Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 -90 2.0 ilmamäärämittarin potikka...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 -90 2.0 ilmamäärämittarin potikka...

    Tietääkö joku vaikuttaako potikka jotain moottorin säätöihin vai antaako vain kulutustietoa ajotietokoneelle. Paikallinen audi liike väitti että vaikuttaa vain kulutuslukemiin mutta ei ollut varma asiasta...?!

    #2
    KE-jetistä ilmeisesti kyse.
    Vaikuttaa jossain versioissa kylmäkäytön kiihdytysrikastukseen ja KE-motronicissa antaa moottorin kuormitustiedon eculle.

    Comment


    • #3
      eli saattais aiheuttaa kiusallisen nuukahdusilmiön tyhjäkäynniltä kaasua painaessa? Kaikki muu on jo käyty läpi... ja kulutuslukemat poskellaan. On vaan hemmetin kallis härpäke jos ei muuta hyötyä kun ajotietsikan oikeet kulutuslukemat...

      Comment


        #4
        Enpä uskalla mennä sitä sanomaan voisiko tuommoista aiheuttaa, mutta epäilys olisi ettei vaikuta. Kokeile vaikuttaako pistokkeen iroittaminen mitään.

        Comment


        • #5
          Ei mitään vaikutusta... edes kulutuslukemiin. Tainnu olla pimeenä jo jonkun aikaa kun oli tollanen jo sillon ku ostin. Puhdistin eilen potikan ja sen jälkeen hetken näytti erilaisia arvoja kulutusmittarissa... Nyt kun vaan tietäis vaikuttaako käyntiin vai ei. Jos jollain edukkaasti myynnissä niin soittoa nroon 0440598122.

          Comment


            #6
            Pitäisi tarkistaa kirjasta, mutta käsitykseni on, ettei tuota potikkaa käytetä polttoaineen ohjauksessa lainkaan.

            Comment


            • #7
              Sain just käsiini korjausmanuaalin ja siellä kuvassa ainakin potikka on kytköksissä ruiskun ohjausboksiin... eli nyt ois sitte hakusessa sellanen potikka! Numero onkin jo ylempänä...

              Comment


              • #8
                Tuo nyykähdys ilmennee sillä hetkellä kun tyhjäkäyntikytkin avautuu, eikä kaasuläppä ole vielä alkanut avautua? Mikäli siis on samat roippeet noilta osin kuin KE-motronicissa.

                Näyttääkö kaasuläpän stoppariruuvi sille, että sitä on käyty tehtaan jäljiltä kääntelemässä? Ite oon moisen kierrosten laskun tuossa vaiheessa härränny pois säätämällä sitä stopparia just sen verran että ISV:lle riittää vielä tekemistä tyhjäkäynnin ylläpitämisessä. Toki "kaikki" muut mahdollisuudet tuli tutkittua ennen tuota.

                Jostain PDF:stä selvisi muistaakseni kohtuu hyvin tuon järjestelmän toiminta, en vaan sattunut sitä enää löytämään (Tais olla joku skannattu värillinen itseopiskelumateriaali). Olisko tuo lautasen potikka vaikuttanu ainakin mulla sytkän säätöön. Ei muista. Löytyykö siitä katkoksia yleismittarilla mitattuna?

                Comment


                • #9
                  Ei näytä siltä että ois koskettu. Ja yleismittari ei sanonu mitään eli katkosta löytyy. Varmasti on vielä jotain muutakin tutkimatta, mut mitä nyt osasin tutkia niin tarkasteltu on. Hitto mut ovat osannee tehdä monimutkaseks yhden auton... entinen VR6 tuntuu yksinkertaselta ton rinnalla.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt sain käsiini "uuden" potikan. Asennus varmasti siirtyy huomiselle mut laitan infoa jos mokomalla rekkulalla jotain vaikutusta on...

                    Comment

                    Working...
                    X