Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6: "ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)" vikakoodi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6: "ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)" vikakoodi?

    Tänään ESP ja ABS keltaiset merkkivalot syttyivät. Sammuivat uudelleenkäynnistyksessä.

    Tällainen löytyi:

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad 1726
    Coding: 04255
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    Onko muilla kokemuksia moisesta?

    #2
    Kuulostaa siltä, että piuha poikki.

    Comment


      #3
      Tai pulssikehä poikki, ja se on hangannut anturin rikki.

      Comment


        #4
        Tulevatko nuo anturi ja piuha samassa varaosapaketissa?

        Comment


          #5
          kyllä.

          Comment


            #6
            Vastauksen nopeudesta päättelen, että haraldh:illa on omakohtaisia kokemuksia asiasta?

            Nollasin tuon vikakoodin ja ainakaan mittariston varoitussymbolit eivät ole syttyneet sen jälkeen 40 km ajon jälkeen. Vai onko tuo "intermittent" sellainen, että se vaatii tietyn kilometrimäärän tai ajan sisällä tietyn määrän tapahtumia, ennekuin aktivoi itse vikakoodin, joka sytyttää valot?

            Comment


            • #7
              Intermittent = satunnainen, eli pätkimistä.

              Comment


                #8
                Intermittent = satunnainen

                Saattaa olla sellainen huono kontakti, tai hapertunut johto että vaatii esim. jonkun tietyn
                nopeuden mutkassa tietyn kuopan avustamana että tulee taas. Yleensä intermittent
                virheet kannattaa nollata, ja seurata tilannetta jonkin aikaa. Mikäli ei uusiudu niin hyvä, mikäli
                kyllästyy nollaamaan virheitä koko ajan tarttis varmaan tehdä jotain :)

                Omassa (B5) oli oikeassa takapyörässä pulssikehä poikki. Aiheutti ABS-jarrujen ruksutusta
                vauhdin ollessa enää kävelyvauhdin tasoa, ennen pysähtymistä. Ulompi nivel vaihdettiin niin
                sillä korjaantui. Tämä siis laakerinvaihdon yhteydessä, samalla ABS-anturi uusittiin. Toisella
                puolella tuli sitten viisastuneena vaihdettua laakeri ABS-anturi irroittamatta.

                Mutta jos ei tule uudestaan, niin kovaa ajoa vaan.

                Tepolta kohtuuhintaan uusia antureita. Vaihto on kohtuuhelppo, jos vain vanha suostuu
                irtoamaan. B6:sissa ei ole tainnut olla ongelmia ABS-boksin kanssa?

                Comment


                  #9
                  Kiitoksia vastauksista täytyy seurata tilannetta vähän aikaa ennenkuin haen uuden anturi/piuha paketin.
                  Edit: Eipä ole 200km aikana ilmennyt enää, voisiko tuollainen vikatilanne tulla esimerkiksi toisenpuolen renkaan pyörähtämisestä tyhjää peruutettaessa? Toisin sanoen, ilman mitään kontaktihäiriöitä tai ongelmaa piuhassa tahi anturilssa?
                  Edit2: Nyt on ajettu jo n. miljoona kilometriä eikä vika ole uusiutunut.
                  Viimeksi muokannut mikmoila; 1.2.2008, 13:45.

                  Comment


                    #10
                    Tänään sitten nollasin 4 kuukauden jälkeen samaisen intermittent vian samalta anturilta. Saas nähdä kuinka käy.
                    Viimeksi muokannut mikmoila; 6.5.2008, 21:35.

                    Comment

                    Working...
                    X