Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1,8S:n valoviiksen kytkennät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1,8S:n valoviiksen kytkennät

    Olis kaino kysymys audi 80 1,8S:n (-89) valoviiksen kytkennästä.

    On senverta pitkä juttu että laittaisin selostuksen asiasta .pdffänä yksityisviestinä; sisältäen kuvat ja speksit.
    Haulla en ole löytänyt tähän kysymykseen vastausta.
    Ongelma tiivistettynä on se että on kaksi toteutunutta kytkentää (vanha ja uusi audi 80, -87 ja -89), keskenään erilaiset, eikä niistä oo kumpkaan ollu sillei kuin ohjeissa sanotaan.

    Eli:

    Olisko joku guruista kiinnostunut ottamaan vastaan 3-sivuisen ongelmakartoituksen YV:nä tai sähköpostitse?
    (sisältäen siis kuvia, ei tok pelkkää tekstiä)
    Itse ongelma ei ole niin vaikea kuin sen selittämisen yrittäminen...

    Sitten kun/jos homma selviää, voisin laittaa lyhyen selvityksen sitte myöhemmin yleiseen jakoon.

    #2
    Liitä kuvat ja pdf:ät suoraan tänne, niin kaikki halukkaat voivat heittää suoraan omia mietteitään asiasta.

    Comment


    • #3
      Ääh, kö tässä on probleemaa tuossa laittamisessa, vai voiko tänne laittaa liitetiedostona jotenkin kätevämmin kuin yleensä? Nehän (liitetiedostot) pitää olla yleensä talletettu jonnekin noudettaviksi?

      (itseasiassa laitoin ton jutun attachmenttinä webmasterille kun kyselin toimintaohjeita...)
      Viimeksi muokannut kasikymppinen; 3.1.2008, 23:03.

      Comment


        #4
        Pikavastaus tilasta "Go Advanced", jolloin avautuu viestin kirjoittamiseen paljon mahdollisuuksia. Kirjoittamistilan alapuolelta löytyy "Hoida liitteitä" -namikka.

        edit: En muuten muista, oliko vain clubin jäsenille vai kaikille forumin käyttäjille avoinna.
        Viimeksi muokannut jasso; 4.1.2008, 18:07.

        Comment


        • #5
          Eipä tuo multa ainakaan onnistu, ei löydy tuota namiskaa "hoida liitteitä"...
          Jos joku on siitä kiinnostunut sen näkemään, saa laittaa yksityisviestiä.

          Tuo mainostamani .pdf on koottu tulostettavaksi korjaamoa varten.
          Korjaamoilta kysellessäni että oisko "asentaja valmis kattoon mun kanssa kuvia, maksaisin siitä" vastaanottona on ollut hiljaisuus (totta kai)ja että "ois parempi että toisit auton tänne"
          ja kun oon sanonu että silloin pitäis tuoda myös toinen, jossa ei oo kojelautaa eikä rattia. Ne on sanoo että heillä on kyllä valmiit speksit, johon minä että "mutta kun se ongelma on siinä että ne on erilaiset ja siinä vanhassa ne toimi ihan hyvin," ja sit alkaa että "niissä on värikoodit...", johon minä sanon että "minä olen ne katsonut ja ne on erilaiset" ja ne kysyy että "missä?" ja ne hakee ne speksit ja ootetaan ja ne tulee ja luettelee ne koodit, jotka mulla jo on ja sanon että "mulla on ne jo" ja ne sanoo että "no missäs tässä on ongelma?" johon minä että "no SITÄHÄN minä olen yrittänyt selittää.." Sitten päässä kuuluu ping ja puhelimesta tuut tuut. Herättyäni yritän ottaa yhteyttä parhaimpaan tuntemaani autofoorumiin...
          (jossa ei saa käyttää hymiöitä)

          Comment


            #6
            Vain kerhon jäsenet voivat liittää foorumille liitetiedostoja. Vesa oli lähettänyt 3.1. tuon PDF:n webmasterille sähköpostilla, joten laitoin nyt sen näkyville oman www-tilani alle.

            Kas näin: http://80q.org/pics/Audi80Viiksikytkent%e4KOOSTE.pdf

            Comment


            • #7
              Mahtaako toi vilkku "vika" olla vika lainkaan? Ainakin uudemmissa volkkareissa on tuollainen ominaisuus.

