Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisävalot A4:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisävalot A4:een

    Onkos kukaan klubilainen asentanut lisävaloja B7-korimallilla olevaan a4:seen? Jos on, miten asensitte valot?

    Ajattelin laittaa valot telineeseen, ja telineen kiinni kilven taakse. Ongelmana on, että miten se teline kannattaa kiinnittää, että pysyy tukevasti?
    Valot on jo ostettu, pitäis vaan saada asennetuksi.

    Lamppuina Hellan Rallye 3000 Compactit
    Viimeksi muokannut JiiTeeM; 13.12.2007, 14:30.

    #2
    Tuolla on ainakin sopiva ratkaisu: http://www.biili.fi/products.php?p=ea6fe5
    Itsellä on kuutosessa siihen sopivat raudat ja ainakin ne ovat hyvät.

    Comment


    • #3
      Ostin Motonetistä rosteriraudan 25 eur. Ihan hyvä ja tukeva suoraan rekisterikilven ruuvien alle. En laittanut mitään lisätukirautoja vaan valot (FF200) on suoraan pelkässä ko telineraudassa kiinni. Oikein kuoppaisella tiellä aavistuksen värähtelee, mutta eipä sillä ole paljon merkitystä. Asfalttitiellä ei heilu eikä tutise.

      Comment


      • #4
        Riippuu minkälaiset kattilat siihen telineeseen kiinnittää.
        FF200:t ei vaadi ihmeempiä kiinnityksiä kuin vetää sopivilla ruuveilla tuo teline puskuriin kiinni, ovat niin kevyet.

        Navigaattorit tms isommat vaatii jo melkein pultit tai sitten tukiraudat lamppujen päällekkin kuten Golffissa.

        Comment


        • #5
          Mites tuo johdotus? Ostin Hella ff200:set ja siinä tuli johtosarja mukana. Voiko ihan sen asentaa vai meneekö sähköjärjestelmä sekasin?
          Kaveri suositteli laittamaan diodilla varustetun releen ton pakkauksessa olevan sijaan.

          Comment


          • #6
            Kun vaan löydät sen pitkän valon piuhan vanhalta lampulta.

            Halogeeneillä helppo juttu. Xenoneilla pitää löytää se johto joka kääntää pitkien kauhan ylös. FF200:n sarjan piuhat voi heitää saman tien roskiin ja ostaa paksumpaa johtoa. Ei siinä muuten mitään kovin vaikeaa ole. Voi tietty asentaa valot ja telineet fyysisesti paikalleen ja vetää johtojakin ja käyttää kytkennässä merkkarilla, jos pelkää polttavansa autonsa tai jotain. Releet on ihan OK semmoisenaan tuossa sarjassa.

            Jonkun verran kannattaa miettiä, että releet ja liitokset saa vedeltä suojaan. Toinen mietittävä asia on mitä kaikkea mahdollisesti takuun alaiselle autolle itse haluaa sähköjen suhteen tehdä. Merkkarin hommat vie 2-4 tuntia, mikä on enemmän kuin valojen arvo, mutta itseäni ei ole siihen käytetty raha kyllä ajaessa tippaakaan harmittanut.
            Viimeksi muokannut Jukuri; 15.1.2008, 23:54.

            Comment


              #7
              Ei mene sekaisin. Mutta ainahan parempi diodilla "suojattu" kytkentä.

              Comment


              • #8
                Juu, näkyy pelittävän. Sekä auto että valot :D
                Laitoin sen suojatun releen varmuuden vuoksi.

                Comment


                • #9
                  Iltaa kaikille.

                  Vanha viestiketju, mutta aiheeseen liittyen.

                  Itselläni projektina laittaa tuon oman 2010-mallin B8 allroadin keulaan nuo FF200 Hellat.
                  Voisiko joku vääntää rautalangasta minulle paikan mistä saan herätevirran releelle kun pitkät kytketään päälle?

                  Kiitokset jo etukäteen.

                  Toni

                  Comment


                  • #10
                    Vanha lanka mutta turha alottaa uutta.

                    Asensin tosiaan led-lisäpitkät. Asennuksessa ei sinällään mitään ihmeellistä, mutta kun tuota herätevirtaa on kyselty niin pelkääjänpuoleisesta auton omasta pitkästä valosta sai helposti ryöstettyä herätevirran releelle. Piti vaan vähän purkaa ilmansuodattimelle menevää putkea niin johtoihin pääsi helposti käsiksi. Keltaisesta johdosta ryöstämällä virta ja herätejohdolle siihen umpion suojaan pikkuinen reikä.

                    Comment

                    Working...
                    X