Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n cruise vaatimaton - päivitys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:n cruise vaatimaton - päivitys?

    Viime syyskuussa rekisteröidyn profiilin mukaisen kulkineen vakkari on osoittautunut muuten mainiossa autossa pettymykseksi. Herätys asiaan tuli muutama viikko sitten Euroopan reissulla, vuokra-Pasuunalla ajellessa. Siinä oli kerrassaan mainio vakkari, vivusta nopeutta lisää kymppi kerrallaan, ja ajotietokone näyttää koko ajan ohjelmoidun nopeuden. Käytökseltään Pasuunan laite oli hienostunut, ei ollenkaan niin kulmikas kuin omassani. Kuulemma uudessa Kutosessa on vastaavanlainen (siis parempi) värkki. Onko Nelkkuun edes teknisesti mahdollista päivittää viikseä paremmille käytöstavoille?

  • #2
    No eipä se viiksi sitä hoida.
    Moottorinohjausyksikön softasta se on kiinni ja ei tuolle ole mitään tehtävissä.

    Comment


      #3
      Multa meni vähän ohi mikä B6/B7:n vakkarin toiminnassa on kulmikasta. Olen pitänyt sitä oikein mukavana käyttää, verrattuna aikaisempien Volkkarien ja Seatien vastaavaan joka on toiminut vilkun viiksestä. Uuden Passatin systeemiä en tunne enkä ole kokeillut, voihan siinä olla tietysti paljonkin parannuksia B6/B7-mallin vastaavaan. Lienee Passatissakin oma viiksi vakkarille? Nopeuden näyttöä muualla kuin nopeusmittarissa en ole osannut kaivata, mutta en toki tarkoita etteikö se voisi ajotietokoneessakin näkyä, ei kai siitä haittaa ole.

      Comment


      • #4
        No eipä se viiksi sitä hoida

        Joo sorry tuli ilmaistua itseään hiukan huonosti, en olettanutkaan että se viikseä vaihtamalla miksikään muuttuisi. Vähän uumoilinkin että ainoa ratkaisu tilanteeseen olisi auton vaihto ; )


        Multa meni vähän ohi mikä B6/B7:n vakkarin toiminnassa on kulmikasta.

        Omiin ajomieltymyksiin verrattuna nopeuden lisääminen viikseä ylhäällä pitäen on vähän turhan repivää, Passatissa kiihtyvyys oli sivistyneempää. Mutta nämähän on niitä makuasioita - tätä se lähestyvä keski-ikä teettää... Ja joka tapauksessa normaalissa ajossa nopeuden lisääminen vakkarilla kymppi kerrallaan on huomattavasti käytännöllisempää kuin nykyisen laitteen 1,5 km/h kerrallaan. Esim 60-alueelta 80-alueelle ajettaessa Pasuunassa vain pari nykäystä vakkarista, tsekkaus ajotieturista että komento meni perille, ja koko homman voi "unohtaa" samoin tein.

        Comment


        • #5
          Omiin ajomieltymyksiin verrattuna nopeuden lisääminen viikseä ylhäällä pitäen on vähän turhan repivää
          Vakkarilla kiihdyttäminen on sama kuin "talla pohjaan". Itse olen siihen jo tottunut, sillä edellisessä autossa (Bora 1.8T) se tuntui vähintäänkin yhtä "repivältä" kuin A4 B7:ssa.

          Itse pidin Audin vakkarin jarrutusominaisuutta aluksi riittämättömänä, kun olin tottunut siihen, että vakkarilla saa aikaan aivan normaalin moottorijarrutuksen tyyliin kaasu pois. Noh, vika löytynee vaihteiston suunnalta (Multitronic).

          Comment


          • #6
            Ainakaan ässässä ei vakkarilla kiihdytys ole "talla-pohjassa", tosin voihan se olla eri moottoreissa eri tavalla tehty.

            Comment

            Working...
            X