalipiuha joka ottaa maihin, jos olisi syöttö tai maa niin vaikuttaisi kaiketi muihinkin antureihin...

                Comment


                  Kuinkahan rapeita nuo muoviosat ovat pakkasessa. Eikös siellä pääkaupunkiseudulla ole Tee-Se-Itse -hallejakin?

                  Comment


                    A7:sta nostin ilmajouset ylös, pahvin maahan ja näppituntumalla selällään pahvin päällä yhdellä kädellä anturi irti puskurista. Sen jälkeen voi kaksin käsin askarrella liittimen irti. Tosiaan aika helppo homma.

                    Comment


                      Ja mikäli maalaat anturit, niin pyri saamaan mahdollisimman ohut maalikerros. Huomasin, että paksumpi häiritsee tutkan toimintaa. Älä kysy mistä tiedän...

                      Comment


                      • Minäkin jatkoin räpeltämistä, tutkat tuntuu naputtavan, vaikka systeemi on mykkä. Eli joko purkki ei käsittele tuota inputtia ja jaa sitä eteenpäin. On vaan vaikea tutkia, kun kaikki ns toimii, mutta ei kuitenkaan.
                        Measuring blocks näyttää siis ihan maksimia ja joskus se vaan herää. Itellä loppuu järki ja otin hyvityksen autoliikkeestä tuosta, kun kaikki vaan levitelee käsiään. On käynyt audilla ja muualla tutkittavana. Itelläki on vcds ja pääsen tota ronkkii, mutta ku ei oo mitään vikaa muka.
                        Parviäly saattais auttaa tässä. Voisko olla, että jännite tai virta on liian matala, että tutkat ei naputa tarpeeksi tehokkaasti ja siksi se ei anna tarpeeksi vahvaa signaalia takas.

                        Kummallinen rotisko,

                        Comment

                        Working...
                        X