Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

keskuslukituksen johdot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • keskuslukituksen johdot hukassa

    Eli tuli sit ostettua tämmöinen sarja:http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=10

    ja nyt pitäisi siten alkaa kytkemään profiilin autoon paikoilleen.Mutta tietääkö kukaan mistä parhaiten löytyy ne keskuslukituksen johdot mihin nämä sarjan johdot liitetään?Itse muistelisin että ne olisivat kuljettajan jalkatilan vasemmassa sivussa muovien alla.mutta tarkennusta kaivataan!

  • #2
    Omastani löysin parhaan paikan liittää johdot pumpun läheltä eli takapenkin alta. Muistaakseni sin/vihr johto, johon tuo avaus/sulku kytketään.

    Comment


      #3
      Itsekin asensin yhteen satkuun kauko-ohjaimen juurikin pumpun viereen. Ja johto on sininen vihreällä raidalla.

      Comment


      • #4
        Kuinka se avaus/sulku laitetaan samaan johtoon?toimiiko moottori sit niin et aina kun tulee impulssi ni se sulkee jos ovet on auki tai toisin päin?luulisi et olisi omat johdot kummallekkin toiminnolle.toimiiko pumppu maa vai virta impulssilla?

        Comment


          #5
          se haistelee vaan virtaa ja maata, toisella avataan, toisella suljetaan :)

          Comment


          • #6
            ok.eli toimiakseen siinä sarjassa tarvitsee olla keskuslukolle yksi virta ja yksi maa ohjaus?kuulostaa hullulta!kun olen hälyttimiä laittanut niin niissä yleen sä ollu maa ohjaukset.Eli kerrataan:pumpulta lähtee sin/vihreä johto mihin litetään sekä virta että maa johto ja se pumpu toimii niiden käskyillä?

            Comment


              #7
              No ei vaan hälytin kytketään tuon johdon väliin ja se ohjaa siihen johtoon virtaa tai maadoittaa sen riippuen suljetaanko vai avataanko ovet. Hälyttimien ohjeissa on yleensä ollut ohjeet, miten se kytketään.

              Comment


                #8
                Tuonkin paketin mukana pitäisi tulla ohjeet jotka kertovat, kuinka tuo kytketään ilmaohjattuun keskuslukitukseen. Tosiaan se sini-vihreä piuha poikki ja siihen sitten kumpaankin jääneeseen johdon päähän oma johtonsa keskuslukituksen kauko-ohjaus purkilta. En nyt suorilta muista tuollaisen purkin johtojen värejä mitkä kaksi sieltä kytketään tuohon. Lisäksi sieltä ohjekirjasta löytyy ohjeistus, kuinka jumpperit pitää asetella, että saa pitkän ohjauspulssin.

                Comment


                  #9
                  Lisäksi sieltä ohjekirjasta löytyy ohjeistus, kuinka jumpperit pitää asetella, että saa pitkän ohjauspulssin
                  Yleensä ei tarvita sitä pitkää ohjauspulssia. Varmaan kaikissa 90-luvun puolella olevissa audeissa toimii lyhyellä pulssilla ja itse alipainepumpunohjainboksi huolehtii riittävän pitkästä pumpun päälläolosta.

                  Vai onko joku törmännyt autoon, jossa ei lyhyt pulssi toimi?

                  Liian pitkä pulssi aktivoi "mukavuustoiminnon" joka rupeaa avaamaan sähköikkunoita.

                  Comment


                    #10
                    Itselläni ei lyhyt pulssi riitä, siksi tuon ohjeen annoin

                    Comment


                      #11
                      Varmaan sit malli vaihtuu -90 luvun alkupuoliskon tienoilla tai riippuu keskulukkoboksista, että onko integroitu hälyä tms.

                      Comment


                        #12
                        Noh, voi tuossa omassa olla jo pientä vanhuuden kankeutta, lyhyellä pulssilla kaikki muut ovet kerkes auki, paitsi kuskin ovi. Kuskin oven lukko vain nytkähti ja vetäs samoin tein tietysti muutki takas lukkoon.

