Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin ilmanohjain läppä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämppärin ilmanohjain läppä

    Mitähän virkaa on läpällä, mikä löytyy apparin jalkatilasta ritilän alta. itsellä ei mistään puhaltimesta tule ilmaa juuri lainkaan, vaikka puhallin olisi täysillä, mutta sormilla kun tämän läpän painaa ylös niin kaikki pelaa täysin normaalisti. Auto on Audi 80 B4
    Viimeksi muokannut t33mu; 10.12.2007, 21:21.

    #2
    Onko automaatti-ilmastointi?

    Comment


    • #3
      Nii, oisko toi sisäkierron läppä?

      Comment


      • #4
        Joo on automaatti ilmastointi. ilmeisesti on sisäkierronläppä sit, kun kiilasin sen yläasentoon, niin veti ikkunat niin huuruun, että näki juuri ja juuri ajamaan. Ongelmahan on nyt sit se, että kun se läppä on alhaalla, niin ei puhalla mistään suuttimista ilmaa. Kaikki läpät siellä tuntuu liikkuvan, kun painelee niitä nappeja, paitsi siitä sisäilmankierron namiskasta ei ole varmuutta toimiiko, ei ainakaan se läppä siellä jalkatilassa liiku mihinkään, siitä napista renkkaamalla.

        Comment


          #5
          Siellä imukanavassa on rajoitinläppä jota laitetaan kiinni ajonopeuden mukaan ettei ajoviiman määrä vaikuttaisi puhallukseen. Lienee siitä siis moottori rikki?
          Vikakoodit?
          Sisäkiertonapilla luultavasti saat puhalluksen taas tulemaan eikö vaan?

          Comment


          • #6
            Tuosta sisäilman kierrosta vielä.
            Kun painat sitä namiskaa, jos ei muuta niin "puhalluksen ääni" muuttuu sen toimiessa selvästi. Siitä sen toimivuuden ainakin tunnistaa.

            Comment


            • #7
              Kävin just testaamassa ,niin ei siitä sisäilmankierto namiskasta tapahdu kyllä yhtiks mitään

              Comment


              • #8
                Senkin läppämoottori on sulla vainaa sitten.
                Tuo aiemmin löytämäsi läppä taitaa kyllä olla se mitä porkkis tuossa ehdottelee. Kyllähän sisäkierron ollessa päällä pitäisi ilmaa suuttimista tulla ihan yhtä lailla.

                Suosittelen myös vikakoodien tsekkausta.

                Comment


                • #9
                  Juu kyllä kun sormilla nostaa sen läpän sieltä ylös( sisäkierron päälle), niin ilmaa tulee suuttimista ihan normaalisti, sekä ylös, keskelle ja alas valinnat toimii myös, mutta läpän kun pudottaa alas niin ilman tulo loppuu.

                  Itsellä löytyy kyllä vikakoodien lukuun tarvittava piuha, mutta pytyykös vag-com:lla (311.2) lukemaan koodit rekisteröimättömällä softalla?

                  Entäs jos on kallis remppa tulossa, niin onkos mitään toivoa saada kuluja virhevastuun piikkiin (edes osin) auto kun on noin 2 viikkoa sitten, liikkeestä ostettu, vai kuulukos vika johkin kuluvien osien katekoriaan?

                  Comment


                    #10
                    Sepä taitaa uudemmankin ilmastoinnin kanssa olla alipainetoiminen se sisäkiertoläppä. Hanskalokeroa pois ja hämmästelemään.

                    Tuo virtausrajotinläpän moottori on sitten aivan vihoviimeisessä paikassa eli siellä kotelon päädyssä repsikan puolen a-pilarin lähellä. Saattaa olla jopa tekemätön paikka päästä käsiksi repimättä kojelautaa yms pois.

                    Kyllähän tuo sen luokan vika on, että myyjäliikken kanssa kannattaa jutella. Huurteenpoisto on katsastusvaruste.

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä löytyy kyllä vikakoodien lukuun tarvittava piuha, mutta pytyykös vag-com:lla (311.2) lukemaan koodit rekisteröimättömällä softalla?
                      Kyllä sillä varmaan ne koodit saa luettua.
                      Mutta koodien luku käy kätevästi myös ilmastoinnin ohjausyksiköltä.

                      Comment


                      • #12
                        Eli?....

                        Comment


                        • #13
                          Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa vikakoodit, jotka saa näppärästi ilmastoinnin näytöltä esiin. Paina keskisormella sisäkierron nappula pohjaan, sitten etusormella ylänuolta. Kuvassa aluksi siis keltaisella merkitty nappi pohjaan ja sitten painallus sinisellä merkattua. Tämän jälkeen paina pelkästään sisäkierron nappulaa (kun vasemman puoleissa näytössä numerot 01), nyt ilmastoinin oikean puoleisessa näytössä alkaa rullata vikakoodit. Esim. 08.5 -- 15.3 -- jne. Jos näytössä on 00.0 niin vikakoodeja ei ole. Vikakoodeille selitykset löytyy täältä: http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
                          Ja paljon muuta juttua. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44801
                          Koskee kyllä C4-koppaa, mutta kai tuossa samanlainen ohjausyksikkö ainakin on?

