Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajonestolaite meni päälle xenoneja räpsäytettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajonestolaite meni päälle xenoneja räpsäytettäessä

    Eilen yöllä moottoritiellä räpsäytin pitkiä valoja(ilmeisesti jälkiasennus-xenonit) ja mittaristo kuoli lukuunottamatta valoja ja samalla syttyi muutama varoitusvalo mm. ajonestolaite.

    Kotipihalla sammutin auton ja ajonestolaitteen valo palaa/vilkkuu edelleen ja uudelleen käynnistäessä luonnollisesti auto ei lähtenyt käymään. Valo vilkkuu sisällä vaikka ovet on lukittu. Avaimet toimii normaalisti, joten käsittäisin että ajonestolaite on aktivoitunut enkä pysty kiertämään sitä millään konstilla?

    Onko mitään vinkkejä, saanko siirrettyä auton muulla konstilla kuin trailerilla/hinausautolla johonkin? VAG-COM on läppärissä mutta en ole sitä kokeillut. Vielä.

    VAG-COM ilmoitti seuraavat vikakoodit: (suomennokset autodata2008)

    65535 ABS-ohjausmoduuli viallinen
    01179 virta-avaimen ohjelmointi - virheellinen yhteensovitus
    01176 virta-avaimen virheellinen signaali – virta-avainta ei yhteesovitettu/virta-avain viallinen, huono liitäntä, johdinsarja, ajonestolaitteen vastaanottokäämi

    01039 lämpötila-anturi (korjattu vaihtamalla vihreä lämpötila-anturi)
    00771 polttoainepinnan tunnistin
    00955
    Viimeksi muokannut Lassi4212; 19.1.2008, 18:22. Perustelu: Otsikkoa ja tekstiä selvennetty.

    #2
    Kokeila ottaa akku irti josko auttaisi, ja toisena vaihtoehtona vikakoodien tarkistus/nollaus.

    Jos siellä on vikakoodeja, niin sitten vikojen korjaaminen niiden mukaan.

    Comment


    • #3
      avaimet koodattu uudestaan. ei vaikutusta asiaan. noi koodit poistin mitkä on ekassa viestissä. onko mahdollista että jos ajonesto on mennyt päälle ja toimii kuten oikeassa tilanteessa kuuluukin, sitä ei saa itse kytkettyä mitenkää pois?

      onko tälläisessa myyjällä vastuu? auto on ostettu alle puol vuotta sitten suuskuussa.
      Viimeksi muokannut okkim; 19.1.2008, 19:43. Perustelu: muokkaa vanhaa viestiä jos siihen ei ole vastattu

      Comment


      • #4
        Eipä taida olla apuja enää valitella myyjäliikkeelle.

        Jos sulla nyt kävi vaan sellainen tuuri, että sattui se ajonesto alkaa oikuttelemaan samalla hetkellä pitkien renkkauksen kanssa.

        Tuossa voisi olla yksi melko halpa kikka mitä vois kokeilla:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=ajonesto

        Comment


          #5
          Noi jälkiasennus xenonit tuntuu aiheuttavan kaikenlaista. Ilmeisesti jotkut niistä aiheuttaa niin isoja jännitepiikkejä sähköjärjestelmään, että rupee ihan paikat hajoilee. Myös häiriöitä radioon ovat aiheuttaneet.

          Comment


            #6
            Itseltä hävisi ajotietokoneen näytöstä kaikki numerot, kun räpsäytti pitkät päälle. Reledein laittamisen jälkeen ei ole ollut tuota ongelmaa.

            Comment


            • #7
              no mä olen nyt koittanu kaiken vag-comilla ja päädyin siihen et hinautan auton huomenna paikalliseen audiliikkeeseen.

              Comment


              • #8
                Uusi mittaristo, asennettuna 700 euroa. kiitos.

                Comment


                • #9
                  Ja?
                  Eli laitettiinko uusi ja homma ok?

                  Comment


                    #10
                    Tulipa kalliiksi jälkiasennusvalot :(

                    Onko mittaristo varmasti sökö, mietin vaan ettei olisi taas ollut "pakkomyyntiä"? Yritettiinkö sitä ajonestoa ensin korjata tietokoneella?

                    Comment


                    • #11
                      Ei, vielä. pitäis saapua huomenna ruotsista. Jos ei ole niin saksasta ja menee viikko. Toivottavasti vika on siinä. Kovin tietäväisiltä tuntuivat puhelimessa, joten siihen on nyt luottaminen. Itse en kyl lähde mittaristoo vaihtamaan vaikka tulis kyl puolet halvemmaks ostaa purkuosa.

                      No mä koitin VAG-COM:lla niin ilmoitti ettei ajonestossa ole vikakoodia. Eli kai se sitten se mittaristo on. se on temppuillut ennenkin ku on vaihtanu pitkät päälle ja absin valot palaa millon sattuu. Nii ja siitä on muutaman kerran lähteny sähköt, mittaristosta siis. Mä en tiedä onko "pakkomyyntiä" vai ei, mut kai ny luulis et olisivat korjanneet pelkän ajoneston jos se nyt ois ollu rikki. Pakko se on käyntiin kuitenkin saada, korpee muutenkin ajaa moottoritietä muijan Ford Ka:lla. Mieluummin oisin vaik Audin kans hinauksessa.
                      Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2008, 15:38. Perustelu: Älä kirjoita uutta viestiä jos vanhaan ei ole vastattu

                      Comment


                        #12
                        Kannattaisi vielä puhdistaa mittariston liittimet ja kokeilla sopeuttaa ECU autoon. Jos sitä ei ole vielä tehty.

