Alkuperäinen kirjoittaja välkky
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4G koodausvinkkejä.
Collapse
X
-
Netistä löytyi "Enable auxiliary ventilation" -ohjeet (alla). Niissä on kuitenkin hidden menua yms. eikä tuollaisia sieltä löydy. Onkohan tuo laitettavissa päälle VCDS:ällä? Alla muutama kuva omasta nykytilanteesta.
[5F - Information Electr.] [Coding - 07] -> Long Coding Helper -> Byte 6
Bit 1 – Set to 1
[Hidden menu] [car] [cardevicelist] [Auxiliary heating] Enable
[08 - Auto HVAC] [Coding - 07] -> Long Coding Helper -> Byte 1
Bit 3 – Set to 1
Bit 4 – Set to 1
VCDS:än säätömahdollisuudet
menu_auxiliary_ventilation nyt "not activated". Saisikohan aktivoimalla auton tietokoneen säätöihin tuon näkyviin?
Auton tietokoneen valinnat nyt
Comment
-
Miten takaluukun saa suljettua muualtakin kuin luukun painikkeesta 2013 pre-FL? Nykyisillä koodauksilla ei tunnu aiemmin mainitut kikat toimivan. Kaukosäätimestä surahtaa pelkkä lukkolaite luukun ollessa auki ja ovesta yrittää avata lisää, kunnes huomaa sen olevan jo auki.
Adaptive brake lights
[46 - Comfort System]
[Coding - 07]
Long Coding Helper
Byte 8
Bit 0 – Emergency Brake Flashing via Turn Lights active (1 = active)
Bit 1 – Emergency Brake Flashing via Brake Lights active (1 = active)
Comment
-
Oletko kokeillut pitää kuskin oven kytkintä pitkään vedettynä, tai avaimesta luukkunappia pitkään pohjassa? Ainakin faceliftissä noilla saa liikuteltua luukkua, niksinä on pitää nappia pohjasa tai kytkintä vedettynä. Jos (ja kun) haluaa yhdellä painalluksella tai ovikytkimen nykäisyllä luukun sulkeutuvan, niin se on koodattava esim. VCDS:llä:
https://www.stemei.de/pages/coding/a...heckklappe.php
Comment
-
Mulla on Saksasta ostettu VCDS. Harjulan linkissä on ohjeet saksankieliseen VCDS parametrointiin. Jos haluaa välttää käännösvirheet kun noudattaa Stemein ohjeita niin saksankielinen VCDS löytyy: https://www.auto-intern.de/downloads/diagnose-software/
Tolla tein itelle noita missä useita "laita ruksi" sekä "poista ruksi".
Comment
-
Katos vaan. Virrat päällä ja pitkään ovikytkimestä vetämällä meni kiinni piipitysten saattelemana. Pysähtyy, jos päästää kesken irti. Muulloin ei varoitusääniä kuulu.
Kaukosäätimestä ei suostu sulkemaan vaikka painaisi maailman tappiin saakka.
Noita Stemein ohjeita olenkin kurkkinut, mutta jätin toistaiseksi takaluukun muutokset tekemättä. Oli aika pitkä se lista eri kohtia. Jossain niistä oli joku nopeusraja, joka oli asetettu 6 km/h.
Oiskohan ollut tää:
Alkuperäinen kirjoittaja ksarvala Näytä viestiLuukku pitäisi sulkeutua myös nopeudessa x, mutten ole kehdannut kokeilla.
Comment
-
Tuolta lontoonkieliset ohjeet, kohdat 16 ja 16b
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...C7-VCDS-Tricks
Vetokoukussa jos on jotain kiinni, niin ei nouse eikä laske muualta kuin takaluukun napista.
Automaattisulkua en ole vieläkään kokeillut. Sen verran monta ooppelia ollut että oppinut sulkemaan ovet ja luukut ennen auton liikuttamista ettei saranat nitkahda.
Hätäjarrutusvalot toimii vasta 60+ nopeuksilla ja jarruvalojen kanssa, mutta vaihtuvat vilkkuihin jos jarrutat pysähdyksiin saakka. Jos hellittää aiemmin niin sammuvat. Ja pitää sitten runtata kunnolla jarrua. Liukkaalla kelillä tuota on vaikea saada päälle kun ei ole tarpeeksi hidastuvuutta.Viimeksi muokannut ksarvala; 6.6.2022, 09:16.
