Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 oikosulku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 oikosulku

    Elikkäs Audi A4 B6 1.8t quattro vm. -01 tapahtui jotain jännää yön aikana. Eilen illalla ajoin auton kotipihaan ilman mitään ongelmia, aamulla menin laittamaan autoa lämmitykseen ja mietin että miksi ovet ei avaudu avaimen painikkeesta. No ei siinä mitään, avain lukkopesään ja ovi auki. Mittaristoon ei syttynyt mitään valoja (kellonaika, kilometrit) mitkä normaalisti syttyvät kun kuskin oven aukaisee. Ajattelin että akku on jostain syystä tyhjentynyt. Akku laturiin -> laturin sulake pamahti samantien (10A). Akunkengät irti ja yleismittarilla varmistin että akku on kunnossa. Uudestaan akku lataukseen ilman, että siihen on mitään kytketty ja kaikki näyttäisi olevan akun puolelta kunnossa. Laitoin sitten yleismittarin auton + ja - napojen väliin ja oikosulkua näytti. Mikä voisi olla oikkartissa ilman, että olisi polttanut sulaketta? Nopealla googlauksella ei löytynyt vastaavanlaisia ongelmia.

  • #2
    Jostain muusta tässä nyt on kyse kuin oikosulusta.

    Jos auton puolella olisi oikosulku ja akun mainitsit kuitenkin olevan ehjä, niin käytännössä se kaikki akun sisältämä energia olisi oikosulussa muuttunut lämmöksi ja auto palanut.

    Comment


      #3
      Kannattaa kattoo kuskin jalkatila, ettei oo vettä. Ja jos ei muuta epäilyttvää löydy, niin rupee ottamaan sulakkeita irti ja seuraa sitä + ja - navan välistä resistanssia.

      Se ei varmaan tosiaan täysi oikosulku ole, paljonko oli resistanssi?

      Comment


      • #4
        Ongelma paikallistettu johonkin tuulettimeen(?), joka lähtee päälle heti, kun auto saa sähköä. Ääni tulee jostain ilmansuodattimen paikkeilta. Tämä selittäisi miksi laturin nalli napsahti saman tien ja miksi yleismittari näytti 10 ohmin resistanssia

        Comment

        Working...
        X