Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikähän A6 2.5tdi osa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikähän A6 2.5tdi osa?

    Tervehdys!

    Kurkkasin ennen pyhiä moottorin alla olevan suojan taakse, siis moottorin alle. Toiveeni oli löytää vikaa mootorin lämpömittarin ja öljyn lämpömittarien toimimattomuuteen. Löysin kaksi johtonippua, jotka ilmastoinnin kompuran pyörä oli hinkannut puhki ja muutama johto oli poikki.

    Yllätyksekseni huomasin myös yksinään johdon johdon päässä liittimessä roikkuvan osan joka sijaitsi edestä katsoen moottorin vasemmalla puolella. Osa melkein hipoi pohjasuojaa ja tuil alas laturin vierestä. Johtoja taisi tulla neljä. Osa oli vähän niinkuin T-haara, jossa liitin tulee pitkään varteen ja toinen haara oli neliö ja toinen pyöreä. Näiden kahden välissä näytti olevan jokin luisti rungon sisällä. Olisikohan kellään aavistusta tai tietoa mikä tuo mahtaa olla ja mihin se kuuluu? Otin siitä kuvankin, mutta ei ole paikkaa missä näyttää.

    Nyt kuva tuolla: http://img254.imageshack.us/my.php?i...0122007rj3.jpg

    Ja sellaista vielä että ilmastointi ei lähde päälle....
    Viimeksi muokannut Lancisti; 31.12.2007, 07:30.

  • #2
    Ilmastoinnin päälle kytkeytymättömyyteen voi olla sekin syynä, et on "mehut" loppu. Onko koska viimeksi tehty ilmastointilaitteen huolto eli tyhjennetty järjestelmä ja laitettu kylmäainetta lisää ? Normaalistikin ainetta haihtuu vuoressa semmoisen 100-150grammaa ja järjestelmässä on noin 550-650grammaa ainetta. Omassa autossa oli kun nyt käytin huollossa jäljellä enää 140gr ja automatiikka ei enää toiminut. Se on komressorin suojelemiseksi tehty niin , et kylmäaine menee riittävän vähiin ei laite enää lähre käyntiin.

    Jos pääryt käyttämään huollossa, mikä olisi kyl järkevää jos ei tietoa viimeisestä laitehuollosta niin pyyrä laittamaan myös öljynlisäyksen yhteyressä väriaine. Helpottaa kummasti myöhempiä tarkistuksia mahrollisten vuotojen kohille sattuessa.
    Pitkää aikaa ei kannata pitää kylmälaitetta toimimattomana, koska tiiviste kuivuu komressorinakselilta ja laskee kaikki mehut pellolle. Vaihtokomressori maksaa usiampia satasia aina =(.

    Tuos koitan kahtella omast himmelistäni tuota osaa josko näkyisi ko käyn seuraavan kerran auton alla =).

    Comment

    Working...
    X