              Comment


              • #8
                Nöyrä kiitos Peiposadminstraattorille!

                Toi vilkku ei muakaan haittaa sinänsä. Ihmetyttää vaan. Ei ollut edellisessä, siis vuosimalli-87:ssa.

                Mutta:
                Mihinkä se vaikuttaa ja meneekään tuo P? Muistaakseni virtalukolle...
                Ja nuo 56b ja 30 erot...
                JA se ehkä suurin huolenaihe on tuo liittimen vaihto.
                Tekis mieli laittaa nuo liitännät "vähän varmenmmin". On neljää eri abikoa...
                Ja olis pihassa tuo varaosa-auto, jossa tuo suht ehjä liitin.
                Auto on mulle tuore ja koko homma lähti liikkeelle kun pitkät hävisi kurvissa hetkeksi rekan vaastaantulon jälkeen (oli hyvä ettei ollu istuinlämmitin päällä, ois voinu tulla oikosulku). Avasin ja vaihdoin viiksipaketin. Ja samalla vanhasta muistista kävin mittaritaulun juotokset läpi ja het releytyin valot.

                Kun on päästy tyhmien kysymysten makuun, niin mikäs muuten se on se orpo pyöreä naarasliitin paisuntasäiliön alla?

                Comment


                  #9
                  Todennäköisesti sumuvaloliitin.

                  Comment


                    #10
                    Just noin se vilkku iskeekin silmää. Ei ole vika. Toimiiko kaikki valot muuten ihan normaalisti?

                    Comment


                    • #11
                      Vähän tota epäilinkin, sehän tässä ihmetyttikin kun edellisestä (-87) tuo ominaisuus puuttui. Ajattelin vaan että sillä vois olla joku salaperäinen yhteys jokonkin toiseen asiaan...

                      Tosta vaan esimerkkinä kun tossa edellisessä ei meinannu saada juotteluiden ja liitinkiristelyiden, polttimonvaihtojen summuiden operaatioiden jälkeenkään mittarivaloja toimimaan. Hanskalokeron valon johdot oli katkaistu oikosulkuun ja sen sulake (14) oli otettu pois. Eikä sitä kesällä huomannut rekkarin valoista. Ne kojelaudan valot kiersi jotenkin sen sulakkeen kautta, eikä sulakkeen 12...


                      Valot pelittää normaalisti + lisäpitkät.

                      Mutta mun isompi huolenaihe oli siis tuossa .pdffässä tuo valojohtojen liitin, joka on korvattu noilla abicoilla. Noita liitoksia ei ole vahvistettu juottamalla ja se tekisi mieli tehdä. Mutta samalla vaivallahan juottaisi tuon varaosaliittimenkin johtoihin.

                      Tässä joutuu sittenkin vielä seliselittämään:
                      Ensiksi siis säikähdin kun pitkät hävisi. No sehän johtuu yleensä viiksipakasta
                      ja koska mulla oli vuoden vanha edellisessä, aloin vaihtamaan sitä tilalle.
                      Näkyi että noi liitokset oli tehty abikoilla. Vaihdoin joka tapauksessa uudemman viiksipakan, eristelin ja vääntelin liittimet jämptimmiksi.
                      Nyt en sitten tiedä, johtuiko tuo pitkien häviäminen viiksipakasta vai liitoksista.
                      Noissa kuvissa mm näkyy noi PL ja L, joissa pyöreän urosliittimen päähän on porattu nafti reikä, jonka kosketuspinta nastaan ei oo siis hääppönen.

                      Sen vuoksi siis olen ajatellut laittaa abikojen yms tilalle tuon alkuperäisen liittimen
                      ja ennen sitä tekee mieli etsiä
                      a kätevin tapa toteuttaa se
                      b ja tarkistaa oikea liitäntä
                      (ei viittis näillä keleillä kokeilla montaa vaihtoehtoa, heh)

                      Kiitos tähänastisesta mielenkiinnosta kaikillen.

                      Comment


                      • #12
                        Veikkaan tuota orpoa liitintä vesimäärän anturiksi. Itse antri löytyy paisuntasäiliön pohjasta, jos sitä yleensä on koko autossa.

                        Comment


                        • #13
                          Oikeassa olet, yltää just sinne pohjaan, jossa on samankokoinen paikka - ja tyhjä.

                          Comment

                          Working...
                          X