                        Comment


                        • #13
                          Omissani, ex t89, nyt C4, on aina toiminut tuolla lyhyellä pulssilla. C4:ssä on jopa tuo integroitu hälytinkin... Veikkaan, että Jussi sun lukoissa on jotain muuta jäykkyyttä tms.

                          Comment


                            #14
                            Ex. coupessa ja urssissa oli pakko laittaa häläri antamaan pitempää pulssia, muuten ei ovet toiminut.

                            En sitten tiedä antaako kyseinen sarja lyhkäsenkin pulssin audiin tarpeeksi pitkänä.

                            Comment


                            • #15
                              Mites toimia ton C4 oman hälyttimen kans kauko-ohjausta asentaessa, eli normi ohjaukset keskuslukon karvoihin?
                              Onko auton oma häly ohjattu keskuslukon kautta vai miten?

                              Comment


                              • #16
                                Kuva kertoo enemmän:
                                http://www.saunalahti.fi/jskari/fig13%5b1%5d.pdf

                                Eli tuo sin-vihr piuha on ainoastaan keskuslukon ohjausta varten!
                                Hälyä ohjaa eri karvat ja ovatkin maa-ohjattuja.
                                Tuota pähkäilin itsekkin että miten tuo hoituisi ohjata molempia -> en keksinyt.

                                Siispä laitoin kokonaan uuden koko hälyttimen.

                                http://www.rclick.co.uk/caralarmremo...l?currency=EUR

                                Comment


                                • #17
                                  Juu, tosa illa tosin asensin MTT-tradinginlta keskiviikko yönä tilatun stiletti kakella olevan ohjaus-sarjan.

                                  Asennu oli tosi helppo ja nopea, jäi ihmetyttämään pari johtoa jotka oli siin keskulukon motorin kuppeessa, oli naaras ja uros abikot lukittuvaa mallia jotka kävi myös keskenään, toinen oli muistaakseni punainen ja puna sinininen? mille ja mihin käyttöön mahdollisesti on?

                                  Toinen liitin oli siinnä kuskinpuolen takapenkin alla boksin vieressä, 12pinninen pyöreillä liittimillä oleva suorakaiteenmuotoinen liitin johon tuli RUSKEA, MUSTA, VALKO KELTAINEN, MUSTA KELTAINEN.

                                  Ja samassa paketissa oli viel kaksnapainen liitin johon tuli RUSKEA JA MUSTA KELTAINEN

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuli ostettua tuollainen linkkuavain sarja ja sen mukana tuli ohjeet. Varmuudeksi 2kpl, erilaisia.
                                    Nyt tässä pähkäilen kummat ohjeet sopisi paremmin tuohon autooni (Audi 100 S4q valm:09/1993).
                                    Toiset ohjeet on Audi 100/200/V8 -varten


                                    Ja toiset C4 A6:sta varten.


                                    Olen päätellyt, että nuo 100/200/V8 ohjeet natsaisi, koska omassani on tuossa infrapuna-kauko-ohjauksessa vain 1 nappi joka avaa ja sulkee ovet.
                                    Inca Pro-sarja olisi tarkoitus asentaa korvaamaan tuo alkuperäinen, varsin heikkotehoinen kauko-ohjaus.
                                    Onko kenelläkään selkeää näkemystä päätelmieni tueksi.
                                    Knoppeja ja asennus vinkkejä otetaan ilolla vastaan.
                                    Tarkoitus olisi saada originaali "häly"(räpsyttää hätävilkun katkaisijan valoa, kun ovet sulkee[on siinä siis "häly", onhan]) toimintaan ja lisätä "töötti" kuittauksen kaveriksi myös tuo vilkku kuittaus.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsekkin koitin joku aika sitten kysellä täältä noita orkkishälyyn tehtäviä kytköksiä, mutta tuntui olevan salaisuus...

