Tietääkö joku BPW 140hp A4 Avant -07 osanumeroita takatutkille?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peruutustutka temppuilee, ei toimi.
Collapse
X
-
S8 vm. 2001 - parkkitutkat edessä, ongelma.
Parkkitutkat edessä ei virka mitään.
Puskuria käytetty jonkun verran kiinni/irti, mutta johdon pitäisi olla
paikallaan ja jos ei olisi - eikös siitä pitäisi löytyä vikakoodi?
Takana oli yksi tutkista sökö, siitä tuli koodi ja vaihdettuani tutkan, alkoi piipittelemään niinkuin pitääkin.
Olisiko etupään tutkat koodattu jotenkin pois? Käytössä
olis obdeleven - mistähän sen pystyis tarkistamaan ja mahdollisesti
laittamaan takas päälle jos näin on?
Comment
-
kestotesti
Oli heikonlaisesti infoa noiden halppisantureiden toiminnasta kestotestimielessä. Allroadissa yksi taka-antureista antaa vikakoodin, joten ajattelin vaihtaa samalla vaivalla kaikki uusiin. Kestotesti alkaa antureiden saavuttua.
Toki muidenkin kokemukset kiinnostavat.
EDIT: Siellä ne sensorit vieläkin odottavat ronkissa innokasta asentaja-arskaa. On ollut motivaation puutetta, kun 95% ajasta tuo kiusaa tekevä tutkakin toimii.Viimeksi muokannut pta; 29.6.2020, 21:54.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja qke- Näytä viestiOmassa antaa tällaiset koodit:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Kaikki tutkat on vaihdettu uusiin ja sulakkeet tsekkailtu. Mikään tutkista ei siritä tai sen toimintaa ei tunne sormella.
Tämä vinkiksi muille jotka näiden vikakoodien kanssa pähkäilee :)
Comment
-
Kirjoitetaan tähän omasta ongelmasta kun joskus 10 vuotta sitten kirjoitin tähän ketjuun että anturivika on yleisin ongelma.
Kolme ja puoli vuotta sitten kun ostin D2:sen tutkat oli mykät ja ledi vilkkui napissa kun pisti päälle. VCDS ilmoitti mikä anturi sökö ja se vaihdettiin, sen jälkeen kaikki hyvin siihen saakka kun seisonnan jälkeen alkusyksyllä huomasin että etututkat toimii välillä ja välillä ei. VCDS antoi vikakoodin etututkien kaiuttimen viasta, joka tässä vaiheessa oli satunnainen. Pistin tilauksen, osanumero 8E0919279, alkuperäinen oli 4B0919279. Jännä tässä oli se että takatutkat kuitenkin toimi vielä. Sitten kun se kaiutin meni täysin mykäksi koko järjestelmä putosi käytöstä.
Netistä löysin mistä se löytyy D3/D4:ssa muttei D2:ssa, oletin että olisi samassa paikassa kuin C5:ssa, ratin alla. Pieleen meni. Se löytyikin mittariston takana. Vaihto oli helppo kun pääsi käsiksi.
Comment
-
Audi a4 b7, Takaparkkitutkat alkoi viime kesänä pätkimään ja nyt talvella alkoi huutamaan yhtä soittoa, juuri katsottu VCDS:llä antureiden toimintaa, mutta mitään vikakoodeja ei löydy, tutkia logittaessa reunimmainen toimii, mutta kaikki muut sanoo että ollaan melkein seinässä kiinni ja jokanen anturi kuitenkin naputtaa, missähän mahtaa olla vika? Jotenki jaksa uskoa että kaikki kolme olis menny samaan aikaan hajalle? yks niistä oli pari vuotta sitten uusittu.
Address 76: Park Assist (8E0 919 283 B) 17:56:55
255 cm Rear Left Sensor (G203)
6 cm Rear Left Center Sensor (G204)
6 cm Rear Right Center Sensor (G205)
9 cm Rear Right Sensor (G206)Viimeksi muokannut Breach; 18.2.2023, 17:25.
