Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Concert

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi Concert

Olis tarkoitus vaihtaa Audi Concert kasettisoitin MP3 soittimeen. Tohon Concertin kaiutinpakettiin kuuluu mukaan joku subbari, eli vaatiiko sen ohjaaminen soittimelta jotain erityistä?

Nämä vaihtoehdot sopisi ainakin mun hintaluokkaan ja niissä ois punaiset näppäinvalot, eli käykö ne tässä tapauksessa?

Linkki1

Linkki2

Mulla oli Gamma, jonka korvasin Pinohiiren DEH3530'lla, lieköhän suurinpiirtein sama rekkule kuin tuo sun linkki1.

Takaovissa mulla on kaiuttimet, joissa tai joiden yhteydessä on vahvistimet. Pinohiiren liittimet eivät käy suoraan ja kun Biltemaa ei ollut käsillä, niin rakentelin itse. Mutta jos löydät jostain, niin käytä sovitinta. Takakajareiden/-vahvistimien ohjaukseen menee laitteen linjaulostulolta signaali ja antennivahvistimen karvasta (täysin hatusta: valkoinen) heräte- tms. muu virta. Pikkusen piti lukea sitten manuaalia, miten nuo linjaulostulot saadaan auki Pinohiiren päästä (NOFAD on jotakin ja silleen).

Comment

Tilasin nyt tollasen Linkki1 soittimen kitupiikki.netistä...

Tarviiko siihen soittimeen hommata virtapiuhaan jotain sovitetta, että saan sen sopimaan Audin piuhoihin niitä pilkkomatta?

Mistäköhän löytäis noita Petrin mainitsemia sovittimia kaiutinjohtoihin?

Kait tämäkin selviäis, kun ottais soittimen pois ja kattois, että mitä siellä takana on, mut aattelin jos sais sitten kaikki kerralla kuntoon eikä tarvis lähteä välissä ostamaan sovittimia...

Sitten mites ton alkup. soittimen irroitus tapahtuu? Kun siinä ei näyttäis edessä olevan sellaista vapautustappi systeemiä, mitä soittimissa yleensä on.

Comment

Irroitus onnistuu ainakin merkkiliikkeessä, omalla työkalulla.

Comment

Hmm, mulla oli omassa S3:ssa ISO-liittimet ja näyttivät kyllä ihan orkkistavaralta. Jos sullakin on ISO liittimet (mitä vähän pelkään että ei ole kun on kuitenkin toi Concert sulla...) niin mennee heittämällä, korkeintaan joutuu vaihtamaan kahden piuhan paikkaa (jatkuva +12v ja virtalukko ohjattu +12v) ristiin. Muuten adapteria kehiin, löytynee jostain maailmalta (esim. http://www.auto-connect.co.uk/acatalog/Audi.html ), miksei Suomestakin mutta en vaan tiedä mistä...

Kyllähän parasta olisi kurkata sinne taakse niin saat varmuuden :)

Edit: linkki korjattu

Comment

Itse kun tossa soittelin pariin autohifi-asennuspuljuun niin kertoivat, että jos haluaa Audin alkup. aktiivikajarit soimaan niin täytyy olla tosiaan joku tuollainen "erikois"adapteri. Sen voivat tehdä liikkeessä mutta asennuskulut ovat n. sata euroa soittimen asennukselle.

Mielestäni tuo alkoi olemaan liikaa, kun haluan vain perus mp3/cd-soittimen, joka kuitenkin uppoaisi tyyliltään Audin kojelautaan, joten Blaupunktilta pitäisi löytyä noita johtoadaptereita suoraan niin päädyin Acapulco 54 -soittimeen. Plus sitten tuo sovituslevy (että sopii kojelautaan ylipäätään) ja johtoadapterit.

Alpinea olisi muuten tullut mutta satanen asennustöistä on vähän liikaa jos soitin maksaa kolme sataa.

Comment

Olipas kovat hinnat noissa asennuksissa, mutta ihan ymmärrettävää. Itse kävin asennuttamassa viimeviikolla paikallisessa hifiliikkeessä Alpinen 9812RR soittimen audin aktiivijärjestelmään. "Erikois" adapteri maksoi n. 20? ja asennus päälle, yht. 50 ?.

