Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peruutustutka temppuilee, ei toimi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Malmbvil Näytä viesti
    Jatketaanpa samaan

    En löytänyt ihan vastaavaa vikaa, eli Q7 takatutkat ei toimi, mutta etupään toimii normaalisti. Kun tutkat kytkeytyy päälle kuuluu yhtäjaksoinen piippaus, keltainen ledi palaa ja takatutkien etäisyys kuviteltuun esteeseen lähestyy ja loittonee näytössä (myös testerillä katsottuna heiluu min ja max väliä). Todellisuudessa tutkien edessä (siis takana) ole mitään. Testattu, että joka anturi värisee, selvästi sormen päässä tuntuu ja napsekin kuuluu. 3kpl vaihdettu antureita taakse kun aiemmin testeri ilmoitti huollon mukaan että ne oli vaihtokunnossa. Nyt kun sain oman testerin (VCDS) käyttöön niin sillä katsottuna ei anna minkään näköistä vikakoodia. Oscillation time antaa joka anturille 0.99-1.15ms, lienevät ok?! Tutkien sulaketta on käytetty myös irti.
    Voisi luulla että tutkien ohjainlaite tai rele on kaput?missä nämä on? Muutenkin jos jollain ois relekarttaa niin kiinnostaisi tietää mikä sijaitsee missäkin.

    Btw. ei kuulu aiheeseen partikkeli filtteri lienee teurastettu kun testerillä katsoen näyttää temperature -53,1C (??) ja muut arvot nollaa.
    itselleni vastaten.

    Tilasin uudet tutkat (autonvaraosastore.fi), asensin ne paikoilleen ja kappas, tutkat taas toimii. eli aiemmin tilatut tutkat eivät vaan toimineet/olleet oikeat autooni vaikka samalla osanumerolla tilasin mitkä edellisissä oli. Ihmetystä herättää vain tuo vag.comin "tyhmyys" tässä asiassa...

    case closed minun osalta

    Comment


    • Olisikohan joku vaihtanut a4 b7 peruutustutkan antureita, pitäisi saaha vinkkejä mikälaisen anturin tilata

      Seuraavanlainen vikakoodi löyty vcds:llä

      1 Fault Found:
      01629 - Sensor for Parking-Aid; Front Left (G255)
      009 - Open or Short to Ground

      samalla vikakoodilla a8 d3:ssa anturin tyyppi olisi seuraava:
      4B0919275E

      Tuossa liitin on 90 asteen kulmassa. Mahtaako olla oikea?

      Löytyhän tämäkin tieto, elikkä

      7H0919275D on oikea, liitin 60 asteen kulmassa
      Viimeksi muokannut Heromanni; 17.11.2016, 15:30. Perustelu: edit

      Comment


      • Hmm, tuli tuossa taannoin itselle hommattua kauan himoittu Ässä. Peruutustutka tästäkin mallista löytyy taakse ja auton korimallin vaihduttua kaikki autolla ajavat eivät pidä peruuttelua yhtä helppona kuin vanhalla porrasperämallisella. Tutkahan ei toimi ollenkaan ja haluaisin sen tämän takia laittaa kunton jos vain mahdollista.

        Pakia laitettaessa tutka ei piippaa eikä yllättäin piippaile paljoa muutenkaan pakitellessa. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään ? Kiitos !

        Comment


          Lue(tuta) tutkan vikakoodit. Ekana tulee mieleen, ettei tutka tunnista pakille vaihtoa, eikä siksi ymmärrä aktivoitua.

          Comment


          • Vähän joo vaikuttaisi peruutusvalokytkimen ongelmalta. Syttyykö peruutusvalot normaalisti? Yleensä tutka ilmoittaa vikaantuneesta anturista pitkällä piippauksella, tai sarjalla lyhyitä piippauksia.

