Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/4G 3.0TDI No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6/4G 3.0TDI No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)

    2012 vuosimallin A6 3.0 TDIQ Avantissa on alkanut mielenkiintoinen (tai lähinnä painajaisia aiheuttava) oireilu. Autoon asennettiin mekatroniikan korjaussarja sekä vaihdettiin kytkimet jne ks https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...62#post1934962
    Alkuun harvakseltaan, nyt lähes päivittäin ruutuun tulee käynnistyksen yhteydessä "Gearbox malfunction, switch to P..." eikä auto käynnisty. Sen jälkeen tulee lista suurinpiirtein kaikista mahdollisista vioista. Stabilization program fault, TPMS fault, headlight range control fault, jne. Auto kävi vaihteistokorjaamolla, missä em rempat tehtiin mutta heidän mukaansa syy ei ole vaihteistossa,vaan kyse on sähköongelmasta. Ilmeisesti pääsyyllinen on jonkinlainen kommunikaatiokatkos moottrinohjauksen ja vaihteiston välillä, joka sitten aiheuttaa muut virheet.
    VCDS näyttää
    18147 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM) ja 8008 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)

    Onko täällä vastaavista kokemuksia? Nettihakujen perusteella mahdollisia vikoja voisi ehkä etsiä laatikon kyljessä olevasta liittimestä (https://www.audiworld.com/forums/a6-...2972465/page2/) tai sitten vikaa voisi olla moottorinohjeusyksikön liepeillä (https://www.youtube.com/watch?v=vXjOpm8gUKY)

    Tässä ja edellisessä 4F mallissa on ollut "ominaisuutena" se, että etujalkatilaan on jostain päässyt vettä. Mahtaako vedenpoiston ongelmat moottorin ja ohjaamon välialueella kenties aiheuttaa myös korroosio-ongelmia moottorinohjausyksikön kanssa??
    Ja vinkkejä hyvistä korjaamoista pääkaupunkiseudulla otetaan vastaan...

  • #2
    Ajoneuvo kävi autosähköfirmassa eikä ongelma tietenkään suostunut esiintymään juuri silloin. Vaikuttaa tulevan viileämmällä kelillä. Tällä hetkellä auto käynnistyy n. 5-10 minuutin yrittämisen jälkeen. Pirullinen kun aina saa jännittää miten käy.
    Vesi jalkatilaan näyttää tulevan jostain A-pilarin alapuolelta, kuskin puolella vähän konepellin avausnamiskan yläpuolella olevasta muoviosien saumasta.

    Comment


    • #3
      Jatkan yksinpuhelua. Vinkit taitavasta autosähköpajasta pääkaupunkiseudulla tai etelä-Suomessa otetaan vastaan.
      Nyt joudun hylkäämään hypoteesin, että ongelma ilmenee vain kylmällä/kostealla. Viikonloppuna ongelma esiintyi auton oltua auringossa yli 20 lämmössä muutamia tunteja. Ja totutusti lähteen 5-10 min jälkeen käyntiin.

      Comment


        #4
        Eleworks voisi olla yksi.

        Comment


        • #5
          Vaihdoin vajaa 2 viikkoa sitten "645" merkityn releen ja toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta eli ongelma ei ole toistunut. Kyseessä pitäisi siis olla moottorinohjausyksikön rele ja se siis kuljettajan puolella konepellin alla. Kuvaus löytyy esim TSB

          Comment

          Working...
          X