Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4:seen kaiuttimia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• C4:seen kaiuttimia

Tästä aiheestahan on jo keskusteltu täällä aiemminkin, mutta ottaisin mielelläni vinkkejä minkälaisia etu, ja takakaiuttimia olette laittaneet autoonne ??

Kyseessä A6 Avant vm.1995, ja tällä hetkellä takaovikaiuttimet poiskytkettynä toiminnasta, ja soittimena Kenwood KDC-M9021SE , jossa jakosuotimet vakiona. Vahvistimena Audio-Bank, josta linjat tällä hetkellä subbarille takaluukkuun, ja etuovikaiuttimille. Lähinnä juuri nuo etuovissa olevat haluaisin vaihtaa surkean äänentoiston vuoksi.

Ymmärtääkseni nuo etukaiutinpaikat ovat ongelmallisen kokoiset ?? Onko missään ollut myynnissä autokohtaisia kaiuttimia ?? Lähinnä erillissarjaa.

Kiitos vinkistä !

Minulla on tulossa ensi kesänä etuoviin Rainbow 4" erillissarja (ei valmisteta enää). Muita sopivan kokoisia erillissarjoja löytyy esim. DLS PS4, DLS R4, Focal 100 V2, Focal 100 KP, SPL Dynamics S-4.2, SPL Dynamics EXT-4.2, Helix HXS 234 Precision. 4" Erillissarjoja ei ole kovinkaan monella valmistajalla enää.
    Noita yllä olevia voi kysellä:
    DLS ja Focal
    SPL Dynamics
    Helix tai tältä forumilta nimimerkiltä "korppari"

e: Se vielä, että kaikille erillissarjoille pitää tehdä adapteri, että saa ne kiinni sinne orkkispaikoille. Orkkikset on kiinni 3:lla ruuvilla ja niiden runko on kolmion mallinen. Normaalit kaiuttimet ovat kiinni 4:llä ruuvilla. Mallikohtaisia voi olla hankala löytää, ainakaan uusina ja vanhoja ei kannata ostaa.

Comment

Mites Infinity Reference: http://www.infinitysystems.com/caraudio/product.aspx?ProdId='REF4002I'&Ser=REF&Cat=MEL

Comment

Itse laitoin tuollaiset Infinityt kiinni viime syksynä ja oon ollut ihan tyytyväinen. Auton äänentoistolta en tosin ihmeitä odota tai haekaan, mutta hintansa väärtit nuo mielestäni ovat.

Comment

Tuo Infinity ei vissiin ole erillissarja, vai onko tuo diskantti irrotettavissa tuosta keskiäänestä?

Comment

Eipä taida irrota, mutta olikohan niin että jossakin versiossa, ellei kaikissakin, saa diskantin suunnattua... vähän mutu.

Comment

Se suuntaaminen ei kyllä paljoa auta sieltä lattianrajasta. Jos kerran autossakin on vakiona paikat diskanteille hiukka ylempänä, niin eiköhän se kannata hyödyntää. Niissä orkkispaikoissa voi siitä diskantin suuntaamisesta olla jo hiukan hyötyä.

Comment

Suuntaamisesta on hyötyä myös lattianrajassa. Mutta ilman taajuuskorjainta ja/tai dsptä laulajan hilaaminen sinne "mersunmerkin" kohdalle voi olla mahdotonta. Tämä erittäin autokohtaista. Audista ei vielä kokemusta, mutta joissain saa kickpaneleihin tosi hyvän äänen ja joissain ei sitten mitään.

Minä kokeilen ensin orkkis isoilla paikoilla Velocityn VRX 130.1 sarjaa (5.25") ja diskantti heti siinä elementin vieressä. Jos ei toimi tyydyttävästi niin sitten diskantti orkkispaikalle ja yrittää saada taajuuskorjaimella kohdilleen.

Mutta adapterihommiin joutuu melkeimpä pakosta oli elementti mikä hyvänsä.

Comment

C4:seen kaiuttimia

Kiitos vaan kaikille vinkeistä, täytyy alkaa metsästämänn noita em. kaiuttimia.

Mites takaovet ??? Niihin taitaa mahtua vähän isommat vai ??

Comment

Sami:
                    Meinaatko saada 5,25" mahtumaan orkkispaikoille, vai teetkö jonkun adapteripaneelin orkkispaikan kohdalle. Mä oon mallaillu ja kahtonu kuvia ja tullu siihen tulokseen, et sinne orkkispaikalle orkkisritilän alle ei saa isompaa ku 4".

Comment

Tekis kyllä mieli ahtaa sinne vähän isommat paremman äänenlaadun takia, mutta näyttää kyllä pahasti siltä että joutuu tyytymään noihin 4" kaiuttimiin.

Taitaa muuten olla ainoa automerkki maailmassa, mihin ei löydy kunnon äänentoistolaitteistoa.

Edelliseen autooni BMW 520:seen oli tarjolla merkkikohtaista kaiutinta jos jonkin näköistä.

Comment

Näin meitä Audin omistajia rangaistaan :(

Comment

Sami: Niin semmonen juttu tosiaan sijoituksesta että mulla ne on orkkispaikoilla kojelaudan päällä nuo ämyrit...

Comment

Sami:
                            Ei sinne orkkispaikalle mene kuin juuri ja juuri 4". Sekin riippuu valmistajasta. Ja veistohommiin voi joutua siitä huolimatta. Ritilän kiinnikkeet ja vahvikkeet kun tulevat tod.näk. tielle. Itse ratkaisin tuon tekemällä pienen kotelon jolla sai hieman keskiäänelle suuntausta ja mahtumaan paremmin. Vielä vaan kuiduttamatta.
                            Päätin tuon 5.25" sen takia että saisi edes hieman matalempaa tulemaan kuin 4" kun tuonne ei 6.5" midejä saa minnekkään. Ibizassa oli se hyvä puoli että sinne sai hyvin 6.5"+4"+tweeterin eteen ja kohtalaisesti soimaan. Tuohon ei taas mahdu yhtikäs mitään... :) Mutta onhan se hieman parempi auto...:)

Comment

Mä tungin takakautta SPL:n 2- tie palat etuoviin ja eihän se nyt aivan ongelmaton ollut mutta upposi kohtalaisesti. Erilliset diskatit sai liki suoraan kiinni diskanttipaikoille. Ei mitään High endiä mutta kukkuu yli minimin. diskanttia sai jopa vaimentaa. ne alemman taajuuden laulupäät muistaakseni olivat vielä 5" tuumaiset. Teknisesti SPL oli hyvän tuntuista tavaraa.

Comment

Working...
                              X