Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT -99 käy lämpösenä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT -99 käy lämpösenä?

    Mistähän lähtis hekeen vikaa kun TT:n lämmöt seilaa 90-105 väliä koko ajan? ilmastoinnin flekti käy koko ajan mutta moottorin flekti ei näy käynnistyvän ollenkaan? Lämpörila-anturin vaihdoin ja jakopää+ vesipumppu ym...juuri laitettu

  • #2
    Omassa b5:ssa auttoi termarin vaihto. Keitti välillä ja lämmöt seilasi,meinasin jo kansipahvia,mutta termostaatti riitti.

    Comment


      #3
      Voi olla myös mittaristovika: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a3-a4-a6-98-03

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja pedro Näytä viesti
        Omassa b5:ssa auttoi termarin vaihto. Keitti välillä ja lämmöt seilasi,meinasin jo kansipahvia,mutta termostaatti riitti.
        Joo unohdin mainita et termari vaihettu :)

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
          Mut vaikuttaako mittaristovika myös ilmastoinnin näytössä olevan lämpötilaan? koska sitä nyt olen seurannu? analoginen mittari tosiaan seilaa samoin tosiaan ilmastoinnin näyttö, mut ei kuitenkaan keitä? eli vesi kiertää...milläs vois koittaa tota flektiä et miks se ei toimi?

          Comment


            #6
            Jos sulla ei ole VCDS käytössä, katso vaikkapa tästä moottorin lämpötilaa: https://www.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU

            EDIT: tiesit tuosta jo. VCDS:llä voit tehdä output-testiä flektille ja toki antaa suoraan 12v sähköä. Vikakoodeja moottorista?
            Viimeksi muokannut Killeri; 19.8.2022, 21:23.

            Comment


            • #7
              Mites toi vcds output testi ? mites se tehään? vikakoodeja ei ole otettu? mites jos kansipahvi on sökö?
              Viimeksi muokannut Killeri; 19.8.2022, 22:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Aidolla VCDS:llä engine moduleen ja output test. https://www.ross-tech.com/vcds/tour/out_test.php

                Toki samalla tekee full-scan ja haet kaikki mahdolliset vikakoodit.

                Comment


                  #9
                  Jos vika tuli sen jälkeen kun nesteet oli pois koneesta niin veikkaan et siellä on ilmaa. TT:stä ei ole kokemusta mut ainakin 80 ja A4 on sellaisia ilmata et ei toimi ihan niin vaan et täyttää nesteet ja käyttää lämpöiseksi.Foorumila löytyy juttua ilmaamisesta..

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on jäänyt epäselväksi näyttääkö climatron todellisen jäähdytysnesteen lämpötilan? vai seuraako se mittariston lämpötilan näyttöä? minulla mittariston lämpömittari seilaa välillä punaselle mutta kun aukaisen paisuntasäiliön korkin niin painetta ei ole? silti climatron näyttä korkeita lukemia siis samaa kuin lämpömittari? climatron koodi 49 koodi 51 nousee 90 ja siinä se pysyy ? vai täytyykö olla huolissaan että kansipahvi on paskana?

                    Comment


                      #11
                      TT:n ollessa kyseessä, niin tyypillinen mittaristovika.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja jameson62 Näytä viesti
                        Nyt on jäänyt epäselväksi näyttääkö climatron todellisen jäähdytysnesteen lämpötilan? vai seuraako se mittariston lämpötilan näyttöä?
                        Ennemmin toisinpäin, Climatron näyttää todellisen lämpötilan, ei seuraa mitenkään mittariston lämpötilan näyttöä. Mittaristo taas seuraa kyllä samaa ecun lämpötiladataa mutta skaalaa sen "valheelliseksi", näyttämään suuntaa-antavasti mahdollisimman usein arvoa ~90. Vain ohjelmoimalla sen saa näyttämään todellista lämpötilaa, sillonkin kun moottorin lämpö ei ole ~90.

                        Comment


                          #13
                          Riippuu mitä kanavaa seuraa, mutta jokatapauksessa tuon ilmastoinnin kautta tehty diagnoosi on vain suuntaa antavaa ja hankalaa. Helpompi katsoa vaikka VCDS:llä jokainen erikseen. ECU ja mittaristo, josta voi päätellä varmemmin asioita. TT:ssä tosiaan yleisin vika on mittaristo. Muitakin vikoja voi toki olla.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Tenho Ruohoranta Näytä viesti

                            Ennemmin toisinpäin, Climatron näyttää todellisen lämpötilan, ei seuraa mitenkään mittariston lämpötilan näyttöä. Mittaristo taas seuraa kyllä samaa ecun lämpötiladataa mutta skaalaa sen "valheelliseksi", näyttämään suuntaa-antavasti mahdollisimman usein arvoa ~90. Vain ohjelmoimalla sen saa näyttämään todellista lämpötilaa, sillonkin kun moottorin lämpö ei ole ~90.
                            Laitoin obd lukian ja puhelimeen OBD Check torgue ohjelman siinä näyttää lämmöt normaalina mutta edelleen climatron heittelee lämpöjä miten sattuu, samoin mittari joten luotan lukiaan että se näyttää todellisen lämmön ja ne ei todellakaan nouse ku piirun yli 90 asteeseen?

                            Comment

                            Working...
                            X