Comment

No, ei tuollaisen "rakentaminen" iso asia ole! Minä nappasin siitä pienemmästä Audiliittimestä karvat poikki ja sokeripalaan. Vastaavasti joutilaan RCA-kaapelin katkaisin ja laittelin ne karvat sopiviin paikkoihin siihen sokeripalaan. VR'n vessailmiö toistui!

Comment

Sain nyt alkup. soittimen pois soittimen pois ja kävin paikallisessa hifi-puljussa kysymässä, että jos heillä olis sopivaa sovitinta. No hekin sanoi, että Blaupunktin sais ehkä sovitettua, mut Pioneerin kohdalla he nostivat kädet pystyyn. Virtapiuhat ja etukaiuttimet saavat sopimaaan, mut aktiivi takakaiuttimet ja subbari tuottaa ongelmia. Eli ilmeisesti jostain täytyisi hankkia joku välipiuha tai joku asentamaan joka noista ymmärtää jotain...

Vai onko jollain vielä jotain vinkkejä? Tossa on kuva soittimen takaa...eli sen verran ymmärrän ite, että kaksi ylimmäistä isoa liitintä ovat virta ja etukaiutin paikat ja alimmaisista on lähdöt takakaiuttimille. Uudessa soittimessa on ISO-liitin ja 2 RCA ulostuloa...

kuva1

kuva2

Tietääkö joku turun suunnalla jonkun ketä saisi soittimen asennettua?

Comment

Joku tietävä voisi näistä jutuista kyllä kirjottaa semmosen faq:n :)
                    Itse kyselin samoja asioita tuossa "alkuperäisen radion irroitus"-ketjussa.
                    Itselleni on nyt tulossa tosiaan tuo Blaukkari ja Tekniset-liikkeen kautta blaukkarin kaksi kpl adaptereita. Toinen kuulemma tarvitaan virtasovittimeksi ja toinen sitä varten että aktiivi-takakajarit+subbari toimivat.
                    Soittimen asennan kaverin kanssa, saas nähdä miten käy. Miten tuo orkkisradio muuten irroitetaan, searchilla olen löytänyt neuvon "nippusiteillä" - voisiko joku vääntää tuon rautalangasta, kiitos :)

Comment

Mulla irroitettiin niillä irroitusklipsuilla, eli ne vaan työnnettiin soittimen edessä olevista rei-istä sisään, käännettiin ja vedettiin soitin ulos.

Onko tosiaan niin, että tämän pioneerin sovittaminen Audin aktiivikaiuttimiin on mahdoton tehtävä?

Comment

Otin tuossa äsken puhelun "ammattiasentajalle" ja sanoi, että onnsituu pioneerin ja aktiviijärjestelmän asennus, jos on vain ammattitaitoa =)

Comment

Soitin myös äsken Turun asennuspisteeseen ja he sanoivat, että ainut vaihtoehto on vaihtaa soitin Blaupunktiin, eli Pioneeria ja Audin aktiivikaiuttimia ei saa sopimaan yhteen.

Kehenköhän sitä kannattaisi ottaa asiassa yhteyttä, kun alkaa näyttää aika varmalta, että itse en saa sitä asennettua? Vai pistänkö Pioneerin myyntiin ennen kun se on mulle edes saapunut?

Comment

Ei taatusti ole mahdoton tehtävä, ellei muuta niin kaikki piuhat ja liittimet uusiksi mutta sitä et ehkä halua... Kurkkaa noita linkkejä mitä tuolta löytyy jospa niistä olisi yhtään apua: http://www.audiworld.com/tech/ ja sieltä Electronics kohta.

Itsellä meneillään kans päivitysprojekti, tosin minä jätän Symphonyn suosiolla paikalleen. Mutta Bosen vaihdan pois ja siinäkin on miettimistä, varsinkin kun CD vaihtajan porttiin tulee kovalevyllinen MP3 soitin. Esim linjalähdöt joutui mittaamaan että löysi mikä on mikä kun kaikki piuhat tulee kahdessa nipussa ja VAG liittimellä Boseen kiinni... Niistä joutui sitten tekemään omat liittimet eli piuhat katki ja RCA:t päihin. Teen tuon kuitenkin sillä ajatuksella ja toteutuksella että Bosen saa helposti joskus takaisin jos tarve ilmenee.

