Tuollaisen kamppeen toimivuutta ihmettelen. Ensinnäkin, kuuluisiko auton lämpömittarin asteikon nousta jonkin ajan kuluttua, kun tuota eberiä käyttää ja laittaa virrat autoon päälle? Mulla nousee vasta pienen ajon jälkeen. Lämmintä kyllä puhaltaa kabiiniin, mutta ihmettelin kun -5 pakkasella ei 25 minuutin jälkeen ollut edes tuulilasi täsin sula. Normaalia? Miten tuo ohjaus oikein menee, pitääkö ennen auton sammutusta laittaa sen lämmityslaitteesta lämmöt täysille? Entäs puhallussuunta, suoraan lasille?
Sitten katselin OBD11:llä jäähdytinnesteen lämpöjä, kun oli n. 40 minuuttia lämmittänyt:
-Coolant temperature: 46C. Mitähän ihmettä? Ajon aikana nousi jonekkin 75C. Mistä tämä arvo oikein mitataan?
-Coolant temperature at radiator output, specified value: 95C. Mikäs arvo tämä sitten on?
-Coolant temperature at radiator outlet, actual value: 7C.
onko noi ihan normaaleja arvoja?
Sitten katselin OBD11:llä jäähdytinnesteen lämpöjä, kun oli n. 40 minuuttia lämmittänyt:
-Coolant temperature: 46C. Mitähän ihmettä? Ajon aikana nousi jonekkin 75C. Mistä tämä arvo oikein mitataan?
-Coolant temperature at radiator output, specified value: 95C. Mikäs arvo tämä sitten on?
-Coolant temperature at radiator outlet, actual value: 7C.
onko noi ihan normaaleja arvoja?
Comment