Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 virtalukon pohja simahti --> käynnistys napista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 44 virtalukon pohja simahti --> käynnistys napista?

    juu eli mites tuollainen viritys kannattais tehdä? tietty katkaisijalla virrat ja napista startti. tällä hetkellä tuo menee vaan sillä lailla, että virtalukon takaa on otettu se liitin pois ja siihen menee painonappikatkaisin ja siihen laitettu muutama johto, että pystyy sentään autolla ajamaan.. eli siitä liittimeltähän lähtee jatkuva virta, startti (katkaisin) ja 2 johtoa muille vehkeille eli valot ja takalasinlämmitin/lasinpyyhkijät. syynä tuohon kiireelliseen ratkaisuun oli että piti sunnuntai-iltana lähteä ajelemaan sodankylää kohti armeijaa kun ei virrat yhtäkkiä syttyneetkään.. :D eli mites kannattais kytkentä tehdä ettei koeajolenkin aikana audi muutu hiiltyneeksi kasaksi?

    #2
    Miten olisi uusi virtalukon pohja, niin ei tarttis viritellä mitään.

    Comment


    • #3
      jees, uus pohja löytyy nyt vaan milläs ilveellä sen saa vaihdettua? joku kätevä jippo kenties? :)

      Comment


        #4
        Itselläni oli samanlainen vika ja se ilmeni niin että auto lähti käymään kylmänä mutta ei lämpimänä. Audi 80,90,100 ja 200:ssa on sama pieni lukonpohja vuosimalliin -87, jolloin se muuttuu vahvistettuun malliin. Sähköisen osan suurin vika on lämpeäminen, joka aiheuttaa sen että itse virtalukkosta sinne laitettu vaseliini valuu sähköosan sisään ja aiheuttaen häiriöitä ja muovin sulamista. Tämän estämiseksi kannattaisi autoon laittaa valoille ja startille omat releet tai sitten tyytyä aika ajoin vaihtamaan lukonpohja. Ellei ole kunnon laitteita, kaikkein yksinkertaista on ottaa koko rattiakselin irti. Ensinä rattin irroitus, joka lähtee mutterin irroituksen jälkeen. Ratista molemmista reunoista vääntämällä sivuttain. Sen jälkeen viikset ja suojat irti ja sen jälkeen koetaulu. Omassani oli koetaulun yläosassa kaksi ruuvia sen jälkeen liittimet irti ja kaksi pulttia, joilla rattiakseli on kiinni jonka jälkeen rattiakseli pitäisi lähteä irti. Varaosakirjan mukaan löytyy lukkopohjan kiinnityksiä kolmesta eri kohtaa alhaalta, sivulta ja päältä. Paikka on merkitty punaisella värillä. Alta pitäisi löytyä pieni ruuvin kanta, jota omastani ei löytynnyt ja jouduin tapin poraamaan pois. Lukituksen reikään laitoin kikkeriä ja pikaliimaa. Sen voi myös peltiruuvilla lukita paikoilleen. Paikoillaan lukkopohjan voi vaihtaa, jos omistaa pienen dremelin ja poraa lukkoruuvin irti jonka jälkeen lukkonpohjan vaihto on helppoa. Itse tehtynä työhön noin 3-8h.
        Onnea yrityksellenne. Ellet ymmärä ja osaa tehdä, jätä se muitten tehtäväksi.

        Comment


          #5
          Mulla oli C4-koppasessa hyvinkin samantapainen ongelma (kunhan ensin vika oli diagnostoitu virtalukon pohjaan)

          Ei se virtalukonpohjan vaihtaminen kauheen iso homma ole, mutta lämmin talli auttaa kyllä kovasti tähän vuodenaikaan...

          tossa kerrottu vähän hommasta
          http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5833

          Comment


          • #6
            Typ44:stä en tiedä mutta typ89:n virtalukonpohjan vaihtaa kyllä vartissa. Mittaristo ja ratin alapuolella oleva hylly pois. Ratinkin voi ottaa pois, niin tulee vähän lisää tilaa. Itse pohja on kiinni kahdella pienellä ruuvilla, sähköliitin viä irti. Pohja lähtee sitten ihan vaan vetämällä. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

            Comment


            • #7
              Mistähän sais virtalukonpohjan audi 200:seen ? Ja millanen juttu irrottaa?

              Comment


                #8
                Ootko marmoria kokeillu, tai Motonettiä? Irrotus on helpohko, kun poistaa muovit kojelaudan alta. Liitin irti ja olikohan yksi kuusiokolo pidätinruuvina itse pohjalle.

                Comment


                • #9
                  Miten olis täältä http://www.hasoy.com/

                  Comment


                  • #10
                    Typ89 virtalukon pohjan vaihtotyössä ei välttämättä tarvitse kuin irrottaa mittaristo ja virtalukko on kätevästi näkyvillä sen aukosta. Rattiin ei tarvitse koskea lainkaan. Parit punaisen lakan alla olevat ruuvi irti (en muista oliko yksi vai kaksi) ja uusi paikoilleen ja ruuvit kiinni. Vartin homma siis...

                    Comment


                      #11
                      Faceliftiin eli sitä lyhytakselista virtalukkoa saa parilla kympillä mistä vain varaosapuljusta. Pohja maksaa suurinpiirtein saman verran.

                      Comment

                      Working...
                      X