Comment

Audiin saa minkä tahansa soitin merkin toimimaan täydellisesti. Edellinen soitin oli Pioneer ja takakaiuttimet sai helposti toimimaan. Yritän illemmlla laittaa ohjetta.

Comment

Nyt soittelin toiseen asennuspaikkaan ja ei heilläkään onnistu vaikka pistäisi piuhat poikki ja uudet liitttimet väliin. Tulee kuulemma tasoerot niin suuriksi...ja taas ehdotettiin Blaukkariin vaihtoa...

Tuolta audiworldin sivuilta yritin ettiä, mut en nyt ainakaan löytänyt mitään vinkkiä. Sitten tuolla toisessa keskustelussa (alkup. soittimen irroitus) oli linkki ebayssa myynnissä olevaan kaapelii...
                                Linkki
                                Lähetin heille spostia ja kysyin kaapelista, että täytyy odottaa jos he vastaavat...

Mut tosiaan kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan...

Comment

Ilmeisesti dietz 17005 sovittimella onnistuu.http://www.audiotechnik-dietz.de/pdf...R_2003/065.pdf

Tilaus vaikka täältä.http://www.caraudio24.de/zubehoer/ak...pter/index.htm

Comment

Noniin nyt on Acapulco 54 Blaukpunkti kiinni vanhan Delta CC:n tilalla.
                                    Yllättäen kaikki autossa olevat liittimet (3kpl) sopivat suoraan tuohon Acapulcoon ja kaikki kaiuttimet alkoivat myös toimia, myös aktiiviset takaata.
                                    Ainoastaan vaikutti siltä, että takakajarit särkevät - taitavat saada linjalähdöistä liian voimakasta signalia sisäänsä - joten ne Blaupunktin myymät "sovitejohtoadapterit" lienevät tarpeen.
                                    Paikallinen Tekniset-liike saa niitä torstai-perjantaina jollon heitän ne itselleni kiinni.

Myös radion kuuluminen oli tuon 10 minuutin testailun perusteella heikkoa, toinen Blaukkarin adaptereista koskee nimenomaan tuota aktiivi-antennia joka autossa pitäisi olla, joten sekin korjaantunee toivottavasti loppuviikosta.

Comment

Itselläni olisi todennäköisesti soittimen vaihto edessä. Eli alkuperäinen Concert soitin pois ja tilalle Pioneer AVIC-X1 tai AVH-P7500DVD tilalle, saako noihin tuota sovitinta ? Autossa on BOSE systeemi.

Comment

Tuli tuossa nyt säädeltyä jonkun aikaa tuota mankkaa. Vähän ihmetyksekseni on kyllä pakko todeta, että kaikki kaiuttimet + subi toimivat eikä mitään säröä tunnu olevan normikäytössä. Myöskin radiokanavat kuuluvat ok.
                                        Mitäköhän hittoa noiden "pakollisten" adapterien sitten pitäisi tehdä! Ja tärkeämpää, tarviikohan niitä nyt sitten edes?!

Comment

Itse itselleni vastaten, ajattelin nyt rääpäistä tämän finaalitiedon vielä kun kyseessä oli ainakin itseni yllättäny vastaus..

Jos tuota virta-adapteria ei Blaukkarilta tohon hommaa (tai tee itse johdotukset uusiksi), niin soitin saa "väärään paikkaan väärää virtaa". Riskinä kuulemma että joko soitin tai virtalukko kärähtävät väistämättä. Sub outtiin kuulemma soitin saa tuolla suoralla kytkennällä 12 volttia suoraan tms.

Eli syytä on käyttää tehtyä adapteripiuhaa, takakaiuttimille tarkoitettu piuha on tällä kertaa tarpeeton kun ne toimivat.

Comment

Working...
                                          X