Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 C7 lisälämppäri ja MMI ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A7 C7 lisälämppäri ja MMI ihmettelyä

    Moro. Eli ongelmana se että en saa lisälämppäriä mmi:hin toimimaan. Autojen avaimien mukana ei myös ollut minkään näköistä kaukosäädintä. Ainoa keino käynnistää lisälämmitin on ilmastointipaneelin oikeesta alakulmasta punasella napilla. Sain green menusta mmi:hin näkyviin aux.heatingin valikon, mutta mennessä siellä valinnat ovat harmaat ja yrittäessä käyttää mmi ilmoittaa että "currently unavailable". En tiedä vaatisiko jonkun sortin ohjelmointia VCDS:llä vai saisiko nuo ajastustoiminnot itse käyttöön jotenkin.

    Auto vuoden 2011 A7 ja MMI 3G+

    #2
    Hetkinen, onko kyseessä siis jälkiasenteinen lämmitin? Orkkislämmittimelle kun ei ole mitään käyttökytkintä climan paneelissa. Voisitko laittaa kuvan paneelistasi, missä on tämä käyttönappi? Näillä ennakkotiedoilla sanoisin, että autossasi on jälkiasenteinen lämmitin, ja sille ohjaimena joko kaukosäädin tai GSM-ohjain, esim. Remuc. Tämän kauko-/puhelinohjauksen lisäksi on sitten asennettu myös sarjan mukana tuleva erillinen käyttönappi ilmastoinnin paneeliin. Jälkiasenteista lämmitintä ei luonnollisesti saa toimimaan MMI:n kautta.

    Comment


      #3
      Veikkaan että joku puhelinohjattu jälkiasenteinen kyseessä ja puhelinohjaus jäänyt mainitsematta autoa myydessä. Tai sitten myyjä ei ole edes tiennyt mitä autossa on.

      Comment


      • #4
        Yleensä se itse ohjainboksi löytyy joko hanskalokeron takaa tai sotten kojetaulun sisältä jommasta kummasta päästä. Itselläni se on kuskin puolella kojelaudan päätykannen takana. Toki merkki ja malli kannattaa tarkistaa että tietää miten sitä etänä ohjataan/ajastetaan.

        Comment


        • #5
          Tosiaan lämppärin kuvake syttyy kyllä ilmastointi paneeliin kun sen laittaa päälle ja toimii myös niin, että puhallus ja lämmitys toimii autosta pois ollessa, jotenkin se on kumminkin kytköksissä auton järjestelmään ettei ole ihan oma yksikkönsä. Kaukosäätö olisi toivottu ominaisuus. Tällä hetkellä ainoa keino on mennä manuaalisesti painamaan se päälle mikä on varsin turhauttavaa (varsinkin jos haluaa auton lämpimäksi ennen aamuvuoroa).

          Edit. Koitan myös kurkkai jos saisi selville minkälainen lämppäri kyseessä on, helpottaisi tosiaan jatkotoimenpiteitä.

          Keskikonsoli tämännäköinen, kyllä tuo nappi ehkä tosiaan siltä näyttää, että se on siihen tuikattu. Auto on vuoden ikäisenä saksasta uitettu suomeen. Kummankaan päätykannen takana ei ollut kun sulakeboksit. Hanskalokeroa en lähtenyt vielä purkamaan.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Killeri; 13.2.2020, 21:23. Perustelu: Viestit yhdistetty.

          Comment


          • #6
            Kyllä toi nappi jälkiasenteinen on. Voi olla Remuc tai Webaston thermo call, molemmissa on muistaakseni aika saman näköinen käyttöpainike. Jostain löytyy melko varmasti purkki johon saa SIM-kortin ja sitä kautta sitten lämmityksen käynnistys alkaa sujua kännykällä. Sen tietää vain asentaja missä se purkki on, joten ei auta kuin yrittää etsiä jos auton paperien välissäkään ei mitään lappusta ollut johon se olisi selvitetty.

            Comment


            • #7
              Moi, kiitos vastauksista, täytyy selvitellä tarkemmin mistä purnukka löytyy. Eiköhän näillä vinkeillä jo päästä eteenpäin asiassa.
              Viimeksi muokannut Killeri; 13.2.2020, 21:20. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


              • #8
                Omassa c7 myös samanlainen eberin ohjausnappi. Pelkääjän jalkatilasta yläpuolelta jonkun suojan alta sitten löytyi SIM-moduuli.

                Comment


                • #9
                  Tuollainen palikka hanskalokeron takaa löytyi. Voisko tuo olla se mitä etsitään?

                  Comment


                  • #10
                    Johan se selvisi. Webaston appilla ei qr koodi toiminu mutta remucin appi ilmoitti että saldo vanhentunut. Eli ilmeisesti nyt vaan uusinta ja pitäis lähtee pelittää. Hieno juttu että selvis

                    Comment


                      #11
                      Jep löysitkin jo vastauksen, tuossa kuvassa on Remucin ohjainpurkki. Ao. linkistä heti eka kohta löytyy ohjeita.

                      https://www.remuc.fi/site/omaremuc/ukk/

                      Comment


                      • #12
                        Olisiko porukalla tietoa, pystyykö myös 2017 mallin A6 C7:aan (2.0tdi) koodaamaan alkuperäisen Eberin lämmittämään myös moottoria - tällä hetkellä lämmittää (mielestäni) vain sisätiloja. Onnistuukohan siis VCDSllä "Select STG 18 (heater) / STG long coding -> function 07 / byte 0 / Disable bit 3" - metodi myös tähän malliin? Pystyykö VCDSllä pitelemään myös sen, lämmittääkö ensin moottorin ja sitten vasta kabiinin / molempia yhtä aikaa? Kiitos vastauksista jos ideoita!

                        Comment


                          #13
                          Kyllä tuon VCDS-ohjeen pitäisi päteä myös sinun autoosi. Näkee tietysti parhaiten, kun tutkii autoasi VCDS:llä. Tietääkseni se, mitä lämmitetään ja missä järjestyksessä, ei ole koodattavissa. Tehdas(- ja jälki)asenteiset lämmittimet kytkevät sisäpuhalluksen päälle vasta, kun jäähdytysnesteen lämpötila ylittää tietyn raja-arvon, olikohan luokkaa 50 astetta.

                          Comment


                            #14
                            Tuon raja-arvon kun pystys muuttuu jostain...

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos reaktioista! Löytyi ko. polun takaa myös täppä tähän malliin - nyt lämpenee myös kone. Haluaisiako RHead koodata siis siten, että lämmittää konetta enemmän / vähemmän? Tätähän EHKÄ pystyisi pelaamaan sillä, että laittaa sisälämpötilapyynnin pienemmälle / isommalle. Eli ajatuksena, jos sisäpyynti on pienempi, ehtii lämmittää konetta enemmän. Ehkä näin, jos ei ole jotain automatiikkaa joka katkaisee koko prosessin kun sisälämpötila saavutettu...

                              Comment


                                #16
                                Joo että lämmittää konetta enemmän.
                                A4 B8:ssa sain rakennettua sellaisen kytkimen, että sillä sai sisäpuhalluksen veke napista. Ja sitten kun tuli autoon niin nappi päälle. En vai enää löytänyt mistään miten sen koodauksen tein :D

                                Comment

                                Working...
                                X