                                      No sen verran tuota C4:n systeemiä tuli sitten itse opiskeltua, että tiedän ainakin sen, että ovista ja pumpun juuresta löytyy sini-vihreä johdin, joka maa-signaalilla sulkee lukot ja plussalla avaa (tai siis oikeasti ohjaa kompuraa). Tämä kytkentä ei kuitenkaan käskytä hälyä, eikä myöskään sisävaloautomatiikkaa, eli se on pelkästään sisäpuolisia lukkonuppeja vastaava signaali. Mutta tähän kytkentään se sun eka kuva natsaa (samassa johdossa avaus ja sulku).

                                      Kaivoin sitten esiin myös ne ir-mokkulan piuhat, sinne meni muistaakseni kolme johtoa. Ir:llä napittaessa vuorotellen yksi piuha avaa ja toinen sulkee lukot maadoitus-signaalilla. Näitä hyödyntääkseen pitäisi kai rakennella releillä tms. sellainen systeemi, että uuden kauko-ohjaimen antama plussa signaali vetää releen avulla aina oikean piuhan maihin...

                                      Huhupuheet kertoo, että sieltä pumpun juuresta löytyy kyllä nekin karvat joilla tuon orkkishälyn ohjaus tapahtuu, ja sillä ratkaisulla kaikki alkuperäiset toiminnot toimii aivan kuten ir-kaukollakin. Näitä johtovärejä vaan ei sitten huhut enää kerro, eikä niitä ihan helpolla saanut mittailtuakaan (aika ja mielenkiinto loppui lyhyeen kun liittimiin ei mittarilla päässyt ronkkimaan niiden ollessa kytkettyinä...).

                                      Comment


                                        #20
                                        Itse asentelin kuukausi takaperin urssiin kauko-ohjauksen ja säilytin orggishälyn käytössä, toimiikin jopa. Itse purkki tuli akun ja keskuslukkopumpun viereen takapenkin alle, keskuslukkopumpulle menevistä johdoista kahteen kytkin rinnalle tuon boksin, nyt en vain muista johtojen väriä :).

                                        Mukana tulleiden ohjeiden mukaan jos olisin kytkenyt kuten oli S4/100 C4:n kohdalle merkattu olisi hälytin jäänyt pois, kytkin A6 C4 ohjeiden mukaan joissa oli mainittu hälytin. Ovet menevät lukkoon, hälytin törähtää ja valot sammuvat niinkuin pitääkin. Vilkut ovat tosin vielä kytkemättä.

                                        Edittiä. Kun tuota Juhan sähkökaaviota katsoo niin taisipa olla niin että johdot olivat ruskea-vihreä ja ruskea-harmaa ja näihin siis ZV Öffnen ja ZV Schliessen kytkettiin rinnalle + sitten tarvittavat maadoitukset ja +12v liitännät. Minulla meni avaus ja sulkusignaalit väärinpäin, tosin ei vaikuta muuhun(?) kuin avaimen nappien toimintaan.
                                        Viimeksi muokannut snw; 11.3.2008, 13:12. Perustelu: tarkennusta

                                        Comment


                                        • #21
                                          tietoo

                                          Tähän väliin pitää kysyä mielipiteitä noista irtosarjoista, joita ootte laittanu.
                                          Mitä merkkiä ja mistä tilattuna suosittelisitte, jos c4 AAT avant -93 olis kohde?
                                          Onko Audeissa yleensä etuovessa oma moottori, ettei tarvi sitä tilata ja mistähän saa selville onko ko. autossa oma hälytin? Mulla kun on sellainen tapaus, että tallella on enää se vankka metallinen vara-avain ja oon pohtinu olisko tuossa ollut alkup. kauko-ohjaus / hälytin..

                                          kiitokset

                                          Comment


                                            #22
                                            Audissasi on ilma ohjattu keskuslukitus.

                                            Kauko-ohjauksen jäljille pääset kun katselet ovien välistä pilaria, onko siinä epämääräinen möykky. Jos ei, niin kauko-ohjausta ei ole (tehtaalta), hälyn jäljille taas pääset torven vonkaisulla, jos päästää törähdyksen lukitessa, niin on tehdashäly.