            Comment


            • Joo..Vagcommi onkin jo tässä hankintalistalla..:) Pakkivalot kyllä toimivat ihan normaalisti...Ei kyllä inahdakaan tutka, kun pakille laitan. Toivotaan, että vikakoodeista jotain selviäisi.

              Comment


              • Onko ässässä koukku? Se piipparin poksi saattaa luulla että autossa on perävaunu kytketty ja siksi on mykkänä. Toki se summerikin voi olla hengetön.

                Comment


                • Ei ole Ässässä peräkoukkua...mystistä on, vag-commia odotellessa...

                  Comment


                  • Parkkitutka soi jatkuvasti A6 Allroad 2003

                    Audi A6 Allroad 2003; Parkkitutka alkanut sekoilemaan.

                    Kun pakkia käyttää päällä, niin laite alkaa huutamaan, piipailleekin, mutta ei sammu, vaikka autolla lähtee ajamaan. Huutaminen voi olla yhtäjäksoista, aivan, kuin olisi seinän vieressä - ja tulee takapään taajuudella.

                    Jos käytän virrat pois päältä, niin huuto loppuu. Ross-Techin lukuohjelmisto ei löydä vikaa systeemistä. Tosin, jos irrotan anturin, niin sitten se tunnistaa viaksi.

                    Voisiko anturi päästää signaalia, ollessaan viallinen? Jos otan yhden anturin irti, niin koko hoito hiljenee.

                    Laite ei ala sekoilemaan muulloin kuin pakkia päällä käytettäessä. Voisi viitata siis sinne takapäänsuuntaan vian paikaksi.

                    Kuuntelin stetoskoopilla takasensorit; kaikki naputtavat. Ostin uuden sensorin netostä - se naputtaa hiukan äänekkäämmin. Onko kukaan huomannut, että naputtava sensorikin voisi olla viallinen?

                    Purin nyt ohjausmoduulin näkösälle ja tilasin ebaystä käytetyn tilalle.

                    Irrtoin takapuskurin ja mittailin sensoreiden vastuksia - melkolailla samanlaisia olivat vastukset.

                    Pystyisikö noita mittaamaan mitenkään luotettavasti?

                    Onko kellään ollut ohjausmoduuli viallinen - millaisia oireita oli; huusiko se kaiutin jatkuvasti?
                    Viimeksi muokannut Chili1; 1.5.2017, 18:31.

                    Comment


                      Vikakoodien luku paljastaa mikä tutka sekoilee.

                      Comment


                      • Mitään virhekoodia ei tule eikä löydy.

                        Comment


                          Minulla oireilee juuri samalla tavalla ja sieltä tulee tällainen vikakoodi:

                          Address 76: Park Assist Labels: 8E0-919-283-8E2.lbl
                          Part No: 8E0 919 283
                          Component: Parkingsyst. A6 RDW D09
                          Coding: 11116
                          Shop #: WSC 02335
                          VCID: 6DDBC88D27E0FB2900-50E6

                          1 Fault Found:
                          01548 - Sensor for Parking Aid; Rear Right (G206)
                          31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

                          Tahtoo siis sanoa, että takana oikean puolimmainen tutka on vainaja. Viallinenkin tutka voi nakuttaa uskottavan kuulloisesti.

                          Comment


                          • "..viallinenkin tutka voi naputtaa..." tarkoitatko, että se naputtaa vai, että epäilet, että sekin saattaisi kenties naputtaa?

                            Eli onko väite faktaa vai arvailua?

                            Comment


                            • Nyt tuli toinen uusi anturi - ja systeemi alkoi pelittämään.

                              Ilmeisesti kaikki olivat jo heikossa hapessa, mutta kahden vaihto riitti siihen, että systeemin jännite alkoi riittämään.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Chili1 Näytä viesti
                                "..viallinenkin tutka voi naputtaa..." tarkoitatko, että se naputtaa vai, että epäilet, että sekin saattaisi kenties naputtaa?

