Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 keskikonsolin valaistus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 keskikonsolin valaistus

    Auto:
    A4 B5 -98 1.8

    Ongelma:
    Jokin aika sitten auton keskikonsolista hävisivät kaikki valot poislukien hätävilkun valo. Keltaiset laitteiden päälläoloa ilmaisevat valot toimivat kaikki, mutta kaikki punaiset valot laitteista, puhaltimesta, tupakasytyttimestä ja jopa vaihdekepinnupista ovat pimeänä. Tarkistin sen helpoimman eli tupakansytyttimen polttimon joka oli EHJÄ.

    Onko noille joku yhteinen sulake kun ei kartasta löytynyt?

  • #2
    Niille tulee sähköt mittariston himmentimen kautta. Toimiiko mittariston valot normaalisti ja toimiiko kirkkaudensätö?

    Comment


    • #3
      mittariston valot toimii normaalisti kirkkauden säätö mukaanlukien.

      Comment


      • #4
        Voisiko tässä olla kyse mittaristossa olevasta huonosta juotoksesta, kun valot kerran tulevat himmentimen kautta?
        Onko kellään tullut vastaavaa vikaa?

        Comment


        • #5
          Tänään selvisi vikaa lisää.
          Johdotus mittarille asti ok. Vika on paikallisen autosähköliikkeen mukaan mittariston sisällä. Kehottivat hankkimaan uuden mittariston!?

          En tee sillä kirkkaudensäädöllä siinä mitään joten mikä olisi näppärin paikka rosvota sähköt noille valoille. Optimaalisintahan olisi jos ne edelleen menisivät päälle kun valokatkaisijasta kääntää parkit tai ajovalot päälle.

          Comment


          • #6
            Lainaan vanhaa topicia.

            Jokin aika sitten puhaltimen kaikkien kolmen säätimien valot sammuivat yllättäen. Erikoista, että kaikki muu toimii moitteetta. Eihän näille nyt ole erillistä sulaketta? Mittariston valot ja mittaristonvalojen himmennin toimii oikein.

            Jääkö vaihtoehdoksi lampun palaminen sieltä säätimien takaa? Mitä kautta lampun saa vaihdettua? Onnistuuko esimerkiksi hanskalokeron irroittamalla?

            Auto on A4 1.8 -95 ilman ajotietokonetta.

            Comment


            • #7
              Jos se on samanlainen kuin 80:ssä, niin revi säätimen nupit pois ja sieltä paljastuu ruuvit.

              Comment


              • #8
                Olikos se vielä niin, että vain keskimmäisen säätimen nupin alla on polttimo. Jolloin luonnollisesti kaikista häviää valo kun polttimo kärähtää.

                Ei siis tarvitse muuta purkaa kuin nykäistä keskimmäisestä säätimestä nuppi pois.

                Comment


                • #9
                  Ja jos ja kun näin on niin vaihtotyössä on hyvänä apuna pieni kumiletkun pätkä. Halkaisija muutaman millin verran, sillä saa vanhan polttimon pois ja uuden paikoilleen.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattee se keskisäätönuppi sitten laittaa vaikka 0 asentoon, että paikalleenlaittaessa tiedät sitten tökätä sen oikeaan asentoon!

                    Se on sitten melko tiukka ottaa irti, mutta lähtee kyllä särkymättä.

                    Näin ainakin -99 Toledo TDi:ssä, luultavasti samanlainen puhallus tsydeemi, siis ilman ilmastointia.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on vanha polttimo irroitettu.

                      Vasemman ja oikean nupin alta paljastui ruuvit, ne irroittamalla sai säätimien ympärillä olevaa kehystä raotettua alhaalta ja sieltä kautta napattua polttimon. Mielestäni homma ei onnistu pelkällä nupin irroituksella. Polttimo on alempana ja siihen ei pääse käsiksi nupin reiästä.

                      Tuosta kehyslevystä, joka ylettyy siis säätönuppien alareunasta suorakaiteen muotoisten nappien yläpuolelle: Saako sen ihan vetämällä kokonaan pois? Tuntuu, että se irtosi ylhäältä ja alhaalta, mutta radion kohdilta oli kyllä jämäkästi kiinni. Jännitti, että katkeaa koko kehys, kun sitä taivutin polttimoa ottaessa.

                      Polttimo on pieni T5 lasikantainen 12v 1,2W.

                      Comment


                      • #12
                        Ite otin silloin sen polttimon irti pienillä kärkipihdeiltä sieltä reiästä.

                        Comment


                        • #13
                          Vasemman ja oikean nupin alta paljastui ruuvit, ne irroittamalla sai säätimien ympärillä olevaa kehystä raotettua alhaalta ja sieltä kautta napattua polttimon. Mielestäni homma ei onnistu pelkällä nupin irroituksella. Polttimo on alempana ja siihen ei pääse käsiksi nupin reiästä.

                          Tuosta kehyslevystä, joka ylettyy siis säätönuppien alareunasta suorakaiteen muotoisten nappien yläpuolelle: Saako sen ihan vetämällä kokonaan pois? Tuntuu, että se irtosi ylhäältä ja alhaalta, mutta radion kohdilta oli kyllä jämäkästi kiinni. Jännitti, että katkeaa koko kehys, kun sitä taivutin polttimoa ottaessa.
                          Radion aukossa on lisää kiinnitysruuveja. Niiden jälkeen pitäis lähtee vetämällä. Jos ns. tarvikeradio, pitää kavennuspalat ottaa pois.

                          Comment

                          Working...
                          X