Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2002 ilmastointiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 2002 ilmastointiongelma

    Heips kaikille, uusi audin omistaja kyselee apua!

    Ostin vm 2002 audi a6 c5 2.4 v6 sedanin, huomasin että ilmastointi puhaltaa lämmintä apukuskin reunimmaisesta ja myös kojelaudan oikean puoleisesta suuttimesta.

    Tässä mallissa ei ole sitä onko se nyt vesiventtiili vai mikä onkaan siinä akun vieressä.

    Vikakoodeja ei anna niin mistähän tuohon voisia ratkaisua löytyä? Varmaan pitäisi katsoa sisälämpötilan anturit toimiiko, mistähän nuo anturit mahtaa löytyä? Onko ne tuon ohjauspaneelin takana? Automaatti-ilmastointi tässä on.

    Kiitos jos joku voi vinkkiä heitellä mistä aloittaa löytämään ratkaisun ongelmaan :)

    #2
    Katso ensi VCDS:llä että miten ilmanohjausläpät toimii. Sieltä ei varmaankaan tule mistään suuttimesta kylmää. Keulassa on yksi ilmanlämpöanturi.

    Ei ole vesiventtiiliä.

    Comment


    • #3
      Tulee kylmää vasemmalta puolelta, oikeastaan lämmintä vain ihan oikean reunimmaisesta ja kojelaudan oikeasta reunasta.

      Pitää tänään katsoa saanko selvää.

      Vaikuttaako automaatti-ilmastointiin sisälämpötila anturit? Missäs nuo ilmanohjausläpät on ja onko isokin homma vaihella?

      Comment


      • #4
        Vaikuttaisi että oikean puolen ilmanohjausläppä taitaapi olla ongelma. Mistäs tämmönen löytyy ja pystyykö homman itse tekemään?

        Comment


          #5
          Oletko ajanut läppien sopeutukset? Nämä hukkaa välillä itsensä ja alkaa puhaltelemaan miten sattuu.

          Comment


          • #6
            Pitää kokeilla tänään, löyty vissiin hvac - basic settings?

            Comment


            • #7
              Kalibrointi tehty ja etsii rajat, means blocissakin oikean puolen arvot muuttuvat kun laittaa kylmemmälle tai kuumemmalle, mutta silti puhaltaa oikea puoli kuumaa.. varmaan purku hommiin seuraavaksi? Kyl sieltä ääntä kuului kalibroinnissa mutta ei rupea viileetä puskemaan

              Comment


                #8
                Tekisin vielä output-testin ja katsoisin tuleeko vikakoodeja sen jälkeen, toki mulla kokemusta pre-fl ilmastoinnista jossa ei ole automaatista sisäilman kiertoa.

                Comment


                • #9
                  Output testejä tein jokaiselle säätimelle, en kokeillut miten pitkälle asti menee, monta kertaa kalibroinnin tein ja nyt vaikuttaa että keski oikea, taka suutinkin puhaltaa lämmintä.. aikaisemmin ei noin kuumaa tullut.

                  Vikakoodeja ei siltikään löydy... vissiin nuo säätömoottorit löytyy kun purkaa hanskalokeron pois?

                  Mites tuossa kalibroinnissa, se käyttää korkealla ja laskee nollaan kaikki, pitäisikö jotain muuta tapahtua vielä?

                  Comment


                  • #10
                    Ei ihme jos ei toimi, tuo moottori on otettu irti ja sen metallinen säätöveivi on nipareilla vedetty kiinni? Miksi? Jotta tulee lämmintä ilmaa vaan?

                    Comment


                      #11
                      Joltain loppunu tuossa kohtaa remonttia rahat kesken. Jos se on talviaikaan hajonnu niin oletettavasti just lämpimän ilman saannin vuoksi niggaroitu tuolleen.

                      Comment


                      • #12
                        Uskomatonta.. miksi helvetissä joku on nippusiteellä laittanut säätöveivin kiinni ja jättänyt moottorin vaan tuonne roikkumaan, laitoin kaikki paikalleen ja kas kummaa, ilmastointi toimii niinkuin pitää ?

                        Suurtehovaseliinia viel ruiskin kaikkiin liikkuviin osiiin ja tuon oikean puolen moottorin avasin, elektroniikanpuhdistus aineella puhdistus ja sit vaseliinia rattaisiin.

                        Liekkö aikaisemmalla omistajalla on mennyt tuo sekaisin ja ei ole ollut vehkeitä millä kalibroida niin on noin tehty

                        Comment


                          #13
                          Ostit 21 vuotta vanhan auton, varmasti löytyy yllätyksiä jatkossakin.Hyvä että tuli kuntoon. Muista varmistaa kun käytät ilmastointia että kondenssivesi tulee maahan asti eikä valu maton alle apukuskin jalkatilaan.

                          Comment


                          • #14
                            Mitäs kautta kondenssivesi tippuu?

                            Comment


                              #15
                              Sen pitäisi tiputtaa auton alle. Vähän oikeaan laitaan jostain etuakselin taka puolelta. C5:sta en tiedä että tuleeko suoraan maahan vai jonkun pohjamuovin päälle/taakse.

                              Comment


                                #16
                                C5:ssa vaihdelaatikon yläpuolella on lämpösuoja, sitä pitkin se valuu alas. Eli katso että kesällä auto kusee alle sitä vettä.

                                Comment


                                • #17
                                  Selvä homma, kiitoksia vinkeistä :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                                    Ostit 21 vuotta vanhan auton, varmasti löytyy yllätyksiä jatkossakin.Hyvä että tuli kuntoon. Muista varmistaa kun käytät ilmastointia että kondenssivesi tulee maahan asti eikä valu maton alle apukuskin jalkatilaan.
                                    Tuli tuosta mieleen kun itsellä tuulilasin alamuovi on irrallaan niin huomasin pesun jälkeen että raitisilmasuodatin oli vähän märkä, onko automaattilaatikon joku ohjausboksi tuolla apukuskin maton alla vai mitä siellä oli ja missä kohassa suunnilleen?

                                    Mietin että olisiko järkevää suojata se jollain tavalla ihan varuilta? Muovilla tai vastaavalla ettei vesi niin helposti pääsisi

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä se siellä on. Suunnilleen keskellä jalkatilaa, kotelon sisällä. Jos lattialle tulee paljon vettä, niin se menee kyllä sinne kotelon sisäänkin. Siinä ei muovit paljoa auta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei nyt aiheeseen liity tuo raitisilmasuodattimen kautta veden pääsy niin mietin että tekisi ohuesta pellistä suojan siihen tuulilasin kohille että jos vesi siitä pääsee niin ohjautuu sivuille, ei mitään isoa palaa että ei peitä koko raitisilmasuodatinta. ihan varuilta kun varmaan tuulilasin vaihto edessä niin sitten vissiin pitää se ala muovi liimata kiinni pysyvästi ja jos se pettää niin varmasti vedet sisään tulisi

                                        Edit: taitaahan siinä tuulilasin alareunassa olla metallinen pieni kouru alkuperäisenä jo ja kaitpa tuo pitää jos ei tähän mennessä oo kastunu... kunhan varmistaa jos repii muoveja irti että se alamuovi on varmasti oikeella paikallaan. Helposti näköjään saapi väärin sen siihen laitettua kun tuntu että kahteen kohtaan se siihen istahtaa ihan ok...
                                        Viimeksi muokannut a1pp4; 4.6.2023, 17:19.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X