Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 kuljettajan ovi pimeä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 B6 / Pelkääjän ovi

Noniin, lähtisin tälläisestä asiasta kyselemään apua.

Pelkääjän puolen ovi alkoi temppuilemaan. Ovi ei mene lukkoon, eikä lätäkkövalot toimi missään.

Lähdin tuota ovi ongelmaa korjaamaan, sain hommattua uuden ikkunanostin moottorin, ilmeisesti sinne siis tulee oven sähkösyöttö. Tilanne ei muuttunut, vaan sama ongelma jatkuu. sähköt siis tulee kumminkin perille asti, sen takia päädyin tohon tulokseen.

Onko "mukavuusboksilla" mitään virkaa näihin ongelmiin, ainakin lätäkkövalot varmaan sitä kautta tulee jollai viisiin.

Olen lulenut edellisiä palstoja, enkä saa nyt millään mitään noista irti.

Monessa paikkaa noita johtosarjoja on, onko itse oven ja ovipahvin välissä jotain mitä pitäisi tutkia?

Comment

Ei oo itellä tullut viallisia eteen mutta oon parit johtosarjat purkanut B6:sta ja myynyt kun ne kuulemma hajoavat. Oven johtosarjan liitin on A-pilarissa kumisuojan alla josta saa irti. Senkin tietysti voisit käyttää ekana irti ja kattoa onko esim. kosteutta päässyt ja kaikki visuaalisesti ok näköistä.

Comment

Johtosarjasta keskustelua.

Comment

• Hei, elikkä kuskin ovi jäi jumiin ei aukea ulkoa eikä sisältä, oven sisällä tanko ei aukaise kieltä, pitäisi saada verhoilu pois ehjänä tai jotenkin ovi auki?

Comment

• Audi A4 (B6 8E) 1.8 T (163 hv) Kuskin puolen takaovi ei aukea sisältä eikä ulkoa?

Ottaisin TODELLA mielelläni vastaan vinkkejä sekä neuvoja aven auki saamiseksi.
            Sen verran on kertoa että kun avaan ovet "kaukolla" niin lukkopesän luota kuuluu selvästi kaksi peräkkäistä kolahdusta? Olen itse funtsinut voisiko olla kyseessä oikari jossain sillä mielestäni "kauko" avaa lukon mutta heti alle sek.päästä kuuluu perään toinen lukitsemisen ääni ja teoriana mulla on pyörinyt tuo oikari jossain joka laittaa lukon heti samantein takaisin lukkoon ??
            -Olisko kellään ideoita millä lukon saisi toimimaan oikein,kuten pitääkin ?
            Viimeksi muokannut Killeri; 26.6.2024, 20:15. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

Comment

Ilmeisesti ei ole katsottu vikakoodeja. Melko varmasti ovi safe-tilassa: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...oven-safe-tila

Comment

• Itsellä samat ongelmat, A4 B6, vänkärin ovi ei aukea mistään kautta. Oireet on seuraavanlaiset:
                - kaikki sähköt pelaa, paitsi yhtään mitään toimintaa ei tapahdu vänkärin keskuslukon suunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                No höh, ovessa on T10a liittimen pinneissä 2 (pun/kel) ja 6 (pun/sin) kyllä jännitettä noin 12V. Maakin (ruskea) näyttää olevan kunnossa. Ei taida auttaa että antaisin lisävirtaa, voisi ehkä kokeilla hyppylankaa pin 2 ja 6 välissä jos vaikka virta ei jommaskummasta mahtuisi läpi, mitä mieltä olette?

Jos ymmärsin oikein niin tuo SAFE-solenoidi (?) on kuvassa V162. Sille jos syöttää +12V niin aukeaisi takalukko vai? Tuo lukon solenoidi V57 ei voi yksinään aukaista lukkoa jos tuo SAFE-solenoidi on päällä, olenko ymmärtänyt oikein?

Ja jos pystyisin koodaamaan tuon SAFE-tilan oikein niin sen jälkeen tuo SAFE-solenoidi ei ikinä vedä päälle, vaan ovet ovat aina aukaistavissa kahvasta sisältä käsin?

Kysymyksiä kysymyksiä, kiitollinen vastauksista.

Luulin aluksi, että safe- actuator pitäisi saada vetämään takalukko auki. Koitin sinne syöttää virtaa (kuvassa katkaisemani johdot), mutta mitään ei tapahtunut

Nyt lukko aukesi sillä, että itse safemoottoriin syötti virtaa. Seuraavaksi etsimään sopivia johtosarjoja molempiin etuoviin.
                Viimeksi muokannut j0ntti; 12.2.2025, 14:54.

Comment

Working...
                X