                          Comment


                          • #14
                            tämmösen vikakoodin anto 15.7 = Air Flow Flap, sporadic block mitähän tommonen meinaa???

                            Comment


                            • #15
                              Läppämoottori siellä on rikki tai huoltoa vaille.
                              Oisko toi sit just se virtausrajoitinläpän moottori, en oikeen osaa sanoa...

                              Comment


                              • #16
                                Tyhmä kysymys vielä. Pystyykös siitä ilmastoinnin kautta lukemaan useampia koodeja kerrallaan, kun se pysähty siihen 15.7 vai käykös se yhdellä haulla kaikki läpi ja se löytää vaan ton 15.7.??

                                Comment


                                  #17
                                  Sen pitäis vilkutella noita vikakoodeja vuoron perään jos niitä on enemmän siellä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Puhaltimet rupesi toimimaan itsestään, muutamanpäivän päivän päästä vian alkamisesta, kunnes tänäaamuna ei enää pelittänyt, eikä anna mitään vikakoodejakaan. Korjaamollehan auto sitten lähtee makso mitä makso. Onkos pääkaupunkiseudulla jotain halvempaa korjaamoa, mikä korjaa tämmöisiä vikoja vai joutuukos ihan merkkihuoltoon viemäään?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tarvitset peräkärryllisen rahaa, jos viet merkkikorjaamoon laitettavaksi.

                                      Tässä korjaamo jota voi suositella, mutta vianlaadun perusteella ei

                                      ihan halvaksi tule täälläkään. www.ac-carsystems.fi

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo Eilisen soittelukierroksen jälkeen kyllä mieli muuttui, ja kai se pitää rueta itse urheilemaan. Saakos noita moottoreita sitten muualta ostettua, kuin vw:ltä ja Pääseekös sen moottorin vaihtamaan, heti kojelaudan irroituksen jälkeen, vai pitääkös purkaa vielä lisääkin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Siitä huutamaan hulluna, vielä olis halpa ja rahti Suomeenkin jotain 15 erkkiä...
                                          http://tinyurl.com/2qg3so

                                          Täällä jossain foorumin uumenissa oli hyvät ohjeet vaihto- / huoltotyöhön.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tässä vähän osviittaa www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905

                                            B4 : ä oli jotain juttua myös asian tiimoilta. Ota hanskalokero ja ratin
                                            alus pois, niin näkee, pääsekö käsiksi moottorien kaukaloon. B4 : ä
                                            ei noiden toimenpiteiden jälkeen ole enää kovin paha rasti ottaa
                                            kojelautaa irti, jos sen vaatii.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Käykös noi C4:sen moottorit B4:seen? Ainakin osanumero on vissiin pikkasen eri.

                                              Kerkesin jo kyllä volkkarin kautta tilaamaan 166? kpl

                                              Comment


                                              • #24
                                                boschin tekeleitähän moottorit on. vissiin pystyy tilaamaan esim. bosch car servicestä halvemmalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noniin. jos joku käy joskus helposti, niin nyt kävi tosi helposti, eli viimehetken kurkkaukset vielä imutötteröön, ennen purkutöiden aloittamista. Raitisilmasuodatin pois ja siinähän se virtausrajoitinläppä oli heti suodattimen alapuolella ja täysin auki. Autoon sisälle puhallin täysille ja toimii, suodatin paikoilleen, ei toiminut enää. Volkkaerislta uusi suodatin ja nyt pelittää.

                                                  Ja vielä kysymys. Voiko tommonen tukkeutunut suodatin antaa sitä 15.7 (Air Flow Flap, sporadic block) vikakoodia???

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    jkkjgk
                                                    Viimeksi muokannut Mikuel; 7.2.2008, 21:13.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tässä huomasin myös saman, että ilmastointi ilmoitti vikakoodia 15.7
                                                      Asia korjaantui raitisilmansuodattimen vaihdolla, jonka jälkeen vikakoodi nollaantui.
                                                      Viimeksi muokannut Ocelot; 17.3.2008, 14:37.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                        Siellä imukanavassa on rajoitinläppä jota laitetaan kiinni ajonopeuden mukaan ettei ajoviiman määrä vaikuttaisi puhallukseen. Lienee siitä siis moottori rikki?
                                                        Vikakoodit?
                                                        Sisäkiertonapilla luultavasti saat puhalluksen taas tulemaan eikö vaan?
                                                        Mihin helv.ttiin on nahkahousu taas tommosen turhakkeen keksinyt tuota ilmavirtaa "tasoittamaan" - tekis kyllä mieli ajaa se sopivaan laita-asentoon ja vetää liitin irti. Kun se säätyy muka ajonopeuden mukaan, niin ei enää ihmettele, miks juuri se antaa ensimmäisenä periksi.

                                                        nimim. "15.7 näytössä"

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X