                        Comment


                        • #13
                          Eli se vika ei ollut jälkiasennusxenonien, jos on aikaisemminkin oikutellut?
                          Vai tuliko vika vasta xenonien kanssa?

                          Joka tapauksessa kun siinä on muitakin häröjä ollu, niin oisin kurkistellu mikroskoopin alla mittariston juotoksia.
                          Ja tehdä noi Mikon ehdottamat toimenpiteet myös.

                          Comment


                          • #14
                            Ja varmaan kannattaisi nyt sitten tämän episodin jälkeen laittaa releiden kautta syöttö niille xenoneille, mikäli ne jälkiasennusmallit ovat.

                            Comment


                            • #15
                              En ole itse asentanut autoon mitään, joten en voi tietää koska vika on tullut. Tuntuu että viat alkoi kun alkoi sataa vettä. Se on ollut mulla vasta 3 kk. Ja auto on Rieskalähteentiellä korjaamon hallissa joten itse en enää pysty mitään puhdistelemaan kun tilasivat uuden mittariston. Pyydänkö vanhan mittariston mukaan sieltä?

                              Comment


                                #16
                                Eipä olisi näköjään minun kannattanut mennä kehumaan, että releiden laitolla ongelma poistui. Taas häviää ajotietokoneesta äly, kun pitkät räpsäyttää päälle.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko sinullakin Ari jälkiasennetut valot?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minulla tällä hetkellä neljä sarjaa kiinni omassa autossa ja ei kyllä vielä ainakaan ole ottanut häiriötä minnekään

                                    Comment


                                      #19
                                      On jälkiasennus xenonit. Jostain kai kulkeutuu jännitepiikki mittaristoon joka sitten hävittää nuo numerot tuosta näytöstä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noni, auto liikkuu taas. Karvan auki 700 euroa ja uus mittaristo. Tosin abs ja punainen huutomerkki kolmella piippauksella tulee edelleen lähes joka kerta. Elikkä tuo "65535 ABS-ohjausmoduuli viallinen". Onko joku tullut siihen tulokseen mikä on paras vaihtoehto korjata tuo? Merkkiliike säväytti 1580 euron korjauskustannuksella johon kuului työ,uusi hydraulipumppu ohjainmoduuleineen. Se on kyl liikaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          http://www.bba-reman.com/ korjaa noita.
                                          Mäkin oon noita korjaillut, Nykyään jopa onnistuneestikin.

                                          Tai sit ostat Varaosakanavan kautta uuden. n. 500€. Sen vaihtaa ite helposti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No miten on mahdollista että merkkiliike ottaa 1500? mistä tiedän mikä boksi se on noista tuolla bba-remanin sivuilla?

                                            Comment


                                              #23
                                              Ne myy sulle koko paketin pumppuineen päivineen. Tepon kautta saa pelkän elektroniikan. Ja onkos tuo nyt ihme että merkkiliike ottaa hyvän hinnan töistä?

                                              Sinun pitää katsoa osanumero siitä purkista, se lukee siinä päällä. Tai sitten etsii sen etkasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mikä on etka? ja mistä tuon purkin löytää jos seison auton edessä konepeitto auki?

                                                nimim: epätietoinen entinen bemarimies

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mikä on etka?
                                                  ETKA on sama asia kun bmw:llä ETK, eli sähköinen varaosaluettelo. Löytynee internetin syövereistä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ok, kiitti. Elikkäst toi kyseinen osa on sit se mikä lähetetään englantiin, eikä koko pumppusysteemiä? Onko tosta ohjeesta A6:ssa hyötyä? http://audi-diy.blogspot.com/2007/10...mp-repair.html
                                                    Viimeksi muokannut Lassi4212; 24.1.2008, 17:01. Perustelu: typot

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Juu itse elektroniikka-osa on ihan sama. írroitus on ihan vastaava.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vielä kun joku kertois missä ne "langat" tossa kuvassa sijaitsee niin vois itsekin mietiskellä jos sen pystyis itse korjaamaan? http://www.audiworld.com/tech/pics/elec116-image006.jpg Pakko saada etukäteen kaikki tieto niin säästyy sitten aikaa korjaustilanteessa eikä tarvii körötellä kauaa tolla pitsataksilla...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ei ne langat näy tuossa, ne on kannen sisällä piilossa geelin alla. En suosittele kokeilemaan itse jos et ole vähintään hyvä juottamaan. Siinä vieressä on erittäin ohuita lankoja, jotka katkeaa pienestä kosketuksesta. Nimim. kokemusta on.

                                                          Hyvät kuvat löytyy jostain Passat.ru sivustolta, jossain täälläkin on sinne linkki.

                                                          Niin, ja vinkkinä, moni näistä kysymistäsi asioista löytyy täältä forumilta haun avulla. Näistä on puhuttu paljon.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo kyllä mä olen lukenu niitä mut kun ei oo aina sama malli kyseessä niin varmistelen vain. kiitos vastauksista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X