Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Äänieristystä uusiin autoihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Äänieristystä uusiin autoihin

    Vaihdoimpa tuossa autoa A3 Sportbackkiin ja verrattuna edeltävään B6-mallin A4seen tuntuu että nykyisessä on pikkasen enemmän häiritsevää rengasmelua.
    Aihetta sivuttu ( mun hakujen mukaan ) yllättävän vähän täällä ja ajattelin herätellä aiheesta pientä keskustelua. Tuskin koskee ainoastaan tätä mallia..?
    Pienen surffikierroksen perusteella poissuljettuja vaihtoehtoja on autohifistien neuroottinen auton purkaminen ja kumittamalla koko kulkuneuvo.
    Takakontti lienee yksi mihin pienellä vaivalla näitä vaimennusmattoja voisi laittaakin mutta sitten?
    Rengasmelu kuitenkin tuo ainoa häiritsevä tekijä, ja kyseessä ensiasennusrenkaat. KesäPirellitkin kuulemma äänekkäät joten tuolla suht. kalliilla tavalla voisi parannusta löytyä - ei siitä sen enempää.

    Kommentteja seuraavista surffatessa löydettyihin:

    -Stop-sonic käsittely
    ( umpikömpelöt sivut www.finikor.fi)

    -Katepalia rengaskoteloihin?
    Kuulostaa aika julmalta tavalta uuteen autoon?

    -Linkin mukainen käsittely
    ( miksi kaikilla näillä firmoilla on aivan järkyttävän käyttäjävihamieliset sivut)
    http://www.tectyl.fi/noisestopping.htm



    Kyseessä ainoa kauneusvirhe mitä tuore salarakas mukanaan kantaa joten kaikenlainen informaatio on tervetullutta. Myös nastraalipitoiset linkkiviittaukset.

  • #2
    Noilla vaihtoehdoilla et saa valitettavasti ajomelua edes auttavasti vähennettyä. Ainut tapa saada ajomelua oikeasti vähennettyä on asentaa Vibroplastia tai Dynamat Extremeä auton peltipintoihin.

    http://www.audioimport.fi/tuotteet/i...evel=1&pid=612

    http://www.audiohellman.fi/sivut/dls...dartplast.html

    Katepalit yms. kannattaa unohtaa kättelyssä.

    Tuollainen noise stopping on vesiohenteinen, eli auto sisäpuolelle pitäisi vetää. Vaimentaa selvästi huonommin kuin vaimennusmatot. Hintaa on varmasti sen verran, että ihan oikeasti se auton purkaminen ja matolla vaimentaminen alkanee houkuttelemaan.

    Comment


      #3
      Tuossahan ongelma on nuo tukivarsien kiinnittyminen koriin. Jos niitä pystyisi jotenkin eristämään paremmin, niin asia olisi korjattavissa, mutta muuten ei kauheasti auta. Itselle vedettiin edelliseen kolmoseen ensin tuollaisen Stopsonic mömmöt, mutta eipä pysynyt ja seuraavaksi sitten vedettiin rinkelin omat kivenisku mömmöt purkki per rengaskotelo. Pahimmat helpottuivat, mutta tosiaan nuo äänet johtuvat noista tukivarsista tuohon koriin. Verhoilut irti ja kymmenen viisitoista pakettia vibroa ja sitten tuota uutta solumuovia päälle niihin kohtiin mihin sopii.

      Comment

      Working...
      X