tietääkö kukaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peruutustutka temppuilee, ei toimi.
Collapse
X
-
Peruutustutkaongelmia täälläkin. Hain auton korjaamolta eilen pienen kolarikorjauksen jälkeen ja eihän siinä peruutustutka enää toiminut. Ei anna merkkiääntä pakki päälle kytkettäessä ja muutenkin tutka on täysin mykkä. Kyseessä siis B6 2.5TDiq avant 2002.
Korjaamoon toki tehty reklamaatio ja ongelmaa selvitellään siellä ensi viikolla.
Kiinnostaa kuitenkin seuraava asia. Autoon oli korjaamon mukaan vaihdettu yksi peruutustutkan antureista. Voisiko olla mahdollista, että peruutustuka pitäisi jotenkin aktivoida käyttöön tälläisen takapuskurin ja anturin vaihdon jälkeen?
Comment
-
Ei sitä tutkaa tarvitse aktivoida anturin vaihdon yhteydessä, korkeintaan vikakoodit nollata.
Vaihdoin omaan A4 B7 taakse sisemmän tutkan, puskuri täytyy irroittaa ja keski anturit on "vinolla" 60? lähdöllä, ulommaiset on 90 lähdöllä, ulommaiset voi pienillä käsillä saada vaihdettua ilman puskurin irroitusta, näin s-line puskurilla.
Takapuskurin irroitus ei ole paha homma jos löytyy purkurautoja sisustan purkuun, cabriossa sivuilla on 2+2 mutteria per sivu (ei lampun alla) ja pyöräkotelossa on 4+2 torxia per sivu ja puskurin alla on vielä 2 torxia, ei tarvinnut ottaa rengastakaan pois eikä nostaa että sai pyöränkotelon ruuvit pois.
Onko muut huomanneet että nuo halvat (ei OEM) anturit ei olisi yhtä herkkiä kuin alkuperäiset, tai sitten tuntuu vaan siltä, naputus on selvästi kovempi tarvikkeessa kuin vanhoissa alkuperäisissä, voi olla kyllä iällä vaikutusta noissakin.
Comment
-
Mulla A6 4F, jonka tutkat eilen alkoi ihan yhtäkkiseltään lakata toimimasta. Kytkettäessä pakin päälle tai kojetaulusta napilla eteen, kuuluu vain hetkeen kimeä piippaus ja sitten ledi jää vilkkumaan kojetaulun nappiin.. Mistä nyt tietää onko anturi/t paskana vai onko siellä joku kosketushäiriö. Tein niin kuin tuolla ylempänä sanottiin että yritin tutkia pakki päällä paikallaan olevaa autoa, mutta ei kuulu mistään enää mitään kun ulos kerkeän... Vika alkoi ihan yhtäkkiä ja sulakkeet on ehjät.
Mikä tämä VAG-COM on, silläkö saa selville vian?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja CalleRi Näytä viestiMulla A6 4F, jonka tutkat eilen alkoi ihan yhtäkkiseltään lakata toimimasta. Kytkettäessä pakin päälle tai kojetaulusta napilla eteen, kuuluu vain hetkeen kimeä piippaus ja sitten ledi jää vilkkumaan kojetaulun nappiin.. Mistä nyt tietää onko anturi/t paskana vai onko siellä joku kosketushäiriö. Tein niin kuin tuolla ylempänä sanottiin että yritin tutkia pakki päällä paikallaan olevaa autoa, mutta ei kuulu mistään enää mitään kun ulos kerkeän... Vika alkoi ihan yhtäkkiä ja sulakkeet on ehjät.
Mikä tämä VAG-COM on, silläkö saa selville vian?
Esim.
http://www.ebay.com/itm/VAG-K-CAN-Co...item3386661551
Comment
-
Miks se meni lukkoon...oon vähän uus täällä enkä oikee hiffaa näitä kaikkia juttuja täällä näköjään :D
Eli siis toi on silleen että läppäriin ohjelmoidaan toi cd ja sit vaan piuha kii autoon ja sieltä pystyy sitte tsekkailee ainaki vikakoodit?
Mikä tossa piuhassa Mikko on mikä ei sovellu 4f:ään? Oisko jotain muuta piuhaa tarjolla? Mä katoin tota linkkiä VAG-COM ja siellä oli ainaki melko suolaset hinnat..
