Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hiilikuituisen koristepaneelin korjaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Hiilikuituisen koristepaneelin korjaus

Tuli tuossa syksyllä investoitua coupen hiilikuituisiin paneeleihin. Tarkoitus olisi kevään aikana ehostaa sisustaa ja samalla vaihtaa nuo
    kauniit jalopuu-kopiot em. hiilikuituisiin. Hiilikuituiset pinnat olivat hyvässä hapessa paitsi kojelautaan tuleva suurin kappale.

Se on useammasta kohdasta naarmuuntunut ja kaikista pisin naarmu on todella syvä halkeama.
    Pystyyköhän tuon kappaleen jotenkin fiksaamaan vai onko kyseessä menetetty tapaus ?

Kuvia kovia kokeneesta kappaleesta:
    Kuva 1
    Kuva 2
    Kuva 3

Hiomatahnalla saa kevyempiä naarmuja tasoitettua. Jos ei auta tarpeeksi niin kevyt karhennus esim 600 hiomapaperilla ja lakka päälle. Itse olen käyttänyt ihan 2 komponenttilakkaa tommosiin.

http://www.elisanet.fi/amalin/Navias...7122007212.jpg

Tuossa kuvassa on hiilikuidun laminointiepoksi hiottu tasaiseksi ja vedetty lakka päälle, että saa kiillon takaisin.

Varo ettet hio hiilikuitukankaaseen asti.

Comment

Ei tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa, naarmut näyttävät sen verran pieniltä. Varovasti vain hioo sitä, itse käyttäisin tonnista loppuhionnassa.

Kuituun asti ei tosiaan kannata hioa, tulee heti ruma jälki jota ei voi korjata.

Comment

Vielä "työturvallisuudesta", eli pitääkö varoa enemmän kuin lasikuidun kanssa ?
        Tarviiko olla laminointiepoksipölyn tai hiilikuitusäikeiden kanssa olla varuillaan, ettei mene paikkoihin jonne ei kuulu.
        Hengityssuojain ja suojakäsineet ovat standardi.

Comment

Hiilikuitusäikeitähän tuosta ei saa tulla tai osa on pilalla ;) En noista pölyistä tiedä, ei kait ne sen vaarallisempia ole kuin polyesterihartsikaan.

Epoksihan on aktiivisena aika myrkkyä, pahempaa kuin normihartsi.

Comment

Jees, kysyin säie-juttua lähinnä siksi, että oikeasta alakulmasta on hieman tuleet säikeet esille.
            Epoksipinnoite halennut kulmasta kokonaan pois. Näkyy myös kuvasta 1 tosi kehnosti.
            Enemmän kuidun säikeitä on näkyvän puolen toisella puolella harottamassa, juuri kyseisessä kulmassa.

Comment

Onko noi naarmuja vai kenties ihan pinnoitteen halkeamia?

Mulla omassani samanlaiset listat ja ne on lohjenneet ihan hiilariin saakka = ei pysty korjaamaan millään siistinnäkoisesti.

Comment

Varmaan on ihan läpihalki yhdessä kohdassa tuo pinnoite.
                Täytyy tarkastaa joku kerta kun ennätän tallille.

Comment

Menisköhän se lakka sinne halkeamaan kunnolla ohennettuna, niin ettei se alkeama näkyisi tommosena valkeana naarmuna.

Comment

Working...
                  X