Sonmoro,
Uutena jäsenenä tietyt foorumin ominaisuudet on vähän hakusessa jne. En löytänyt aivan minun suoria tapaukseen vastauksia täältä. Luulis kyllä olevan...
Joka tapauksessa - eli:
- kyseessä ajoneuvo joka profiilissa näkyy ja sen tehdasasenteinen eberi kyseessä. Eberin tyyppiä en tiedä. Otan vastaan mielellään kaikenlaista tietoa.
- Lähtötilanne on että bojat (ite) asensi lisävalot apukäynnistysliittimien ja herätteen auton pitkien kautta
- Seurasi tilanne, jossa lisävalot pelaa kyllä, mutta eberin lämmitystoiminta ei. Puhallinta pystyy ohjaamaan MMI:stä ja kapulasta - eberiä ei.
- Mittaristo osottaa että eberi ois tulilla jatkuvasti - liekkisymbolivilkkuu kuten lämppärin päällä ollessa. Tuo vilkutus näkyy myös vaikkei auton virrat päällä kelistä riippumatta.
- Käytin tuossa vasta autosähköön erikoistuneessa firmassa, joka toteaa ettei se saa eberiin yhteyttä (käytössä heillä VSDC kyllä). Samalla epäili että lämmittimen ohjainlaitteessa ois vikaa ja syy tässä. Tämä epäily vaikutti minusta kyllä veikkaukselta.
Nyt:
- pyytäsin asiantuntemusta että mitä ja mihin suuntaan: minne päin lähen viemään ajatuksia?
- mitä tuo liekkisymbooli täsä kohtaa tarkottaa? jos tietäsin eberin saisin käsiini manuaalin..
- onko järkeä viedä toiselle lukijalle? Voiko olla käyttäjän vika tuossa ettei yhteyttä saanu - ei vaan osaa käyttää? Tätä nyt on ehkä vähän tieten vaikia arvioida..
Tässäkin asiassa lienee taas vaihtoehtoja mutta pitäs saaha jonkinlainen kokoava-ajatus ennen ku alkaa mitään purkaan tai ostaan.
Tietoa kaivataan.
Kiitos.
EDIT 16.11.2020
Pyytäsin kommenttia näihin:
- Mikä on Eberin tyyppi?
- Mistähän löytys ohjekirja edelliseen?
- Voiko ohjainyksikkö olla kunnossa vaikkei siihen VCDS saa kontaktiaa?
- Mikähän lienee tuommosen lämppärin tekninen käyttöikä?
EDIT 19.11.2020
Käytin Pörhollä. Lämmittimen sulake oli palanu, vaihto palautti ilm. tilanteen. En näköjään löytäny kaikkia sulakkeita. Lienee itse laitteen päässä kiinteästi jossain? Seurailen tilannetta, näyttäs kaikki pelaavan.
Uutena jäsenenä tietyt foorumin ominaisuudet on vähän hakusessa jne. En löytänyt aivan minun suoria tapaukseen vastauksia täältä. Luulis kyllä olevan...
Joka tapauksessa - eli:
- kyseessä ajoneuvo joka profiilissa näkyy ja sen tehdasasenteinen eberi kyseessä. Eberin tyyppiä en tiedä. Otan vastaan mielellään kaikenlaista tietoa.
- Lähtötilanne on että bojat (ite) asensi lisävalot apukäynnistysliittimien ja herätteen auton pitkien kautta
- Seurasi tilanne, jossa lisävalot pelaa kyllä, mutta eberin lämmitystoiminta ei. Puhallinta pystyy ohjaamaan MMI:stä ja kapulasta - eberiä ei.
- Mittaristo osottaa että eberi ois tulilla jatkuvasti - liekkisymbolivilkkuu kuten lämppärin päällä ollessa. Tuo vilkutus näkyy myös vaikkei auton virrat päällä kelistä riippumatta.
- Käytin tuossa vasta autosähköön erikoistuneessa firmassa, joka toteaa ettei se saa eberiin yhteyttä (käytössä heillä VSDC kyllä). Samalla epäili että lämmittimen ohjainlaitteessa ois vikaa ja syy tässä. Tämä epäily vaikutti minusta kyllä veikkaukselta.
Nyt:
- pyytäsin asiantuntemusta että mitä ja mihin suuntaan: minne päin lähen viemään ajatuksia?
- mitä tuo liekkisymbooli täsä kohtaa tarkottaa? jos tietäsin eberin saisin käsiini manuaalin..
- onko järkeä viedä toiselle lukijalle? Voiko olla käyttäjän vika tuossa ettei yhteyttä saanu - ei vaan osaa käyttää? Tätä nyt on ehkä vähän tieten vaikia arvioida..
Tässäkin asiassa lienee taas vaihtoehtoja mutta pitäs saaha jonkinlainen kokoava-ajatus ennen ku alkaa mitään purkaan tai ostaan.
Tietoa kaivataan.
Kiitos.
EDIT 16.11.2020
Pyytäsin kommenttia näihin:
- Mikä on Eberin tyyppi?
- Mistähän löytys ohjekirja edelliseen?
- Voiko ohjainyksikkö olla kunnossa vaikkei siihen VCDS saa kontaktiaa?
- Mikähän lienee tuommosen lämppärin tekninen käyttöikä?
EDIT 19.11.2020
Käytin Pörhollä. Lämmittimen sulake oli palanu, vaihto palautti ilm. tilanteen. En näköjään löytäny kaikkia sulakkeita. Lienee itse laitteen päässä kiinteästi jossain? Seurailen tilannetta, näyttäs kaikki pelaavan.