Comment
-
Ok, pistin esimerkkinä sen ja joku voi neuvoa oikean kaapelin CalleRi:lle.
Meni luultavasti lukkoon sen takia, kun liippaa läheltä tätä aihetta. Tosin mode voisi olla sen verran viitseliäs, että laittaisi syyn, kun lukottaa. Se on vaan sitä hyvää "asiakas" palvelua. :)
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47670
Comment
-
Kyllä noi tutkat on sähköisesti niin kaukana valoista, ettei sieltä kyllä häiriö tutkiin voi tulla. Anturit noissa on suomen olosuhteissa kulutustavaraa.
Vikakoodi tosiaan kertoo mikä anturi kiukuttelee, Osa tutkabokseista käyttää vikatilanteessakin antureita, jolloin viallisen pystyy kuulemaan melko helposti stetoskoopilla tai jopa ihan vaan korvalla. Niissä malleissa joissa vikatila kytkee tutkat pois, voi hyödyntää kaveria. Kaveri siis kytkee tutkaa päälle ja itse kuuntelee anturi kerrallaan, kuuluuko naputusta edes aluksi.
Comment
-
Joo ja selvisi tosiaan nyt itsellekin ettei johdu ledeistä, yritin normilampuilla, hetken kylläkin toimi taas kaikki, mutta sitten taas ei. Eli jtn häikkää siellä nyt taitaa olla...outo vaan kun hetken toimii ja sit taas ei :O Voikohan siihen vaikuttaa noi kylmät ilmat?? Kun sisällä ne toimii moitteettomasti...
Comment
-
mul on 2005 vuoden audi a4 b7 ja siinä on varusteena parkkitutka edessä sekä takana. ja mul on semmonen ongelma, et mul ei toimi etu eikä taka parkkitutka. mikä siellä voisi olla vikana? auto pitää pitkän piippaus äänen ku laittaa pakin päälle, mut ku peruttaa jotakin lähelle, niin auto ei reagoi siihen mitenkään vaan on ihan mykkä.
kaikki johdot ja liittimet on käyty läpi jo ja ne oli ihan kunnossa, ainakin omasta mielestäni.
kiitoksia kaikille jo etukäteen!!
Comment
-
Ihan muille referenssiksi omia kokemuksia peruutustutkan temppuilusta 4-äffässä:
Peruutustutka pimeni, kuului vaan pitkä piippaus kun pisti pakin silmään. Syy: oikosulkuun mennyt vetokoukun pistorasia, joka käräytti vetokoukun ohjausboksin (Jaeger 52011508).
Audilta uusi boksi 95e + pajalla uusi pistorasia 50e kaikkineen ja taas toimii.
Comment
-
Mistäs tämä parkkitutkan anturien painpesun kielto on lähtöisin? Rakenteeltaan nuo anturit on sellaiset, että painepesurilla ei niihin vahinkoa saa aikaan. (Jos käyttää tervettä maalaisjärkeä) Elektroniikka on valettu vielä uretaanin sisään, joten kotuullisen hyvin ne on vesisuihkulta suojassa.
Toki ajan kanssa se kosteus voi sopivissa olosuhteissa kapillaarisesti hakeutua anturin sisään, mutta painepesurilla ei siihen nyt varsinaisesti ole osuutta. Liittimet toki on kosteudelle alttiina, ja niihin voi koittaa suihkautta jotain kontaktisprayta jos pätkimistä esiintyy.
Nuo ultraäänianturit ovat ihan yleisestikkin vikaantuvia komponentteja (myös teollisuuslaitteissa), joten rikkinäisen anturin tarinaa ei kannata turhan kauaa ihmetellä. Rikkinäinen anturi on vieläpä melko helppo paikallistaa ihan vain kuuntelemalla (,jos järjestelmä suostuu kytkeytymään päälle edes hetkeksi.) Toimivasta anturista kuuluu käytettäessä vaimeaa naputusta.
Anturien ylimaalaus on ihan sallittua ja jopa suunnitelussa huomioitua. Maalikerroksen paksuuden kanssa ei kuitenkaan kannata alkaa liioittelemaan, etenkin jos uudelleenmaalataan jo kertaaalleen maalattuja antureita.
Comment
Comment