Comment
-
Ainakin Passatissa siinä hätäjarruvilkutuksessa on hidastuvuuden lisäksi myös pitkä ABS-jarrutus laukaisevana tekijänä. Ekan kerran sain aktivoitumaan Joutsan liukkailla.
Tuo brittifoorumin linkki olikin hyvä! Noilla pääsee taas koodauksissa eteenpäin.Viimeksi muokannut panu; 6.6.2022, 10:52.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vwaudiforum.co.uk
10. Disabling engine stop when opening driver's door.
Recode the Central Convenience module to STOP the engine from turning off when you get out, having moved the car.
[Select]
[46 - Central Conv.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on the red byte (below) and in the binary code you will see: 00000111
Change it to: 00001111
ie. with 1111 at the end not 111
Tab into the next bit box and you will see the code change to 0F (013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000 to 013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000)
[close the long code helper]
[Do It!]
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaspitkanen Näytä viestiLisätään listaan ainakin omaa käyttämukavuutta lisäävä koodaus eli piippaus/hälytys pois, kun auto käynnissä ja ovi auki.
Unit 46
Coding
Change Byte 15 to Hex 4F
Adaptation
Change Channel 98 from 1 to 0
Toimii todistetusti A7 C7.5 (2015) ja A4 B8.5 (2015)
Comment
-
Tämän varmaan muutkin huomannut, mutta en ollut itse kokeillut aikaisemmin. Eli kun laittaa lap timer moden päälle näyttöön, niin mittaristoon tulee ns. vaihtovalot näkyviin. Mitään hyötyä tuosta tuskin on, mutta hauskan näköinen. Saattoi olla että piti vielä lisäksi laittaa dynamic mode päälle, että toimii.
Comment
-
Jep, niin se toimii että piippaa muilla vaihteilla. Onko paljonki semmosia tilanteita, että autosta pitäs saada moottorin käydessä ovi auki, kun vaihde on tuvassa? Eikö niissä tapauksissa oo ihan asiallista auton huomauttaa että vaihde on päällä? Toki N vois olla piippaamaton, mutta eikö sillon ole sama laittaa P:lle, kun sitten ei kuitenkaan piippaa? Peräkärryjermut tietty monesti toivoo, että sais peruutettua jossain tilanteissa ovi auki, mutta piipitys on siinäki pieni murhe ku auto kiskasee seisontajarrunkin päälle silloin.
Comment
-
Harjula totta tietysti tuokin, mutta haitta se pienikin haitta on. Jos ei voi koodata muulla tavalla toimimaan, niin ei voi mitään. Itsellä saattaa tulla esim. tilanne, että ajon aikana aukaisen oven (pysähdyttäni) tehdäkseni jotain tai ottaakseni jotain ja tuon piippauksen mielellään koodaisin pois, jos se on mahdollista.
ksarvala kyllähän se hiljenee. Silti mielellään koodaisin pois, niin ei tarvi painella sitä nappia. :)
Comment
-
Seisontajarrun automaattinen kytkeytyminen moottoria sammuttaessa on normaalikäytössä ihan näppärä. Mutta saiskohan sen jotenkin helposti tilapäisesti pois satunnaisia rata-ajoja silmällä pitäen?
Kuumilla jarruilla ois parempi jättää vaihteiston P-asennon varaan. Jälkikäytön aikana pysyy jarru kyllä pois, vaikka avaisi ovenkin. Mutta kun sammuttaa, niin jarru menee päälle.
Comment
-
Onnistuuko autoa koodata niin, että ratin äänenvoimakkuus- ym. napit toimisivat edelleen, vaikka auto ei ole käynnissä (mutta virrat ovat päällä). Itsellä tuo keskikonsolin volumenappi heittelee äänenvoimakkuuksia miten sattuu (tyyppivika?). Elektroniikkasprayllä sai apua ehkä kuukaudeksi, mutta vika palasi. Napin vaihtaminen ei auttanut.
Comment
Comment