                                Eli onko väite faktaa vai arvailua?
                                En epäile vaan tiedän.

                                Comment


                                • Parkkitutkavikaa pukkaa, tähän mennessä perusdiagnoosi ollut ilman testeriä että kuskin puolen keskimmäinen tutka ei toimi. Ainoa joka ei naputa. Syynä se ettei kyseiselle anturille tule jännitettä, luultavasti siis vikaa johdoissa tai liittimissä.

                                  Liittimessä ei näyttäisi olevan kuraa tai korroosiota, haluaisi putsata kaikki liittimet ennen kuin lähtee johtoja katkomaan mutta ovat näköjään suojanneet piuhat todella haasteellisesti auton keulassa. Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta tai tietoa mitä kautta pääsee käsiksi anturin ja tulipellin välisiin kaapeleihin? Ja onko siellä erikseen liitintä yksittäiselle anturille vai menevätkö kaikki kaapelit yhteen liittimeen?

                                  Comment


                                  • Audi Q7 parkkitutka toimii vain pakkasella.?

                                    Osaako kukaan kertoa mistä voisin paikantaa vian parkkitutkassa. Olen omistanut auton nyt pari viikkoa ja kokoaikana parkkitutka ei ole toiminu, ei siis ole näyttänyt mmi näytössä mitään. Käytin testerissä ja se näytti että kolme tutkaa olisi palanut. No nyt autoa seisoi ulkona tallista pakkasessa tunnin ja kun lähdin ajamaan niin parkkitutka toimi(pois lukien nämä rikkinäiset anturit). Ilmeisesti kosteutta päässyt johonki ja pakkasen kanssa sai uuden kosketuksen, mutta missä tämä kosteus voisi olla, että käyttäytyisi näin. Auto siis Q7 -07 ja parkkitutkat edessä ja takana.

                                    Comment


                                    • A4 B8 2.0tdi 2008 peruutustutka ei toimi

                                      Elikkä käytin pari viikkoa sitten auton vianoril akun vaihdossa, mutta heti sen jälkeen huomasin et peruutustutka ei toiminut enää, eikä anna ees asetuksista valita sitä. Noh käytin heti sen jälkeen sen toisella pajalla jakopää rempas ja huollos, niin vikakoodi näytti vaa et peruutustutka rikki, ei kyseinen korjaaja pystyny asjalle tehä mitään, kun ei ollut ohjelmaa sillä. No pian sen jälkeen meni takas vianorille, siellä ne katteli eikä saanu mitään aikaseksi ja pyysi varaa uuden ajan et ois enemmän aikaa tutkii ja pyytää sähkkäri paikalle. No tänä se nyt kävi siellä vianorin vieressä olevilla car poijlla, niin ei mitään, sanoivat vaa että pistävät maahantuojalle viestiä, ja jos on niitten epäilemä osa menny niin maksaa 170€ ja pitää venaa pari viikko et tulee saksasta. Ja sit saa varmaan rupee tappelee kuka tän maksaa, koska vianoril ne väittää ettei oo niitten moka, vaikka heti niitten käsittelyn jälkeen se lopeti toimintaansa. Mutta lähinnä mietin onko mitään muita vaihtoehtoja kellään mielessä tai kokemusta vastaavasta jos akun vaihdon jälkeen tollee loppuu vaan toi tutka. Kiitos

                                      Comment


                                      • Luettiinko vikakoodit ja jos luettiin, niin mitä sieltä saatiin ulos?

                                        Comment


                                        • Pitääkö peruustustutka vain pitkän piippauksen ja sen jälkeen ei anna mitään ääntä, kun laitat pakin päälle? Jos näin on niin sitten taitaa olla joku niistä tunnistimista rikki. Sen saa selville VCDS:ssä mikä niistä on rikki. Vaihto on helppo juttu. Puskurin kuorta joudut kyllä irroittamaan jotta pääset sinne taakse tunnistimen irroittamaan.
                                          Tilaat vaan esim ebaysta ehjän tilalle ja maalaat sen puskurin väriin.
                                          Itselläni oli kustannukset kokonaisuudessaan 25e kun itse hoidin asian.
                                          Mäntsälässä on Terhon Paja, jonka puoleen voi kanssa kääntyä.