Comment
-
Eli A3 8l parkkitutka huutaa vain hetken kun laittaa pakin päälle eikä vissiinkään toimi. Ilmeisesti joku antureista rikki? Miten löytää kyseinen anturi? Löytääkö VCDS:llä?
01549 - Supply voltage for parking aid sensor
29-00 - Short to ground
Comment
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01549
Edellisessä sivussa keskustelua tuosta. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...75#post1448775
Comment
-
C7 korimalliin liittyvää takaparkkitutkan vianhakuhöpinää jos on jompikumpi keskitutka pimeänä, G204 tai G205 siis... eikä oikein kiinnosta irroittaa puskuria että pääsee korjaamaan / vaihtamaan johtosarjan. Ensin tietysti kannattaa vaihtaa anturit keskenään niin näkee onko anturi vain viallinen, mikäli ei niin johtosarjassa on vika.
Kun ottaa G204 ja G205 liittimet irti (ensin tutka puskurista, klipsi ylhäällä ja alhaalla, onnistuu sokkona kun katsoo youtubesta mallia, liittimestä vedetään harmaa osa ulos ja painetaan niin liitin irtoaa) ja mittaa yleismittarilla että kummankin liittimen 1-ja 3-pinneistä että ovat yhdessä. Mikäli eivät ole yhdessä niin toimivalta anturilta voi haaroittaa sähkön toimimattomalle anturille, 1 on plussa (punavihreä) ja 3 on miinus (ruskea). Vähän ranetuksen makua mutta onhan ne johtimet jossain kohtaa alkuperäisenäkin yhdistetty johtosarjan sisällä.
Mikäli sattuis että nuo ed.mainitut ovat sähköisesti yhtä, niin jäljelle jää anturilta ohjainyksikölle menevä signaalijohdin. Tässä onkin sitten vähän enemmän ranetuksen makua mutta tosiaan jos ei nappaa lähteä puskurin irroitukseen ja todennäköisesti vian ollessa jossain tosi hämärässä paikassa - 250€ johtosarjan uusimiseen... niin tälläkin fixillä saa tutkan toimimaan.
Viestin liitteenä on kuva C7 sähkökaaviosta, voisin kuvitella että samat johdinvärit löytyy muistakin automalleista mutta joka tapauksessa johdinvärin voi vakoilla toimimattoman peruutustutkan liittimeen menevästä keskimmäisestä johtimesta, G204 tapauksessa vihreäkeltainen. C7 kun purkaa vararenkaan pois niin vararenkaan syvennyksessä on keskilinjasta hieman vasemmalle läpivienti vetokoukun johtosarjalle. Siitä kun pujottaa johtimen ulos, katkaisee alkuperäisen liittimeltä lähtevän johtimen ja liittää sen tuohon uuteen. Vararengassyvennyksen takareunaa menee ainakin vetokoukullisissa johtosarja auton oikeaan takanurkkaan, sitä pitkin kun vetää uuden johtimen ja pujottaa verhoilun alta takaoikeaan sähkökeskukseen. Siellä on ainakin C7 1/2015 tapauksessa vaalean ruskea 16-pinninen liitin, jokatapauksessa liitin jossa kuusi johdinta (k.o mallin sähkökaavio helpottaa suuresti) niin tuon liittimen naaraspuolinen liitin on puskuriin menevä johto, sen kyllä näkee kumpi puolisko liittyy suurempaan johtonippuun. Tuohon liittimeen kun kytkee parkkitutkan liittimeltä löytyneen väriseen johtimeen tuon uuden johtimen niin pitäisi olla taas sähköinen yhteys parkkitutkaan ja homman toimia. Eli siis vetää hyppylangan liittimeltä liittimelle, anturilta isolle liittimelle.
Sitten kun menee lisää parkkitutkia pimeäksi niin voi jossain vaiheessa vaihtaa sen uuden johtosarjan ja poistaa ranetukset, C7 taisi olla että reunimmaisten parkkitutkien kanssa joutuu joka tapauksessa irroittamaan puskurin että ne saa vaihdettua. Tämä siis keskimmäisten parkkitutkien "helppoon" fiksaamiseen.
Sähköalan henkilölle helppo homma, saa kysyä tarkentavia neuvoja jos tarvis.
