Alkaa kyllästyttämään tuo autosoittimen sammuttaminen aina käsin.. Olisi mukavaa jos soitin olisi (monen uudemman auton tapaan) kytketty ns. virtalukon taakse. Audeissa (ainakaan typ44, 200 20v) ei moista kytkentää ole. Miten moinen kytkentä kannattaisi tehdä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
typ44 radion asennusta
Collapse
X
-
jiisimulaAvainsanat: Ei mitään
-
90:ssä oli virtalukon pohjassa punainen pieni johto, josta tuon herätteen sai otettua. Katkeaa kun otaa avaimen virtalukosta pois. Satkussa sen taasen sai helpoiten mittariston takaa valosummerilta.
Tosin, en tiedä onko tuossa typ44 mallissa samalla tavalla, sähkökynällä varmaankin selviää helpoiten, kun kokeilee.
-
jiisimula
-
jiisimula
-
Vanhemmissa se johto toimii juuri toisinpäin, eli antaa virtaa, kun avaimen ottaa pois. Käytetään toispuoleisten parkkien ohjaukseen. Tuo kytkentä on kaikissa vanhoissa volsuissakin. Itse olen tehnyt releen sisälle kytkennän, joka aktivoi releen, kun virta-avain käännetään pois pysäköintiasennosta.
Comment
-
jiisimula
Hitto, liittimessä on paikat, johdot tosin mykkiä...:( ei tule +12v mihinkään niin että virtalukon asento vaikuttaisi..:/ Tekstit liittimessä tosin kertoo että pitäisi tulla.. prkle.
Eikös se kannata tehdä sitten ihan releen kautta jos virtalukolta löytää johdon joka antaa +12v kun virrat päällä? Jos moisen homman sitten väsää joskus kun kiinnostaa.. Soitin kuitenkin vie aika paljon virtaa loppuviimeksi vaikka ei pääteastetta olekaan...
Comment
-
Timo Nurmi
Kyllä se usein juuri noin taitaa olla. Tosin mun Blaukkari toimi pelkällä ohjaussähkölläkin, mutta sitten kyllä suuremmilla tehoilla kärsi sähkönpuutteesta. Tuli sitten lopulta laitettua se piuha sinne jatkuvan virran liittimeenkin, joka aikanaan kiireasennuksessa unohtui pois.
Comment
-
jiisimula
jeps. Joskus jäi mieleeni kun jossain oli juttua juuri siitä, että virtalukon pohja ei ole hyvillään jos soittimen virta otetaan sieltä.. Pitää joskus kun mittariston jaksaa irroittaa, laittaa siihen kytkentään se.
Comment
-
Se herätejohto
On tosiaankin se ohkainen punainen johto virtalukon takana. Jostain syystä ei ainakaan minulla ollut käytössä alkup. radiopistokkeessa vaan kytketty vain valosummerille. Pätee niin typ 44 -89 kuin 89 Coupe. Panasonicin soitin tekee jostain syystä: avain pois, ovi heti auki: valosummeri ärähtää lyhyesti, Jos odotat sekunnin, ääntä ei kuulu .Pioneer ei sano mitään. Jäykkä jännite on alkup. pistokkeessa eli kestää normaalit soittimet. Vanha mekaaninen virtalukko kuten meillä Coupessa, saattaa sammuttaa soittimen jo avainta kääntäessä mutta ei ole vaarallista. Siis: S-napa pitäisi kytkeytyä poikki kun avain otetaan POIS virtalukosta
Comment
Comment