                                          Comment


                                          • Lainataas tätä vanhaa topicia kun kerran saman jännän äärellä ollaan...
                                            Omassa antaa tällaiset koodit:

                                            01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
                                            009 - Open or Short to Ground
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01101001

                                            01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
                                            002 - Lower Limit Exceeded
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100010

                                            Kaikki tutkat on vaihdettu uusiin ja sulakkeet tsekkailtu. Mikään tutkista ei siritä tai sen toimintaa ei tunne sormella.
                                            Kannattaako nyt seuraavana alkaa tutkimaan johdotusta vai tilaako "testiksi" uuden ohjainboxin?
                                            Itsellä näytti olevan boxi uudempaa mallia, ja käytettynäkin hinta oli pitkästi yli 100 eur.

                                            Miten esim. hamilton69, sulla kun näytti olevan identtiset koodit, saitko oman kuntoon ja millä keinoilla?
                                            Viimeksi muokannut qke-; 28.6.2018, 06:00.

                                            Comment


                                            • audi a6 4f parkkitutka pimeni

                                              Oiskos jollakulla antaa vinkkiä seuraavanlaiseen ongelmaan: tutka pimeni kokonaan, vikakoodi antaa viaksi yleisesti ground short cut tjs, ei erikseen tutkaa. mikään tutka ei reagoi mitenkään, jossain ilmoitti joksikin jännitteeksi 0.9 v. Erittäin selvästi selostettuna :-D
                                              Elikkä onkos nuissa joku patentti paikka mistä maa katkeaisi tjs. Sulaketta emme myöskään löytäneet mistään, joten jos joku voi antaa vinkkiä vian etsintään niin KIITOS.

                                              Comment


                                              • Itsellä tod näk sama ongelma, joten sinne vaan jonon jatkoksi ihmettelemään :)
                                                Tarkistettavat sulakkeet voit luntata täältä:
                                                http://imgvehicle.com/audi/a6-c6/fuse-box
                                                Viimeksi muokannut qke-; 28.6.2018, 06:00.

                                                Comment


                                                • kiitos sulake kaaviosta. Vikaa ei paikallistettu, koodit juurikin tyyliin samat kuin sulla.Napissa valot välkkyy, tutka piippaa ja mitään ei tapahdu. Yksikään sensori ei värise. Muutama viikko sitten oli vetokoukku ongelmaa, voikos liittyä jotenkin siihen ....

                                                  Comment


                                                  • Sulla toimi aikaisemmin tutkat moitteetta? Itselläkin tuossa on irroitettava jälkiasennettu koukku, joten ei tiedä että onko sillä osaa eikä arpaa tuohon hommaan.
                                                    Mulla tää A6 sen verran uusi hankinta, ja tutkat olivat valmiiksi pimeinä...
                                                    Ensi viikolla olisi tarkoitus alkaa selvittämään ihan ajan kanssa että miksei tutkat pelaa.

                                                    Comment


                                                    • juu toimi. kerran 3v sitten pimeni yksi tutka, silloin vika löytyi juurikin helposti koodeilla. nyt ei ...