Edit: ilmajousitetulla onnistui ilmajousitus yläasennossa, vetokoukku vie aika paljon tilaa joten alakautta työskennellessä aika hellp homma anturien kanssa jos ei ole vetokoukkua.Viimeksi muokannut andre_; 28.5.2023, 23:25.
- 1 like
Comment
-
Ostin käytetyn A4 B8 avant Audin josta myyjä oli poistanut vetokoukun toiseen autoon. Nyt siellä on trailer module communication fault. Nämä saa ilmeisesti pois Vcds avulla. Mutta parkkitutka ei toimi nyt ja siitäkin tulee sama vika koodi communucation lost trailer module permanent.
Saakohan tuon toimimaan koodamalla vai vaatiko se sen trailer module purkin toimiakseen.
Onko tietoa aiheeseen?
Kiitos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Avantinen Näytä viestiSaako tuota parkkitutkan toimintaa muutettua siten, että etututkat aktivoituu kun olet lähellä estettä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lsoinin Näytä viestiSaakohan tuon toimimaan koodamalla vai vaatiko se sen trailer module purkin toimiakseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestiEI saa. Miten voisikaan aktivoitua kun mikään ei tunnista estettä. Tutkat pitäisi olla kokoajan aktiivisia jos haluaa niiden tunnistava esteet.
Saako noin koodattua kyseisessä autossa sitä en tiedä?
Comment
-
Q7 vm. 2010 4L+ parkkitutka ei toimi välähtää vaan näyttössä se antureitten kuva, vcds ei anna vikaa heti, eli R voi vetää monta kertaa koodi ei tuu ja napista pakottamalla kun rämpyttää esim 5 krt. niin tulee koodi 01549, oon kattonu nyt moduulilta johdot eteen asti, siis mitattu signaali kaikki antureitten signaalit toimii, mutta tuota virtaa en oo saanu kunnolla mitattuu antaa vaan 0.5 volttii vaikka on tutkat päällä sama jännite jokaisesta 4 anturin liittimestä olen koittanut toisella moduulilla sama ongelma, ilmeisesti joku estää jännitteen tulon mutta signaali johto toimii, 6 pinninen musta liitin on jossain konehuoneessa ETKA väittää että olisi oikeella laidalla mutta en oo löytönyt liitintä missähän lie? Tähän tulossa 4kpl eteen antureita ja tilasin vielä vara moduulinkin. Voiko vaikuttaa että MMI most väylässä on joku häiriö että ois kuitu irti kun sitä herjaa mutta eikös tämän pitäisi rokata yhdelläkin kuidulla, kaikki muut laitteet toimii, musat kuuluu radiot jne.
Kiitokset vastauksista!
Comment
-
Q7 parkkitutkien tomimimattomuuteen löytyi syyllinen apparin puolen eturenkaan etupuolella sisälokarin takana on 6 pinninen liitin mistä oli virtapuoli syöpynyt maailman tuuliin, signaalipuolikin on ehtoo puolella, eli pitää hommata koko liitin uusiksi, tehty nyt virtapuoli kuntoon että voi ajella autolla normaalisti, ainut ongelma on nyt että kuskin puolen 2 (kaksi) tutkaa näyttää että olisi puolessa välissä mittaus etäisyyttä koko ajan este, tätä pitää jatkossa käydä selvittää.???
Comment
-
Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekin jotain. Eli potilas on A4 B8 2014, onko tää nyt sit B8.5? Varustettu sekä etu, että takatutkalla. Parkkitutkat vaihtelevasti toimii tai ei. Suurimmaksi osaksi on täysin mykkä. Eli piippaa normaalisti kun pistää pakin tai painaa napista. Napin valo palaa normaalisti, mutta näyttö on vain harmaa ja mikää ei piippaa vaikka ajaa kiinni seinään. Vastaavasti toimiessaan toimii aivan täysin.
Käynyt tutkittavana ja oli sielläkin osan aikaa mykkä. Mitattu ja koenaputettu kaikki sensorit ja kaikki pelaa. Mitään vikakoodia ei ole.
