Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

klima keljuilee(taas)..liian kylmää sisälle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • klima keljuilee(taas)..liian kylmää sisälle.

    beeviitosen täysautomaatti klima oireilee:

    n.40min ajon jälkeen rupee lämmitin puhaltamaan kylmää sisälle pikku hiljaa enenevissä määrin. lämpötilaa joutuu tässä vaiheessa nostamaan jos meinaa autossa tareta.
    samoin lämmittää kylmän kabiinin aluksi turhan lämpimäksi..lämpötila siis surffaa edes takaisin. puhallin ja lämmönjako tuntuis toimivan ok.

    tuntuis et sisälämpötila anturin toiminta ois hiukan hitaanlaista?
    voiko lämmin soitin siinä yläpuolella hämätä anturia jotenkin? ei kai?

  • #2
    Suosittelemme jälleen vikakoodien lukua näin aluksi.

    Comment


    • #3
      ei vikakoodeja.

      Comment


      • #4
        Siellä ohjainyksikössä on "imuri", joka imee sisätilan ilmaa lämpöanturin ohi. Jos se ei toimi kunnolla, voi ohjainyksikön lämpötila nostaa anturin lämpötilaa ja lämmösäätö sekoaa. En tiedä tuleeko tuosta vikakoodia, mutta tuo nyt ensimmäiseksi tulee mieleen.

        Comment


        • #5
          Se imurin suuaukko ja sisusta (siis se ritilä radion ja ilmastoinnin ohjainyksikön välissä), missä se lämpötila-anturi on, voi olla niin täynnä pölyä, ettei toimi kunnolla.

          Antaa vikakoodin, jos imurin moottori on totaalisen pimeenä, mutta ei tunnista, jos esim letku on irronnut ja ilma ei virtaa anturin kautta.

          Comment


          • #6
            Mikä letku? Näkeekös sitä kuinkaa vispaako se ropelli sielä raos? Tykkääkö kyttyrää jos paineilmaa päästää sinne anturiin jos on pölynen?

            Comment


            • #7
              Ohjekirjassa varoitetaan mm pölyimurin voivan rikkoa tuon anturin, joten olettaisin
              että paineilmakaan ei ole hyvästä. Tulee varmaan sellainen anturiiii.... lepo! Anturiiii,
              pura ja kokoa-sulkeiset sinulle.

              Comment


              • #8
                Jaa vai että varotellaan. Ei se kyllä niin hepponen ole, kun sinne on kurkkinut.

                Sen letkun näkee vasta kun ottaa radion pois. tai koko keskikonsolin paneelin.
                Siitä ritilästä menee letku pienee puhallinmoottoriin, joka imee ilmaa sisätiloista lämpöanturin läpi. Itse lämpöanturi on vain pieni NTC tai PTC vastus lähellä ritilää.

                Comment


                • #9
                  Onko sitten B6:essa erilainen? Siitä ote ohjekirjasta.

                  Comment


                  • #10
                    kiitoksia vastauksista!
                    kokeilen puhdistaa sen ritilän nyt ens alkuun ja tarkistaa sen "imurin" toiminnan. kuinkahan suuri ilmavirtaus siinä pitäis olla? tai onko se helposti todettavissa?

                    Comment


                      #11
                      Puhalla lämpöpuhaltimella varovasti, vaikka sisätilalämmittimellä siihen anturiin ja kokeile viileneekö kabiini.

                      Comment


                      • #12
                        Et varmaan kädellä tunne ilmavirtausta, mutta jollain ohuella paperilla tai muovikelmulla kun kokeilee, niin varmaan imasee ritilää vasten.

                        Comment


                        • #13
                          Minulla oli edellisessä B5:ssa se imurin letku irti ja silloin piti lisätä numeroita näyttöön että tuli lämpöä.
                          Taisin joskus päästä jopa 26 asteeseen että tuli lämpöä.
                          Radio hohkaa sen verran hukkalämpöä että luuli autossa olevan kuuma.

                          Comment

                          Working...
                          X