Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjauspyörän asentoanturi / VAG-COM

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjauspyörän asentoanturi / VAG-COM

    Taas meni jokunen tunti autotallissa…

    Laitoimme 2004 malliseen A3(8P) autoon vakionopeusäätimen ja viiksen asennus edellytti ohjauspyörän sekä asentoanturin irrotuksen. Lisäksi piti myös ohjauspyöräelektroniikka vaihtaa mallista 1K0 953 549A -> 8PO 953549G. Koodauksen jälkeen vakionopeussäädin lähti toimimaan eikä ohjeiden mukaista kaapelin lisäystäkään tarvittu vaan piuha oli jo valmiina.
    Ongelmaksi tuli oheiset vikailmoitukset ja vajavaisesti toimiva ohjaustehostin. Vika ei poistunut vaikka palautimme alkuperäisen ohjauspyöräelektroniikkayksikön takaisin. VagCom näyttää ohjauspyörän asennoksi sitkeästi 0 astetta

    44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.LBL Part No: 1K1 909 144 G
    2 Faults Found:
    02546 - Steering Limit Stop
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Mileage: 7520 km
    Temperature: 19.0°C
    Voltage: 11.70 V
    Voltage: 11.50 V

    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.LBL
    Part No: 1K0 907 379 K
    Component: ESP FRONT MK60 0103
    Coding: 0021126
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation


    Onko kyse sitä, että ohjauspyöräanturi pitää jotenkin sopeuttaa, mitenkähän sen voi tehdä?

    Avusta olisin kovin kiitollinen, jotta ei tarvisi mennä VAG:lle anelemaan apua…
    Attached Files
    Viimeksi muokannut JoKa; 9.12.2007, 22:58.

    #2
    Niinhän tuossa vikakoodin kuvauksessa taitaa lukea, että perusasetukset puuttuvat.

    openobd.org:ista googlella käännettynä saksasta tästä, joten on vähän sekavia sanoja välissä:
    () Steering assistance

    STG 44 (steering assistance) Select
    STG adjustment -> function 10

    -> Channel 000 (Lernwerte)
    About this channel is the basic attitude of steering assistance. This is necessary if the steering gear exchanged / expanded, and after the primary donor for terminating the steering angle (G85).

    After deleting the Lernwerte start the engine and perform the following steps:

    - Wheel horizontal and straight-ahead
    Slow-wheel to the left and stop briefly hold
    - Wheel slowly to the right and stop briefly hold
    - Wheel again in the straight-ahead rotate (± 10 °)
    - Ignition off, and 5 seconds

    Turn on the ignition not, the active light for steering assistance should now extinct.
    Attitude control device

    STG 03 (brakes electronics) Select

    Note: If necessary prior to the basic setting an appropriate login. An appropriate bodies will be recalled.

    STG login-> function 11

    Login code: 40168

    STG attitude-> function 04

    Measuring value 060 (donors for steering angle -G85-)
    Take a short distance with max. 20 Km / h straight, turn the steering wheel to the left and right at least 15 °, then the steering wheel in the straight-ahead and bring the vehicle to a halt bring (the wheel should no longer be rotated). Well attitude.
    Following is the Nullage of the encoder in measuring value block 4 value 1 to examine the nominal value is between -1.5 ° and +1.5 °.
    Recently a short distance with 15-20 km / h straight, it is learning the donor for steering angle -G85- the straight exhibition.
    Prior to the basic setting is a login.
    After the basic setting, the Lernwerte the steering assistance deleted / learned.
    Juuri noita molempiahan ne vikakoodit herjasivatkin.

    Comment


      #3
      Kiitti paljon, nyt auto pelaa.

      Yksinkertaistettuna homma menee näin:
      - käynnistä auto
      - käännä ohjaus täysin vasempaan ja pidä 5s
      - käännä ohjaus täysin oikeaan ja pidä 5s
      - käännä keskelle (+- 10 astetta)
      - sammuta moottori 5 s ajaksi
      - laita virta päälle, merkkivalo sammuu ja kaikki ok

      Ellei tämä auta niin pitänee tehdä ohjen mukaiset jutut VagComilla.

