Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2008 A6 sammuu ja virtaa häviää

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 2008 A6 sammuu ja virtaa häviää

Nyt on kummallinen vika. jäin tielle sen takia pari viikko sitten. auto yhtäkkiä sammui keskeen ajo rupes herjaa pysäköinti jarru varoitus valo. kun koitin käynnistä uudelleen niin ei inahdustakaan.
    kun irrotin avaimen vedi auton täysin pimeäksi. muutama minuuttia kun odotti niin starttaas taas ja pääsin ajaa parisata metri ja sama juttu uudestaan. tolla tavalla pääsin ajele hima.
    Nyt kun on parkis olen koittanut testaa välillä niin auto käy about. 2.5min sitten sammu.
    olen vaihtanut akun, kaikki releet chekattu, kaikki sulakeet, takajarrut pitäisi vaihtaa mutta kun se ei anna minun avaa niitä. väittä että akku liian tyhjä. vaikka on vaihdettu ja autolle myös kerrottu että on uusi akku kiinni.
    Vähän on ideat loppu mistä lähtis seuraavaksi vika etsimään? vikakoodejakin nyt antaa kun aikamoisen läjän.
    00576-Terminal 15 implausible signal intermittent oli käytännössä ensimmäinen mitä antoi.

olisiko kellään mitään ideoita? Kiitos jo etukäteen.

Maadoituskaapelin voisi ainakin tsekata.

Comment

Bensa vai diesel. Ja laturin tarkistus myös.

Comment

Bensa kyseessä. laturi on tsekattu. toimii.
        Maadoituskaapelissa ei kyllä mitään selkeitä vaurioitumis- merkkejä ollut. mä koitan vielä tutkia lähempänä.

Comment

Missäs kunnossa akunkengät on ? Mittaa jännite vähän matkan päästä siitä akkunavasta. Mulla hajosi akunkenkä suunnilleen tuollaisilla oireilla. Uusi kenkä ja pätkä uutta virtakaapelia niin lähti rokkaamaan. Pitäis saada kyllä selville kun mittailee jännitteitä virtakaapeleista.

Comment

Isot kaapelit akulla tai esim startilla hapettuu usein niin että hapettumisen tapahtuu jonkun ison liitoksen holkin sisällä, jolloin se ei näy ulospäin, mutta kaapeli saattaa hyvinkin jäädä käteen kun kiskaisee kaapelista.

Comment

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00576

Possible Causes
              • Defective Ignition Switch (Electrical Portion)
              • Wiring harness issue
              Possible Solutions
              • Replace the Ignition Switch (Electrical Portion).
              • Repair damaged wiring harness.
              Virtalukossa lienee siis vikaa. Näissä 4äffissä on ollut enemmänkin ongelmia tuon sähköisen virtalukon kanssa.
              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-vika-ko-a6-4f
              Hyvin samantyylisiä oireita ollut:
              Alkuperäinen kirjoittaja miccomus Näytä viesti
              Akun vaihdosta selvittiin kun oletin automaattisesti sen olleen rikki kun avainta käänti niin auto starttasi vain 1s. ajan. Vähän kuin olisi ajonesto mennyt päälle. Totuus olikin muuta ja siitä alla lisää.
              Eli vikakoodit sain nollattua pois ja autolla kun ajaa niin kaikki toimii kuten kuuluukin. Ainut on, että virtalukosta on kadonnut automaattisen starttaus eli aikaisemmin riitti että avainta vain käytti start asennossa. Nyt kun avainta pitää siellä niin auton saa sentään käyntiin, mutta vikakoodiksi jää tämä.
              009525 - Ignition Switch; Run/Start Position Circuit
              P2535 - 000 - Short to Plus - Intermittent
              Kovin oli heikosti tietoa tästä, mutta virtalukkovikaanhan tässä jäljet johtaa..? Onko se nyt suoraan uusi lukko jostain vai miten tässä kannattaisi edetä?

Viimeksi muokannut vV8m5; 1.2.2021, 02:57.

Comment

Working...
              X