Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnissa yhtä lämmintä oli +18c tai HI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnissa yhtä lämmintä oli +18c tai HI

    Mistäköhän johtuu moinen että ei kylmene ollenkaan kun alkaa hi:sta pudottamaan asteita +18 asti mutta low:lla alkaa puhaltamaan kylmää???

  • #2
    Ainoa mitä itsellä tulee mieleen, että ei saa sisälämpötilan tietoa tai luulee sen olevan alle 18 astetta.
    Vikakoodeista ei välttämättä selviä mitään mutta kannattaa nekin kattoa.

    Comment


      #3
      Lämmönsäätöläpän moottori poks ja kylmintä tilatessa vedetään alipainehana kiinni.

      Comment


      • #4
        Tämmösen vikakoodin anto kesällä mutta sillon ei tullu lämpimällä paljoo käytettyä tota ilmastointia..eli Patoläpän säätömoottori -V71 lukittunut tai jännitteetön satunnainen

        Comment


          #5
          Hmm, siis sulla on täysautomaattinen ilmastointi, etkä käyttänyt sitä kesällä? Ei siinä mitään, mutta kyllä ne läpät siellä kuitenkin säätyy vaikka hiutaletta ei oliskaan ruudussa.
          Tuskin nyt manualilla olet koko kesää sitä pitäny?
          Minkäsmoinen näyttö tossa ilmastoinnissa sulla on, onko kuskille ja apparille jo omat säädöt vai se C4-mallin ilmastointi? Jälkimmäisessä nuo läppäjutut on ihan tyyppijuttuja

          Comment


          • #6
            Kyllä tossa on se uudemman mallin ilmastointi, tuli facelift B5:een.

            Meilläkin tuo C5 jättää nykyjään yhden vikakoodin ilmastoinnista.
            Ei muista mikä se on, joku oikean puolen moottorin jännitejuttu se oli.

            Pitäis perehtyä siihen jossain välissä, kun jostain löytyis ohjeita ja kuvia tuon korimallin ilmastointihässäkästä.

            Comment


              #7
              Jaa joo -02, en muka sitä nähnyt kirjottaessa.
              Siistä sitten samalla kun purkaa ja korjaa niin kirjottaa uuden mallin huolto-ohjeen samalla :)

              Comment


              • #8
                Kas kun olen tätä vissiin jo jossain itsekin valittanut. C4 automaatti-ilmastointi, puhaltaa kuumaa valitusta lämpötilasta riippumatta, ja LO:lla tuleekin sitten jääkylmää. Kun lämmönsäätöläpän moottorin irrottaa ja laittaa takaisin paikalleen, toimii taas päivän/viikon. Moottori toimii irrallaan moitteettomasti. Jonniin verran jurppii repiä auki kaikki suojukset ja viikset ja näprätä moottori irti, kun tänään vehje suostui operaation jälkeen toimimaan 2 tuntia.

                Ja editoitu: räpläsin taas moottoria, jonka jälkeen tuli pelkkää kylmää. Seuraavaksi ajoin vivuston "kuumaan" päähän ja sitten hitusen verran takaisinpäin. Toimii moitteettomasti (kuinka kauan...).

                Läppää säätelevä vivustohan liikkuu noin >5cm, mutta ilmeisesti sen kai ei ole tarkoitus mennä kuumassa tai kylmässä päässä "tappiin" asti? Silloin se ainakin vaikuttaisi jumittuvan yhteen ainoaan asentoon, vai katkaiseeko automaatti peräti ohjausvirran? Tämän ilmeisesti saa kalibroitua VAG-COMilla vai kuinka?

                Ja TAAS EDIT: uusi lämmönsäätöläpän moottori tilattu, maksaa <100e, ja vanhan kuulemma voi heittää roskikseen, vaikka se toimisi pariston kanssa keittiön pöydällä kuinka hyvin. Katsotaan, mitä tapahtuu.
                Viimeksi muokannut vonbaum; 16.3.2008, 20:19.

                Comment


                • #9
                  Samaa ongelmaa minulla, eli kun ilmastoinnin laittaa 18 asteeseen tulee lämmintä ilmaa mutta kun laittaa LO asentoon tulee ihan pirun kylmää, kävin paikallisessa autosähköliikkeessä jolla on ihan uudet Bosch vehkeet sieltä tuli lämmitysjärjestelmän vikakoodi "FFFF Ohjainlaite, prosessiyksikkö epäkunnossa"

                  Omko muilla ollut samoja koodeja ja jos niin miten olette saaneet homman korjattua?

                  Comment


                  • #10
                    A4 B5 -95 Ilmastointi puhaltaa vain lämmintä automaatilla

                    Ei ne viat autosta lopu sitten millään....

                    Eli automaattiasennossa ilmastointi pukkaa vain lämmintä ilmaa tuulilasille
                    sekä jalkatilaan, oli lämpötila sitten säädetty 18C tai Hi -asentoon. LO-asennossa kuitenkin tulee kylmää, mutta vain ylös ja alas.
                    Manuaalisesti saa kuitenkin säädettyä puhaltamaan ilmaa mistä suuttimesta vain, myös keskeltä.
                    Ilmeisesti läppien säätömoottorit pitäisi toimia??