      Comment


      • #4
        Eli kaksi ongelmaa audi S4 2.7 alkanut haista jäähdytinnestettä ja samalla kyl hävittää sitä mutta ei mun mielestä kerää painetta paisariin mistä lähtisi etsii vikaa?
        Toinen ongelma on alkanu ajoittain sytyttää ABS ja esp valoa ajon aikana..?

        Onko kumpikaan tuttu ongelma jollekkin..

        Comment


          #5
          On tuttu ongelma, mutta en toivo, että olisi sama homma. Kansi halki ja katti tukossa jäähdytinnesteestä.

          ABS ja ESP vikavalot voi syttyä myös moottoriviasta, kun moottorin vääntöarvot sun muut on vääriä. Eli ESP käyttää ajonvakautukseen myös moottorin tilatietoja.

          Lue vikakoodit, niin ei tartte arvailla.
          Haiseeko jäähdytinneste konetilassa vai pakokaasussa?

          Comment


          • #6
            Näyttäis siltä että jäähdytinnestettä löytyy V kulman pohjalta voisko tuo liityä haljenneeseen kanteen tai esim kansipahviin vai ihan muuhun putken päässä ei haise jäähdytinneste lähinnä jäähdytinneste höyry nousee kone huoneesta..

            Comment


              #7
              Jälkijäähyn pumppu vuotaa siitä imusarjan alta.
              ABS-homma ei siis liity siihen -> vikakoodit lukuun.

              Comment


              • #8
                Pystyykö tuon jälkijäähdytyksenpumpun tiivistämään vai vaatiiko se vaihdetaan uuteen että sen saa tiiviiksi?
                Onko kuinka iso töinen homma tuo jälkipumpun korjaus operaatio, vaatiiko imusarjan irroituksen vai pääseekö suht helposti käsiksi siihen?

                tuossa vikakoodit abs ja esp ongelmaan:


                Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
                Control Module Part Number: 8D0 907 389 A
                Component and/or Version: ABS/ESP allrad D05
                Software Coding: 04395
                Work Shop Code: WSC 04321
                VCID: 3162F82BD15B
                2 Faults Found:

                00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                00532 - Supply Voltage B+
                07-10 - Signal too Low - Intermittent
                Friday,26,November,2010,19:56:57:24340
                VCDS Version: Release 10.6.1
                Data version: 20100831 begin_of_the_skype_highlighting**************20100 831******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************20100 831******end_of_the_skype_highlighting


                Readiness: 0000 0000
                Friday,26,November,2010,19:57:42:24340
                VCDS Version: Release 10.6.1
                Data version: 20100831


                Address 16: Steering wheel Labels: 4B0-907-487.lbl
                Control Module Part Number: 4B0 907 487 A
                Component and/or Version: Lenkradelektronik D 04
                Software Coding:
                Work Shop Code:
                VCID: 2A50EF47FC8D
                1 Fault Found:

                01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
                49-00 - No Communications
                Viimeksi muokannut Sam-1; 27.11.2010, 08:07.

                Comment


                • #9
                  Jäljellä enään vikana tuo esp ja ABS valon syttyminen ajon aikana
                  Saako noista vikakoodeista kiinni ollenkaan?

                  Comment


                    #10
                    Ratinasentotunnistimen liittimet kannattaa putsata contact cleanerilla.
                    Tuliko kuinka nopeasti vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen?

                    Comment


                    • #11
                      Noin 5min ajon jälkeen

                      Comment


                        #12
                        Mulla tuli samat koodit kun oli jarruvalokytkin hajalla.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                          Mulla tuli samat koodit kun oli jarruvalokytkin hajalla.
                          Löytyykö tuo jarruvalokytkin millaisella osa numerolla marmorilta?

