Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akun hyytymisen jälkeen tuli vikakoodi ja sound system on mykkänä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Akun hyytymisen jälkeen tuli vikakoodi ja sound system on mykkänä...

    S5 B8; Akku hyytyi niin että tuli FISiin ihan ilmoitus että akun jännite alhainen.

    Radiosta ei kuulu mitään ja muutama vikakoodi löytyi. Koitin googlata ohjeita mutta ei löytynyt mitään. Osaiskohan täällä joku auttaa, alla vikakoodit:

    ================================================== ==
    Tämä vikakoodi olikin jo aiemmin:

    Address 07: Control Head Labels: 8T0-035-7xx-07-H.clb
    Part No SW: 8T0 035 729 T HW: 4E0 035 729
    Component: Interfacebox H43 5570
    Revision: 00000000 Serial number: 329CR077508506
    Coding: 0020302
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 4A9B4E27256EA8D9DF-801E

    Subsystem 1 - Part No: 8T0 919 609 C
    Component: E0380 BedienteilH07 0100

    Subsystem 2 - Serial number: 00000000002874

    Subsystem 3 - Serial number: 0130.03.070000000100010041ÿ

    Subsystem 4 - Serial number: 010041ÿ

    1 Fault Found:
    00003 - Control Module
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100101
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 45
    Mileage: 176835 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.02.25
    Time: 18:09:12
    ================================================== ========

    Tämä vikakoodi tuli uutena:

    Address 47: Sound System (J525) Labels:. 8T0-035-223-BOM.clb
    Part No SW: 8T0 035 223 T HW: 8T0 035 223 C
    Component: DSP Prem H11 0400
    Revision: 00H11003 Serial number: 34810000217216
    Coding: 030101
    Shop #: WSC 12336 024 394758
    VCID: 3F8D6FF3AEAC1D7178-806A

    1 Fault Found:
    00003 - Control Module
    014 - Defective
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101110
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Time Indication: 0
    Date: 2064.00.00
    Time: 00:03:43

    Freeze Frame:
    Voltage: 11.20 V
    Temperature: 72.0°C
    Temperature: 2.0°C
    Bin. Bits: 00000100
    Bin. Bits: 00000000
    Bin. Bits: 00000100
    Viimeksi muokannut juutasqsa; 27.2.2023, 11:46. Perustelu: Toinen vikakoodi olikin jo aiemmin

  • #2
    Ensimmäinen vikakoodi viittaisi siihen, että tuon ohjainlaiatteen koodaus on muuttunut akun jännitteen kyykkäämisen myötä. Passatissa kävi ABS-moduulille joskus sama, kun akun jännite kävi alhalla. Se korjaantui korjaamalla koodaus oikeaksi. Jos sulla on joku vanha VCDS:n logi, mistä näkyisi ton 07-ohjainlaitteen koodaus ennen vian syntymistä, niin siitä kannattaa aloittaa. Tai sitten katsot sillä VCDS:n coding helperillä, että mikä onko koodauksen bitit oikein.


    ​​​​​​Jälkimmäinen koodi vaikuttaa kyllä synkemmälle. Jos kokeilisi päivittää sen softan ODIS:lla tai vastaavalla? Toki senkin koodauksen voisi tarkastaa, mutta eipä tuo suoraan siitä herjaa. Ehkä vikakoodit voivat liittyä toisiinsakin, että jos toisen noista korjaa, niin molemmat korjaantuu. Ei tosin kyllä koodien perusteella vaikuta siltä..

    Comment


      #3
      Pitääkin kattoa tuon helperin kanssa, en oo sitä aiemmin käyttänytkään.
      Viimeksi muokannut Killeri; 26.2.2023, 22:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Siinä Passatissa oli aikanaan muuttunut koodaus siten, että ABS-ohjainlaitteelle ei enää ollut koodattuna sähköistä käsijarrua, vaikka se autossa oli. Se ABS-yksikkö herjasi väärää koodausta. Sähköinen käsijarrukin herjasi jotain, kun se ei saanut haluamiaan tietoja ABS-yksiköltä. Taisi olla vain yhden bitin muutos mikä oli käynyt.

        Comment


          #5
          Katoin vanhasta vikakoodilistasta tuon Address 07 koodauksen ja sama vikakoodi siellä on ollut silloinkin ja sama 'Coding: 0020302'. Eli tuo ei oo tullut sähkön vajeesta johtuen.

          Comment


            #6
            Katoppa, ettei ole vahvistin takakontissa saanut vettä. Tunnistaa vaaleista jäljistä jäähdytysrivan väleissä. Tiputtelee takakontin pellinpokkauksesta kondenssivettä. Tyyppivika noissa. Voi olla sattumaa, että on just samaan aikaan ruennut oireilemaan.

            Comment


              #7
              Vähän arvelinkin että sinulla on tietoa... Nappasin pari kuvaa pimeässä ja näyttäisis siltä että kosteutta siellä on. Tuo navikin on välillä temppuillut. Saatko sie amalin korjailtua noita vai etinkö jostain käytettyjä?
              Attached Files

              Comment


                #8
                Vesivahingot on aina tuurista kiinni, että miten pahasti on edennyt. Osan olen saanut vielä pelastettua.

                Comment


                • #9
                  Jos tarvitsee "hyppykäynnistystä" tyhjenneen akun takia niin voisiko toimenpide viata koko systeemin? Ps. Pitääkö hyppykäynistää suoraan akkuun vai konepellin alla oleviin tapseihin?

                  Comment


                    #10
                    Niihin konehuoneen tappeihin.

                    Comment


                    • #11
                      Mahtaako tietojärjestelmä kestää buustin?

                      Comment


                        #12
                        Eikö se mieluummin kannattaisi ladata akkua rauhassa pienellä virralla? Jos toinen vaihtoehto on täysin tyhjään painaa jotain 15 volttia.

                        Comment

                        Working...
                        X