Tossa ei kai ole erillistä ohjainpurkkia, jota voisi syyttää. Jotenkin semmonen fiilis on, että se ei vaan mene päälle, vaikka näyttö vaihtaa tilaa ja piippaa. Tutkat ei lähde päälle tms. Voisko jossain olla joku syöttö, mistä se saa sähkön tai maat? Siellä joku kosketushäiriö?
Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Olisi edes joku johtolanka mistä tätä alkaisi purkaa?Viimeksi muokannut Hasa; 26.11.2024, 10:03.
Comment
-
Lue vikakoodit VCDS:llä. Ja kyllä park assistilla on oma ohjausboksi. Mäntsälässä on ihan pätevä paikka kysyä: https://terhonpaja.fi/
Comment
-
Kyl mä Terhon tunnen aika hyvinkin, mutta tää ei oo mun päätettävissä nyt. Enkä ite rupee VCDC:llä ronkkii, kun tän just ostin, ettei ainakaan siitä tuu sanomista.
Ainakin amerikan joet foorumeilla sanoo, että faceliftissä toi tutkailu on kytketty central electrics purnukkaan jossain ratin alla.
No jatketaan tutkimista.
Comment
-
No rovelsin kuitenkin ja tässä ainoat koodit, mitä se antaa.
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 8K1 820 043 T HW: 8K1 820 043 T
Component: KLIMA 3 ZONEN H04 0123
Revision: C1000000 Serial number: 01140220141787
Coding: 64A002C000
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 39E4F3B91DB63974D5-806C
1 Fault Found:
03220 - Stop Valve for Coolant for Climatronic (N422)
006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01100110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 7
Reset counter: 110
Mileage: 233594 km
Time Indication: 0
Date: 2024.11.21
Time: 10:15:19
Freeze Frame:
Voltage: 10.40 V
Voltage: 10.30 V
Voltage: 9.90 V
Voltage: 10.10 V
Bin. Bits: 00000000
Time: 240.00 s
Speed: 0.0 km/h
Count: 65534
ja toinen
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 8T0-907-468.clb
Part No SW: 8R0 907 468 L HW: 8R0 907 468 A
Component: GW-BEM 5CAN H11 0060
Revision: 1V090029 Serial number: 2941V14128067B
Coding: 80CF07FF00
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 48F7D16C59619FED4D-801C
Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 915 181 HW: 8T0 915 181
Component: J367-BDMHella H03 8041
Serial number: 1846092503
Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 959 663 HW: 8K0 959 663
Component: J532_DCDCStab H17 0042
Serial number: 14042003786011200181
1 Fault Found:
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 233859 km
Time Indication: 0
Date: 2024.11.24
Time: 18:28:08
Freeze Frame:
Bin. Bits: 10000
Voltage: 12.50 V
Count: 13
Bin. Bits: 10000
Time: 14.30 s
Tää jälkimmäinen vaikuttas kellonajan perusteella semmoselta, että tuli ku oon kattonu sulakkeita läpi.
Comment
-
Selvittelin eilen tätä ja 09 cent elect. purkin logi group 162 ja 163 näyttää 65535cm. Ne on ne tutkat, kaikki 8 kpl.
Sitten kun sen aamulla lämpimästä tallista lähtiessä saa aina hetkellisesti havahtuu, niin näyttää ihan järkeviä lukemia ja kaikki toimii.
Jostain mistä tulee virta kaikille, varmaan ei syötä sitä tai maata ei ole. Onko noi anturit väylässä, vai mitä signaalia ne lähettää?
Edelleenkään ei mitään vikaa osaa ilmaista itsestään.
Comment
-
Edellisen piirikaavion mukaisesti J519 moduuliin kytkeytyvät. Yhteinen maa ja virta näyttää kaikilla olevan, sekä jokaisella oma signaali.
Tutkitko jo näitä?
Anturit eivät ole suoraan väylässä, vaan tämän J519 moduulin kautta. Jos tässä olisi vikaa, olisi oireita muuallakin.
Comment
-
Liitin lienee 8E0 9724 16 A
Tuo kun sijaitsee sisätiloissa, ei pitäisi olla ongelmaa irtoamisen kanssa.
Comment
Comment