joo elikkäs käytin autoo katsastuksessa jossa ne nykysi lukee myös vikakoodit. mutta eipä ottanu "katsastus-miehen" testeri yhteyttä autoon! moottorin vikavalokaan ei pala. onkohan noilla jotai yhteyttä toisiinsa ja onkoha toi mahdollisesti miten iso homma korjata? auto on lastutettu. oiskohan sillä vaikutusta? tosin siitä on kyllä luettu vikakoodit sen lastutuksen jälkeen.. ainiin autona on A3 1.8T -01 ...mikä vikana?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakoodien luku ei onnistu, A3 1.8T -01
Collapse
X
-
Tuossa (pdf.) juttua. Se pointti on näköjään se palamaton moottorivalo.
Se kun toimii, niin ei tarvitse saada yhteyttä ohjainlaitteeseen.
Comment
-
Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla onnistuuko se OBD-yhteys VAG-COMilla tai VASsilla.
Silloin kun mulla oli niinkin uusi auto kuin Primera vuodelta 2001, niin katsastuskonttorin laitteilla ei OBD-yhteys toiminut.
Inssi sanoi, että jos haluut leiman niin merkkiliikkeestä haet todistuksen.
Ajoin merkkiliikkeeseen, ne otti omilla laitteilla yhteyden ja kirjoitti jonkun todistuksen. Se kelpasi.
Comment
-
noniin, selvisi tämäkin ongelma! rek-otteessa lukee että AKEN päätöksellä auto on rekisteröity noudattamaan ennen 31.12.2000 asetettuja määräyksiä. eli ei siinä ees oo mitään obd:tä! ...hieno homma! ...se merkkivalo olikin siis sen OBD:n valo, joka ei toiminut, eikä moottorivikavalo! ..niin ja kiitoksia kaikille vastanneille vinkeistä!
Comment
-
Tänään käyttöautolla yritettiin ottaa obd testi ja päästöt katsastusta varten. Päästöt ja kaikki ok, mutta katalysaattorin konvertointi (testaus?) ei onnistu. 3" sportkatti auton alla ja jatkojohdolla 2.lambda peräs. Auto Karalan säätämä ja mil valo poistettu palamasta ajon aikana ilmeisesti poistamalla 2. lambda pois käytöstä. Eli meneekö konttorilla läpi, kun mil valon toiminta kuitenki "visuaalisesti ok" ja päästöt ja lambdasäätö toimii?
http://www.ake.fi/pdf/1607-208-20041.1.2005.pdfViimeksi muokannut -03 tq; 5.2.2009, 16:01.
Comment
Comment