Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -99, takaluukun mikrokytkinkö rikki?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi A4 Avant -99, takaluukun mikrokytkinkö rikki?

Auton järjestelmä on sitä mieltä, että takaluukku on auki, vaikka se on kiinni. Olen ymmärtänyt, että lukossa on jonkinlainen mikrokytkin, joka tiedottaa, onko ovi auki vai kiinni. Mittaristossa ajoittain vilkkuva punainen valo on aika kiusallinen.

Saako mikrokytkintä erikseen, ettei tarvitse koko lukkoa vaihtaa? Mitähän mahtaa sitten maksaa? Mansikoita? Onko kokemuksia vastaavasta, että onko muita potentiaalisia syitä tuollaiseen vikaan?

Kytkin tulee mitä todennäköisemmin lukon mukana. Todennäköisempi vikakohde on takaluukun johtosarja saranoiden tienoolta.

Comment

Itsellä oli nimenomaan mikrokytkin pashana ja se on "kiinteästi" kiinni lukon salpaosassa. Eli mikrokytkin on myös mahdollinen. Kellään ideoita mistä tuollaisia mikrokytkimiä saa irtotavarana niin säveltelis uuden kytkimen itse siihen salpaan kun ei viitsi koko salpaa tuon takia ostaa. Mikrokytkin toimi välillä ja välillä ei ja mitatessa antoikin auki ollessaan noin 300 ohmista äärettömään vastusta joten jotain johtavaa kakkaa siellä sisällä on.

Comment

Mikrokytkimiä saa vaikka bebekistä. Mistä löytää sen alkuperäisen kaltaisesti koteloidun, siinä piilee pulma.

Comment

Luultavasti sen mikrokytkimenkin saa auki ja korjattua. Ainakin itse korjasin Vectran keskuslukon avaamalla sen ja putsaamalla kytkimen. Eikä ole temppuillut ja siitä on _ainakin_1.5 vuotta. Riippuu tietysti millä tavalla se kytkin on rikki. Kannattaa kokeilla.

Comment

Näyttäisi kyllä ulkopuolelta siltä että sen kytkimen saa auki ainoastaan rikkomalla (siis _näyttäisi_). Kestäisikö nuo bebekin kytkimet kosteutta ja tärinää siihen malliin että kannattaa alkaa niistä virittämään? Ajatuksena oli että keksisi siihen itse sopivan koteloinnin koska juuri sopivaa tuskin löytyy. Täytyy yrittää etsiä jos joku muu mikrokytkin joka olisi saatavana varaosana kun niitähän on noissa lukoissa muutenkin.

Comment

ostin audi 1ooseen vm.91 mikrokytkimen kuskin oveen merkkiliikkeestä. hinta 47e, joten ei kannata alkaa tekemään viritelmiä..[/b][/list]

Comment

Working...
              X