Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 8K -12 kierrejousen/kellojousen vaihtoon apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 8K -12 kierrejousen/kellojousen vaihtoon apua!

    Moro!

    eli otsikon mukaan. Nyt olisi sopiva hetki vaihtaa kuukausia odotellut airbag:in kierrejousen/ kellojousi.
    Ratti kolmipuolainen, vakkari viiksi(non adapt), ja nappulat,
    Liikkeestä sain kalasteltua varaosa numeron 8R0 953 568 M. hinta 470€
    Heti tietysti etsimää muualta vaihtoehtoja(en löydä kuin yhden) espanijasta ois romuautosta purettuna. Kyselyn tulos oli että vaikka on sama varaosanumero, ei oo sopiva kun kyseinen osa on 4 puolaiseen rattiin, ja itsellä kolmepuolainen.
    Eikö se oikeasti käy minulle?
    Mikä tuosta omastani tekeen niin erikoisen ettei siihen löydy sopivaa, vaikka netti pullollaan kellojousia?
    Koodaus onnistuu kyllä.

    Edit. sain vähän selvitettyä että myös varaosanumeron 8R0 953 568 K olisi sopiva?

    osaako kukaan sanoa onko noilla mitään eroa? meneekö vain koodauksella?

    Kiitos!
    Viimeksi muokannut Gambleer; 13.5.2020, 09:45.

  • #2
    Noniin. Nyt viikonloppuna tehty remontti valmis. kirjotan nopeat ohjeet seuraavallekkin.

    Eli oma varaosa numero ei täsmännyt Huollosta saamaani numeroon. Huollosta sain tietysti kalliimman osan jossa valmiudet kaikkiin lisävarusteisiin.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...rofitting_(8T) , Tämän linkin kautta varmistat oman oikean varaosanumeron. Itse otin vielä ratin irti omasta autosta varmistaakseni oikean sopivuuden. ratin irroitus vaatii xzn hylsyn M12 kokoa(ei löydy jokaisesta autotallista)

    Itse tilasin osan käytettynä, ollut kiinni perään ajetussa A5, jonka varaosanumero täsmäsi.

    Tämä video auttaa osan vaihdon kanssa https://www.youtube.com/watch?v=2zXq74_ZnB4.

    Muista irroittaa akun napa!!! (akku sijaitsee varapyörän alla, ja kannattaa muistaa jättää sähköinen luukku auki huollon ajaksi ettei tarviste kiivetä penkin kautta laittamaan napaa takaisin kiinni.

    Ole huolellinen muovisten kiinnikkeiden ja liitosten kanssa.

    Oikein asennettuna torvi, ja ratin napit toimivat heti. Airbag valon nollaaminen pitää tehdä koodarilla, sekä uuden osan asennuksen jälkeen syttyy abs valo. Tarkoittaa tässä tapauksessa Steering Angle Sensor (G85) Calibration
    Joka tehdään VCDS avulla tästä linkistä
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting

    Noudattamalla ohjeita onnistut varmasti. Itselle tuotti tuskaa tuo ohjaimen uudelleen asentaminen. Omassa autossakun ohjainkulmia opettaessa ei kuulunut aktivoinnista ääntä. Silti meni läpi kun osasi odottaa tarpeeksi pitkään ennen ratin kääntämistä



    Comment

    Working...
    X