                          Comment


                            #14
                            Mulla tuli samat koodit kun oli jarruvalokytkin hajalla.
                            Siis vikakoodi steering angle sensorista? Oletko ihan varma? Korjasitko itse vai jossain liikkeessä?

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                              Siis vikakoodi steering angle sensorista? Oletko ihan varma? Korjasitko itse vai jossain liikkeessä?
                              Kyllä. Arvaappa olinko ite ulapalla. Googletin 600 tuntia niin yhdellä foorumilla oli juttua, että jarruvalokytkin aiheuttanu tuota. Itselläni tuli loppujen lopuksi jarruvalokytkimestäkin vikakoodi kun ajelin 2 viikkoa ilman espia ja ABSää niin sinetöi epäilyksen.

                              Vaihdoin kytkimen ja steering angle sensorin vikakoodi hävisi. Kytkin maksaa 20e. Tuo sensori 700e.

                              EDIT:

                              Tässä vielä linkki ketjuun:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...g+angle+sensor
                              Viimeksi muokannut sv; 5.12.2010, 00:12.

                              Comment


                              • #16
                                Click image for larger version  Name:	33CE08A0-E263-45F7-B86F-FCA1334CDF84.jpeg Views:	18 Size:	201.6 KB ID:	1877655 Click image for larger version  Name:	AD3FA09E-143D-4473-A5DA-2CCC078971CD.jpeg Views:	18 Size:	148.9 KB ID:	1877653 Click image for larger version  Name:	33CE08A0-E263-45F7-B86F-FCA1334CDF84.jpeg Views:	19 Size:	201.6 KB ID:	1877651

                                00778 Steering angle sensor (g85) viallinen?
                                00895 cruise control switch (e45) 014 defective

                                Eli mk5 golfissa keltainen ratinkuva. Auto on ollut pienimuotoinen projektiauto ja nyt valmistumassa tyttärelle ajoautoksi.
                                Googlella yritin katsella ja rattia on väännelty suuntaan ja toiseen. Vcds on käytössä, vikakoodi tulee poiston jälkeen takaisin. Vakkari ei myöskään toimi, napin toiminta näkyy kuitenkin kun vcds katsoo.
                                Autohan tuli minulle viime talvena, sivulasi, tuulilasi ja takalasi rikkonaisena, luntakin oli sisällä kuution verran. Matot ja penkit ovat olleet pois (myös keskikonsoli) ja kaikki on pesty ja kuivattu jo viime talvena.

                                Oisko hyviä vinkkejä tuon g85 anturin koodaamiseen, sopeutukseen tms saadakseni auton leimalle.
                                Mitään sulakkeita en ole vielä tarkistanut... täytyy nekin vielä katsoa läpi

                                edit: lisätty tekstiin nuo vikakoodit ja tilasin juuri käytetyn ohjainmoduulin sinne ratin alle.
                                1K0 953 549 AQ ja tilalle tulee AK jossa pitäisi olla ihan sama sw ym.
                                Tähän vinkin ja linkin sain täältä.
                                Lisäksi joissain audeissa oli samaa aiheuttanut viallinen jarruvalokytkin. Pienen pohdiskelun jälkeen päädyin siihen lopputulokseen että tilaan myös sellaisen huomenna. Jotain herjaa tuli myös minulle jarruvaloista, esp-nappi ei toimi (saattaa johtua myös tuosta aiemmasta ongelmasta) eikä myöskään vakkari mene päälle. On sen verran pieni kustannus tuo jarruvalokatkaisija joten vaihdetaan nyt sekin.
                                Saattaa olla vain hapettumaakin ohjainlaitteen pinneissä tai sisällä; täytyy tutkia. Olihan siellä ihan miehekkäästi lunta sisällä viime talvena.
                                Viimeksi muokannut peeki; 16.2.2020, 23:18. Perustelu: Selvennetty vikakoodeja

                                Comment


                                • #17
                                  Risuja vikakoodien kuvista, ei löydä mikään haku jatkossa näitäkään, kun on sama ongelma jollain muulla.