                                            Jos näitä kumpaakaan ei löydy on tuollaisen jälkiasenteisen kytkeminen aika suoraviivaisen helppo asia, yksi johto poikki, tähän boksin väliin ja boksille virtaa, maata ja halutut muut ominaisuudet kiinni (vilkkuohjaus, sytytysvirta yms)

                                            Comment


                                            • #23
                                              pitäisikö tuo sini/vihreä johto olla siinä nipussa joka menee poikittain takapenkin alla, ei oikein löydy omasta sellaista. auto on siis -99 a4 avant

                                              ....korjaus, kyseinen johto löytyi nipusta joka tulee ilmeisesti takapenkin etureunaa pitkin piilossa ja on noin 15cm näkyvillä kunnes jatkaa samaa matkaa toisen nipun kanssa. onkohan kyseessä oikea johto?
                                              Viimeksi muokannut Riksu; 22.5.2008, 18:21.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pitää vaihtamaan tuo keskuslukituksen kaukosäätö omaan autoon kohtapuolin, kun taitaa tuo infrapuna olla jo tiensä päässä. Se ei oikein vielä ole selvinnyt, että saako sen alkuperäisen hälyttimen vielä toimimaan vai ei tuossa a4:ssa?
                                                Viimeksi muokannut Apaksa; 10.6.2008, 16:32.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuo MTT-Tradingin sarja näyttää ihan asialliselta. Saako tuolla myös mahdollisesti sen kontin aukaisun sijaan esim. ajovalot kytkettyä päälle? Eli löytyisi se auto myös pimeällä parkkiksella näppärästi sitten? Kyseessä siis UrS4, jossa ei kaukosäätöä, eikä hälyä käsittääkseni.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaipa tuollaiset voi relettämällä johdottaa. Ottaa signaalin kontin aukasusta. Monestihan noissa on jo itsessää noita hakutoimintoja, esim. painamalla lukitusta pohjassa tms. se vilkauttaa vilkkuja tai hälyttää lyhyesti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tilasin myös Inca-Pron sarjan Audi V715 96--> MTT-Tradingista.

                                                      Ihmettelen miksi pumpusta lähtee kaksi Ruskea-Harmaata johtoa. (pumpussa kolme liitintä, 2 kpl valkoisia ja 1kpl musta isompi) Voiko Inca-Pro sarjan valkoisen johdon kytkeä kumpaan vaan Ruskea-Harmaaseen vai onko noilla eri tehtävä?

                                                      http://cgi.ebay.de/Audi-ZV-Pumpe-8L0...item3a54738a7c

                                                      Kuvan mukainen pumppu ja tosiaan molemmissa valkoisissa liittimissä on ruskea-harmaa johto.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Laitetaas nyt tähän nyt vielä oma ratkaisu asiaan vaikka ketju onkin jo taivaan vanha. Elikkäs ei löytynyt sinivihreää johtoa omasta autostani (A6 C4 -95) joten käyttelin samaa kikkaa kun snw tuossa aiemmin. Omasta löytyi akun vierestä nippu takapenkin alla poikittain kulkevia johtoja joissa siis ruskea-vihreä avaus ja ruskea-harmaa sulku. Näihin kytketään rinnalle negatiivinen ohjaus boksilta vastaavat johdot (negative trigger -kaavio). Sitten plussat ja maat ja homma toimi mulla kertaheitolla.

                                                        Tosin vilkkuja en vielä kytkenyt koska ostamassani boksissa oli yksi ohjausjohto vilkuille, ja takapenkin alta löytyy molemmille puolille oma johto (tietenkin) joten jokin diodiviritys pitäis varmaan siihen rakentaa väliin ellei sitten hätävilkkuohjaukseen vedä sitä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vilkkurele löytyy mittariston takaa, sinne on helppo kytkeä vilkkujen ohjaus.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vilkkurele löytyy mittariston takaa, sinne on helppo kytkeä vilkkujen ohjaus.
                                                            Juu siellähän se mutta ei viitsisi niin pitkää piuhaa takapenkin alta sinne asti vedellä. Ajattelin jos tuon tosiaan kahdella diodilla toteuttais, että vilkut eivät normaalikäytössä sotkeudu keskenään. Pitää katsella koska tuon jaksais toteuttaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X