                    Vikakoodeja ilmoittaa:

                    62.1?! ilmeisesti pitäisi olla 02.1,Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open
                    06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open
                    08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block
                    13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
                    15.7 Air Flow Flap, sporadic block

                    Uusi ohjainyksikkökin on asennettu eli ei ainakaan siinä pitäisi olla vikaa.

                    Comment


                    • #11
                      En tohtinut alkaa uutta ohjainyksikköä ostamaan kun maksaa 1030,00?!

                      Minulla toimii yleensä ihan hienosti mutta pari kertaa on juuri ton tehnyt eli lämmintä pukannut vaikka kylmää on pyytänyt:-(

                      Comment


                      • #12
                        Tänään vähän tarkastelin ilmastointia ja viaksi osoittautui raitisilmasuodatin, jota ei ilmeisesti ole aikoihin vaihdettu. Otin suodattimen pois ja testasin ilmastointia siinä paikallaan. Yllätykseksi ilmastointi rupesi puhaltamaan viileää ilmaa keskisuuttimista, lämpötila-asetuksen ollessa +18C. Lämmintäkin puhalsi asteikkoa ylöspäin rullatessa.

                        Eli huomenna pitää käydä hankkimassa uusi suodatin ja katsella mitenkä taas pelittää. Vaihto on todella helppo!

                        Hyvät ohjeet löytyy:
                        http://www.audiworld.com/tech/misc36.shtml

                        Omani oli vielä pahemmassa kunnossa kuin tuo linkin vanha suodatin :)

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, raitisilmasuodatin vaihdettu ja ilmastointi pelaa taas kuten pitääkin.
                          Tosin vikakoodit ei hävinneet. Pitääkö ne itse poistaa vai lähteekö ne jossain vaiheessa itsestään pois?

                          Onpas taas mukava saada sopivaa ilmaa hyttiin :)

                          Comment


                          • #14
                            Luin jostain, että kun 50 käynnistyskerran jälkeen ei ole vika enää ollut päällä, niin koodit poistuu.
                            Mutta voi myös nollata vag-comilla.

                            Comment


                            • #15
                              Voikohan c4 -mallin ilmastoinnissa poistaa vikakoodeja jotenki muuten kuin vag-comilla?

                              Comment


                                #16
                                Samat ongelmat oli tuossa omassakin -02 A4:ssa, vain lämmintä pukkas vaikka sääti +18:aan. Raitisilmasuodatin oli tukossa, otin pois ja nyt on sisällä lämpöä asetusten mukaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellänikin on hieman samaa ongelmaa ja kokeilin ottaa raitisilmasuotimen pois nähdäkseni vaikuttaako se. Lämmitin sisätilat kunnolla ensin pitämällä +22C AUTO-asetuksella ja sen jälkeen tiputin nopeaa 18C, mutta saman lämpöistä sieltä tulee joka lämpötilalla ja auto tuntuu saunalta. LO-asetuksella viileää alkaa kuitenkin tulemaan.

                                  Vikakoodiksi tuo on antanut aina "Defroster flap positioning motor v107, blocked or no voltage, intermittent" ja mielestäni säätöläpät naksuttavat hieman turhan paljon. On kokeiltu herkistää VAG-COMin kautta, mutta ei näköjään auta. Kuuluisiko lämmittimen puhaltaa viileää jos laite ei ole AUTO-asetuksella ja lämmöksi säätää 18C?

                                  Ehkä tuo pitää viedä Pörhölle tutkittavaksi (ostettu sielä 5 viikkoa sitten), eiköhän tuo ole heidän vastuullaan kun ei tuota ongelmaa voinut pakkasten aikaa lyhyillä matkoilla huomata. Hirvittää vain että nollaavat koodit ja toivottavat hyvää matkaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jatketaanpas tätä, kun liippaa niin läheltä. Urssin ilmastointi on nyt puhaltanut kuukauden lähes ulkolämpötilan mukaista ilmaa, oli säätö miten tahansa. Ei tule kuumaa, eikä kylmää. Minimillä jo pistää puhalluksen, niin hieman huomaa eroa ulkolämpötilaan. Lämmönsäätöläpän moottori ajaa todistetusti ihan kuten kuuluukin, testattu ja tarkistettu ja ilmaa kyllä riittää. Mikä muu voi vaikuttaa tuohon? Eli on ihan sama, onko LO, HI tai missä tahansa välillä, niin puhalluksen lämpötila ei huomattavasti muutu.
                                    Milloin se (keltainen?) patoläppä ilmastoinnin ja lämmittimen kennon välissä oikein toimii? Sitä pyörittelin käsin eri asentoon ja tuntui vaikuttavan vain puhalluksen määrään.
                                    Tilasin jo sen kennolle menevän linjan venttiilin, mutta veikkaan, ettei paljon auta.
                                    Tuossa ei käsittääkseni ole raitisilmasuodatintakaan, joten tuskin sekään vaikuttaa?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X