Aivan, virtaahan siihen ei tule:) Puusilmä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 -06 alhainen latausjännite?
Collapse
X
-
Onkohan edellisen akun vauhdin yhteydessä muistettu autolle kertoa että siellä on nyt uusi akku? Jos tämä unohtuu niin uusi akku ei ole pitkäikäinen kun auto ei osaa ladata sitä oikein.
Comment
-
Onko jäänyt vahingossa joku hanskalokero tai aurinkolipan meikkipeili tai joku auki johon jäisi valo palamaan vaikka paat ovet kiinni?
Kun ei sitä kolmeen tai edes kahdeksaan volttiin oikein millään muulla saa tyhjennettyä kuin hehkulangalla. Tai voihan se tokin olla vaikka sisältä rikki se akkukin, ei olisi aivan ennenkuulumatonta. Mulla oli Cayennen akku aika lailla tattis, taisi olla jotain 2 volttia kun oli hanskalokeron kansi auki kaksi viikkoa ja siellä paloi polttimo koko ajan. Sehän hehkuu niin kauan kuin akussa vähänkään on varausta.
Comment
-
Akku oli irrallaan latauksessa yön yli. Ihan normaalisti lähti käyntiin asennuksen jälkeen. Jännitteitä mittasin; pelkkä akku 12,4V, latausjännite 13,5V, ajon jälkeen akun jännite 12,5V. Täytyy nyt koittaa seurailla ja käydä mittaan jännitettä välillä. Onko jotain mistä lähtee etsiin vikaa/vuotoa jos ei virrat pysy akussa? Vilkkuja tai valoja ei ollut jäänyt päälle toissa päivänä... Eilen kun kokeilin muutaman tunnin latauksen jälkeen käyntiin, niin napojen kytkennän jälkeen lähti hälytin soimaan, mutta tänään ei niin käynyt. Voisko siinä olla syy?
Comment
-
Nyt kun ajoin syttyi ilma-alustan oranssi valo, sama valo taisi palaa toissapäivänä ennekuin akku oli tyhjentynyt. Sammuttamisen jälkeen kuului ,ihankuin kompuran hurinaa auton edestä hanttarin puolelta. Mielestäni näin ei ole ennen ollut. Ei ollut tuulettimen hurinaa, vaan aivan erilainen ääni. Onko siellä joku alustan kompura?
Comment
-
Alkaa itselle selvitä kuinka leppoinen talviauto 4f onkaan, kunhan sen saa käyntiin. 1,5v vanhan vartan H1 akku sanoi sopimuksensa irti, uuden kanssa jaksoi viikon tätä talvea. Asensin 10A Ctekin ylläpitoon, se hajosi parissa päivässä mikä nyt ei varmaan ole sentään Audin vika :)
Onko kukaan ohittanut BEM purkkia tai saanut sitä modattua jotta latausjännite olisi jotain muuta kuin liian alhainen? Kokeilumielessä nappasin purkille menevän pikkuliittimen irti ja latausjännite nousi akulla 14.1v-14.15v tasolle missä pysyi kokoajan, muutaman kilometrin koeajon jälkeen johto takaisin kiinni niin jälleen 13.8v. Eihän tuokaan ehkä tarpeeksi ole mutta 0.3v vähemmän huono jos tuota tuuppaa kokoajan? Se nyt on selvä että koodeja tulee muutama mutta aika ison taakan kanssa voi elää jos voi luottaa siihen että auto lähtee käyntiin avaimesta ilman apuvirtaa.
Comment
-
Ei valitettavasti ole kuvaa mutta se "purnukka" mihin akulta menee se 30cm maakaapeli, siihen menevän pienemmän liittimen otin irti. Pakkaset kun hellitti niin laitoin sen takasin kiinni eli kovin pitää testiä en saanut tuon kanssa tehtyä. Kunhan tilatut jännitemittarit tulee niin pitää jatkaa testejä miten tuo käyttäytyy että ei tarvitse ensitalvena leikkiä(toivottavasti)
Comment
-
Tämän ketjun alkuaikana muistan kokeilleeni kyseisen "boxin" huijaamista.
Ajatus oli, että lasketaan akulta boxille tulevaa jännitettä (-0,6v) ja laturin jännite nousisi vastaavasti... mutta ei ollut mitään vaikutusta.
Se tuli huomattua, että jos jännitteen saa yli 14v niin auton laturi katkaisee latauksen kokonaan.
Lämpötila anturin huijaaminen voisi olla yksi mahdollisuus, koska tosi kylmässä auto lataa reilusti yli 14v.
Tosin sitä en tiedä, mitä muuta kielteistä kyseinen huijaus aiheuttaa. KOKEILEMATTA.
Viesti #102:
0,2V saa lisää, kun sammuttaa ja käynnistää auton uudelleen.