                                                      Comment


                                                      • Vetokoukku voi hyvinkin olla syyllinen asiaan, sekun oikein koodattuna pitäisi tunnistaa kärryn laiton ja poiston nimenomaan parkkitutkien osalta. Joten nuo koodaukset kannattaisi vilkaista Vcds:llä. Mutta ei selitä omaa "samaa" ongelmaa, kun ei tuota vetokoukkua ole ensinkään! Koodaukset ohjainlaitteelta tarkistettu omasta kiesistä, ja siellä oli kaikki ok.
                                                        Itsellä olisi myös uudet tutkat hyllyssä, mutta en ole jaksanut kiinnostua nyt aiheesta. Myöskin etupuskurin johtosarjaa tarkisteltu silmämääräisesti viime kesänä ja mitään ihmeellistä ei näkynyt. Vielä pitäisi jaksaa tsekata takapuskuri myös. Minulla oli testiksi toinen identtinen ohjainboksi, ja lopputulos ei muuttunut mihinkään. Meni fiilis koko hommaan tuolloin.

                                                        Comment


                                                        • Työnnän itseni jonon jatkoksi. Vikakoodi antaa vain yleisen virta/maa poikki. Itsellä ilmoitti ensin edestä 2 anturia rikki = vaihdoin uudet, sitten vika jäi edestä keskimmäiseen vaihdoin ristiin ei muutosta. Mittailua Musta/kelt = poikki. Tutkintaa keskellä sarjaa löytyy 2 liitosta jossa musta/kelt. Ja toisessa ruskea/valk. on yhdistetty jollain holkilla ja ne on aivan hapettuneet. Keulan anturit on rinnankytketyt ja jos katkos on syöttö tai maa niin ei testeri voi tunnistaa mikä on rikki.Niihin nätti korjaus = ei poista vikaa. Ja näiden jälkeen testeri antaa tuon virta/maa poikki koodin. Mittailin antureita vanhat antaa kaikki
                                                          1+2 nastasta n.1.55M ohm
                                                          1+3 nastasta n.1.55M ohm
                                                          2+3 nastasta 12k ohm joka lähtee juoksemaan isommaksi.
                                                          Uudet:
                                                          1+2 nastasta 9.9k ohm
                                                          1+3 nastasta 50k ohm
                                                          2+3 nastasta 50k ohm
                                                          Joten eroa on melkoisesti.
                                                          Voiko joku mitata omasta varmasti toimivasta tutkasta mitä se näyttää. Itse laitan vedon että nuo uudet on väärät. Mutta onhan se mahdollista että kaikki vanhat on hyytyneet.

                                                          Comment


                                                          • Tarvitseeko uusi parkkitutkan anturi koodata autoon A6 C7-12?
                                                            Alkuperäisen etusäleikössä olevan tutkan pinta on vähän kupruillut, antaa välillä haamu ilmoituksia. olisiko kosteutta päässyt väliin.
                                                            Kävin motonetista hakemassa korvaavan tutkan, mutta ei suostu täysin yhteistyöhön.
                                                            Auton käynnistäessä, tulee varoitus: "ACC and Audi breaking quard: not available" ja parkkitutkan puolella on etutukien keilat tyhjät ja ylivedetty P merkki. Kun auton sammuta ja käynnistää uudelle, että virrat pysyvät päällä toimii tutka normaalisti ja ilman varoitusta. Kävin jo kerran vaihtamassa anturin, mutta toinenkin teki samoin. Laitoin alkuperäisen takaisin paikalleen ja toimii normaalisti.
                                                            Viimeksi muokannut mkilpela; 5.9.2018, 10:31.

                                                            Comment


                                                            • TOIMII TAAS

                                                              Eli laitan tähän vain sen mikä omassa oli lopulta vikana.
                                                              Etututkien johtosarjassa hapettunut liitos. Kuten edellisessä viestissäni mainitsin.
                                                              Uudet tilaamani tutkat jotka ilmoittivat että ovat oikeat eivät oikeasti ole.
                                                              Oikeassa ja toimivassa tutkassa 1+2 nastan välissä on tuo noin 1.5 -1.7 M ohm vastus.
                                                              ( ei kuten uudet 9.9k ohm eikä kuten risa 7M ohm)
                                                              Tuo 9.9 aiheuttaa tuon "oikosulun" jolloin koko systeemi on vikatilassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X