Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -98 oviverhoilu irti?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A6 -98 oviverhoilu irti?

Meitä näkyy taas vaihteeksi olevan ainakin kaksi, joilla keskuslukitus oikkuilee Audissa. Viitaten tuossa alempana olevaan kyselyyn Audin keskuslukituksen ongelmista, johonka heitin itsekin kommenttia. Ongelmaa on käsitelty ennenkin tällä foorumilla.

Autoni on siis Audi A6 2.4 V6 vm. 1998 sedan. Aukoo ikkunoita ja lukkoja itsekseen, kostealla säällä tai pesun jälkeen. Nyt kuivemmalla säällä toimii taas lähes moitteettomasti. Taitaa olla se kuuluisa "tyyppivika" näissä vehkeissä? Nuukuus tapasi tässäkin kohti ja sainkin lähes "varmalta taholta" vihiä, että kannattaa ennen korjaamolle vientiä kokeille tee-se-itse remonttia. Ohjausboxin irtiotto, kuivaus ja uudelleen tinaus tekee joskus ihmeitä. Vai voiko se olla jotakin muutakin?

Varsinainen kysymykseni ei olekaan mitä boxille tehdään (toki hyvät vinkit siihenkin liittyen otetaan mielellään vastaan). Voisiko joku kuitenkin kertoa miten ihmeessä oviverhoilu otetaan irti em. automallista.?! Sitä on mietitty monissa miehin, mutta ei ole löydetty kuin pari pientä mustaa ruuvia oven ylänurkista. En löytänyt täältä foorumista vihjeitä kuin A4:en oveen, mutta siinä on eri systeemi, esim. sitä ruuvia avauskahvan alla ei mielestäni ole.

P.S. Uutena vikana on se, että kuljettajan ovi ei avaudu sisäkahvasta. Liittyykö se jotenkin tähän mahdolliseen ohjausboxin vikaan vai lieneekö normaalia jäätymistä näin pakkasten tultua takaisin?
    Viimeksi muokannut Gubbe; 14.12.2007, 16:32.

Ne pienet ruuvit irti. ja nostat reippaasti oviverhoilua ylöspäin.

Ikkunakatkaisimien plugi kannattaa irroittaa ensin. paneeli jossa kytkimet on kiinni, saa irti työntämällä ohuella ruuvarilla kädensijan etuosassa olevasta reijästä samalla vetäen katkaisijoista. näin saat sen liittimen esille ja avattua helpoiten.

Sitten kun olet saanut verhoilun irti, niin irrotat loput liittimet ja ovenkahvan vaijerin.

kokeileppa avata tai sulkea ikkunat kääntämällä ja pitämällä avainta käännettynä oven lukossa, jotenkin toi vika vois olla myös siinä lukossa

Comment

Eli vika voisi olla siis lukkopesässäkin, tutkitaan asiaa!! Silloin kosteiden kelien aikaan oli kyllä niin, että avainta kääntämällä ovet aukesivat, mutta kuskin oven ledivalo jäi vilkkumaan ja hälytin herkesi huutamaan, kun yritin startata.

Sain kommenttia tuolla toisaalla, että ohjausboxi onkin penkin alla ko. mallissa. Onko näin? Mitenkäs sinne sitten pääsee sitä kosteutta esim. pesun yms. jälkeen. Siitä, kun on ollut puhetta täälläkin.

Onko tällä minun "tietolähteellä" menneet asiat sekaisin vai olenko ymmärtänyt itse asian väärin? Ymmärsin kyllä, että olivat ottaneet nimen omaan oviverhoilun irti.
      Viimeksi muokannut Gubbe; 14.12.2007, 16:37.

Comment

Jos puhutte tietolähteesi kanssa eri asiasta.
        Eli jospa hän on roplannut oven lukkomodulia/pakettia, tai miksi sitä nyt kutsuisi.
        Siellä on mikrokytkin, joka aiheuttaa usein päänsärkyä.

Ja jos ohjausboksi on penkin tai maton alla, niin hyvinhän sinne kosteutta pääsee. Audeissa useinkin ;)
        Usein vika on myös juotoksissa.

Comment

Selevempi homma!

Ilmeisesti minä tai hän on sekoittanut kaksi eri asiaa. Pitää nyt ensin kokeilla saada se verhoilu irti ja katsoa mitä sieltä löytyy.

Kiitoksia vaan vinkeistä.

Comment

Minulla -02 A6 ikkunat temppuili ja toinen takaovi jumittui kiinni. avasin takaoven verhoilun ja huomasin että oveen menevän johtosarjan johdoista parista oli kuoriutunut eriste pois.
            korjasin johdot ja ikkunat on toimineet hyvin. (tosin lukon vaihdoin myös)

Comment

Working...
            X