                                  Asiaan, laitan rahani rattiakselin ohjainmoduulin vialle. Parista nähnyt netissä kuvauksen ja yhden tapauksen diagnosoinut/korjannut itsekin. Juurikin tuo moduulin versio 1K0 953 549 AQ on näissä kaikissa ollut viallinen, noilla oireilla. Vaihtaisin sen.

                                  Tuolta voi koettaa kuutioida mitkä kaikki varaosanumerot käyvät ristiin, eli ovat samoilla ominaisuuksilla: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...er_1K0-953-549

                                  Siinä autossa jota itse fiksailin, laitettiin tilalle romikselta löytynyt 1K0 953 549 BG mutta se ei ole ainoa sopiva korvaaja.

                                  Comment


                                    #18
                                    Peeki, ennen jatkoa ole ystävällinen ja lue tämä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitos Mika_M:lle linkistä. Tilasin toisen purkin ja katsotaan lähteekö rokkaamaan sillä. Myöskin jarruvalokatkaisijan aion tilata huomenna.

                                      Korjasin tekstiä tuohon aiempaan postaukseeni; hieman hätäisesti tuli kirjoitettua aiemmin.
                                      ​ Tuollaista löytyi nykyisestä, toivottavasti uusi saapuu huomenna
                                      Viimeksi muokannut okkim; 18.2.2020, 12:46. Perustelu: Viestit yhdistetty. PS: kuvat ei näy.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on ohjainlaite vaihdettu ja taakse vasen abs-anturi. Eli kaikki kalibrointia vaille valmista. Ei mene vaan kalibrointi läpi; toisin sanoen en varmaan osaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voisi laittaa tarkempiakin ohjeita, jos olisi kokonainen auto-scan jaksettu pasteta tänne. Kun ei ole, niin menee arvailuksi mitä osia autossa on. Sen noista valokuvista näki että ohjaustehostin on Gen2 mutta myös ABS-purkin versio vaikuttaa siihen miten kalibrointi tehdään. Tarkempia ohjeita voi koettaa katsella täältä: https://forums.ross-tech.com/showthr...olf-based-cars

                                          Semmoinen vinkki myös, että kaikkia vikavaloja ei välttämättä saa millään sammumaan ennenkuin autolla ajaa jonkin matkaa. Itsekin hakannut päätä seinään vastaavan operaation kanssa ja lopulta kun kaikki oli tehty sadatta kertaa ohjeiden mukaan eikä vikakoodeja saanut silti poistettua niin lähdettiin vaan ajamaan ja kilometrin jälkeen kaikki valot sammuivat ja vikakoodit sai poistettua.

                                          Comment


                                          • #22
                                            En tiedä onnistuiko tuo liittäminen mutta yritetty on ainakin.
                                            Log-WVWZZZ1KZ8W106458-208000km-129245mi.txt
                                            Kaveri tulee käymään klo 16 aikaan ja katsoo josko saisi koodattua. Foorumia tulee selattua puhelimella; siksi tuo on jäänyt pois. Otan auto-scanin iltasella ja laitan tänne. Ajeltu on vain pieniä matkoja koska auto on katsastamaton.
                                            Täytynee heittää pidempi lenkki ja katsoa josko lähtisi pelittämään
                                            Viimeksi muokannut okkim; 22.2.2020, 11:55. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Näkyihän tuo. Tällä ohjeella siis pitäisi ohjauskulma-anturin asettua.

                                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting

                                              Mutta voi tosiaan vaatia vielä vähän ajamista sen jälkeen kun nuo on kaikki tehty.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt toimii. En muista testerin nimeä, kaveri autokorjaamolla töissä ja sai niiden testerillä kalibroitua.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X