(Auto lataa ensimmäisen käyttöjakson alenmalla jännitteellä syystä tai toisesta.)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja qbo Näytä viestiEi valitettavasti ole kuvaa mutta se "purnukka" mihin akulta menee se 30cm maakaapeli, siihen menevän pienemmän liittimen otin irti. Pakkaset kun hellitti niin laitoin sen takasin kiinni eli kovin pitää testiä en saanut tuon kanssa tehtyä. Kunhan tilatut jännitemittarit tulee niin pitää jatkaa testejä miten tuo käyttäytyy että ei tarvitse ensitalvena leikkiä(toivottavasti)
Comment
-
A6 4F (2006) antaa vikakoodit 49425/U0111 Battery Charging module:no communication ja 02072 Control Module for Energy Management J644. Onko nyt hajonnut se akun vieressä oleva 4F0915181B moduli? Takalasin lämmitin ei toimi ja sisävalot toimii miten sattuu. Pystyykö tuota modulia mitenkään tarkistamaan/mittaamaan vai pitääkö se vain vaihtaa uuteen? Ebaysta sais käytetyn 55€ lähetyskuluineen vai kannattaako ostaa uusi ja onko sen hinnasta tietoa?
Comment
-
4F0915181B version moduli vaihdettu A version tilalle ja 02072/J644 vikakoodi hävisi. Mutta tuo UO111 on edelleen ja takalasin lämmitin ei toimi vieläkään. Latausjännite on nyt tyhjäkäynnillä 14,2V ja valot vaikuttaa kirkkaammilta. Ennen modulin vaihtoa viikonloppuna auto sammuksissa akun jännite oli 12,2V ja vuorokauden akkulaturilla lataamisen jälkeen nousi 13,2V:iin. Mistä lähteä hakemaan vikaa?
Comment
-
ETKA tarjoaa tälläistä dataa:
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...915-915000/#13
2005 = 4F0 915 181 B = 4F0 910 181 F
2006 = 4F0 915 181 B = 4F0 910 181 F
2007 = 4F0 915 181 B = 4F0 910 181 F
2008 = 4F0 915 181 B = 4F0 910 181 F
2009 = not for this model
2010 = not for this model
2011 = not for this model
4F0 915 181 A = Group Parts Audi A6L (A6L) [CHINA(FAW-VW) 2005 year]
4F0 915 181 A control unit for battery monitoring D >> - 07.01.2008 "BEM"
Ensimmäinen asia on varmistaa, että autossa on täysi ja kunnossa oleva akku.
Akku autosta irti ja sisälle lämpimään lataamaan.
Jokaisen kennon ominaispaino ylös ja/tai latausjännite vakioteholaturilla latauksen lopussa 15,7-15,8V.
15A laturilla menee vuorokausi
4A laturilla voi mennä yli kaksi viikkoa. (Toimii sulfatoituneen akun elvyttämiseen)
Akkua ei kumminkaan kannata rikkoa liialla jännitteellä.
Jos jännitettä ei saa ylös, niin ei toimi akkukaan (joku kenno vuotaa läpi).
Älylatureilla ei tahdo onnistua.
Arvaamalla auto voi olla virransäästö tilassa kun takalasin lämmitin ei toimi.
Yli 14V latausjännitteitä ei ole nähty tässä autossa kuin kovimmilla pakkasilla.
Kesällä auto katkaisee latauksen kokonaan kun jännite nousee yli 14V.
Tämä on vain sellainen automalli, että akku on irroitettava latausta varten n.100 starttauksen välein talviaikaan.
Kätevintä on pitää kaksi akkua mukana ja kaapelit.
Ei autossa mitään vikaa ole, ominaisuus..
Asiasta voi lausua kiitoksen, typerille EU:n päästövaatimuksille.
Comment
-
Vika löytyi, VCDS:llä näkyi vika 02095, component protective active, minkä saa pois vain merkkiliikkeessä tehtaan online-testerissä. Myös akku oli tullut tiensä päähän tai oli koodaamatta. Ostin uuden 100Ah Vartan, mikä koodattiin samalla käynnillä Oulun Audi Centerissä. Lisäksi akun latausjännitteen ohjaukselta puuttui sulake. Ja kun mulla ei (vielä) ole ohjekirjaa tuohon autoon, en huomannut puuttuvaa sulaketta, kun tarkistin palaneita sulakkeita. Ja 4F0915181B lataus moduli käy A:n tilalle, on uudempi softa. Nyt lataa tyhjäkäynnilläkin 14,1V ja takalasin lämmitys ja sisävalot toimivat normaalisti. Vikakoodien poisto, sulakkeen lisäys ja akun koodaus maksoi 68,70€, mielestäni kohtuu hinta kun ei ollut muuta mahdollisuutta, kun viedä Audi Centeriin.
- 1 like
Comment
Comment