Ongelmana ajonesto vuoden 2005 Audi a3 autossa joka hankittu käytettynä autoliikkeen huutokaupasta.
Autossa ei toimi lasinnostimet, eikä keskuslukitus kauko-ohjauksella, sekä vain yksi avain joka käy kaikkiin lukkopesiin autossa. Mittariston oikeassa näytössä teksti SAFE ja ajonestossa vikakoodi avaimesta, sekä ajoneston ja moottorinohjauksen paritus puutteellinen measure blockeista katsottuna. Mittaristoa käytetty irti ja sen kuorissa on merkintöjä ja sinettiä, joten pääteltiin että kyseinen mittaristo ei ole enää auton alkuperäinen. Auto kuitenkin käy ja sillä voi huoletta ajella pitkiäkin matkoja, joten ajonesto taitaa olla ecusta pois päältä.
Kysymys kuuluukin, että kuinka saadaan hommat taas pelaamaan? Merkkiliikkeestä tilattu kaksi uutta avainta jota ei saada opetettua autolle ennenkuin ecu ja mittaristo on paritettu ja PIN-koodit selvillä näistä, yrittivät jo Käyttöautolla huonoin tuloksin. Kaupattiin jo sieltä uutta mittaristoakin hintaan 830e ja ei pystyneet antamaan takuuta että välttämättä homma saataisi toimimaan senkään vaihdolla.
Tässä jonkinverran lueskellut ja tähän mennessä tullut seuraavia ajatuksia:
Alunperin ecun ja mittariston PIN olleet samat, jote alkuperäisen mittariston PIN pitäisi saada ongittua myös ecusta esille...?
Nykyisestä mittaristosta PIN saadaan VAG-tacho tai VAG-commander ohjelmalla ulos...?
Näillä kahdella PIN-koodilla tuo paritus pitäisi saada suoritetuksi ja uudet avaimet saadaan sopeutettua autoon?
Onko täällä foorumeilla ketään joka pystyisi auttamaan tämän kanssa?
Autossa ei toimi lasinnostimet, eikä keskuslukitus kauko-ohjauksella, sekä vain yksi avain joka käy kaikkiin lukkopesiin autossa. Mittariston oikeassa näytössä teksti SAFE ja ajonestossa vikakoodi avaimesta, sekä ajoneston ja moottorinohjauksen paritus puutteellinen measure blockeista katsottuna. Mittaristoa käytetty irti ja sen kuorissa on merkintöjä ja sinettiä, joten pääteltiin että kyseinen mittaristo ei ole enää auton alkuperäinen. Auto kuitenkin käy ja sillä voi huoletta ajella pitkiäkin matkoja, joten ajonesto taitaa olla ecusta pois päältä.
Kysymys kuuluukin, että kuinka saadaan hommat taas pelaamaan? Merkkiliikkeestä tilattu kaksi uutta avainta jota ei saada opetettua autolle ennenkuin ecu ja mittaristo on paritettu ja PIN-koodit selvillä näistä, yrittivät jo Käyttöautolla huonoin tuloksin. Kaupattiin jo sieltä uutta mittaristoakin hintaan 830e ja ei pystyneet antamaan takuuta että välttämättä homma saataisi toimimaan senkään vaihdolla.
Tässä jonkinverran lueskellut ja tähän mennessä tullut seuraavia ajatuksia:
Alunperin ecun ja mittariston PIN olleet samat, jote alkuperäisen mittariston PIN pitäisi saada ongittua myös ecusta esille...?
Nykyisestä mittaristosta PIN saadaan VAG-tacho tai VAG-commander ohjelmalla ulos...?
Näillä kahdella PIN-koodilla tuo paritus pitäisi saada suoritetuksi ja uudet avaimet saadaan sopeutettua autoon?
Onko täällä foorumeilla ketään joka pystyisi auttamaan tämän kanssa?
Comment