Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4G 3.0TDI ja Eber D5WSC 5kW toiminta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4G 3.0TDI ja Eber D5WSC 5kW toiminta

    Tuollaisen kamppeen toimivuutta ihmettelen. Ensinnäkin, kuuluisiko auton lämpömittarin asteikon nousta jonkin ajan kuluttua, kun tuota eberiä käyttää ja laittaa virrat autoon päälle? Mulla nousee vasta pienen ajon jälkeen. Lämmintä kyllä puhaltaa kabiiniin, mutta ihmettelin kun -5 pakkasella ei 25 minuutin jälkeen ollut edes tuulilasi täsin sula. Normaalia? Miten tuo ohjaus oikein menee, pitääkö ennen auton sammutusta laittaa sen lämmityslaitteesta lämmöt täysille? Entäs puhallussuunta, suoraan lasille?

    Sitten katselin OBD11:llä jäähdytinnesteen lämpöjä, kun oli n. 40 minuuttia lämmittänyt:
    -Coolant temperature: 46C. Mitähän ihmettä? Ajon aikana nousi jonekkin 75C. Mistä tämä arvo oikein mitataan?
    -Coolant temperature at radiator output, specified value: 95C. Mikäs arvo tämä sitten on?
    -Coolant temperature at radiator outlet, actual value: 7C.

    onko noi ihan normaaleja arvoja?

    #2
    En ole ainakaan itse saanut lämpömittariin ledejä palamaan Eberillä kuin sen ensimmäisen mikä palaa aina. Vaatii muutaman kilometrin ajoa ennenkuin toinen ledi syttyy joka tarkoittaa että moottorin lämpö yli 60 astetta.

    -5 asteen pakkasella tuulilasi on osin sulanut noin 15 min jälkeen ja 25 min kohdalla jo täysin sula. Riippuu tietenkin vähän miten paksussa jäässä lasi on.

    Säätöihin ei tarvitse koskea autoa sammutettaessa. Itsellä lämpötila 21 ja automaatilla. En ole edes kokeillut vaikuttaako säädöt sammutettaessa mitään.

    Comment


      #3
      Onko tässä fumerin autossa kyseessä siis orkkis-Eberi vai jälkiasenteinen? Jos jälkiasenteinen, niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä lämmitettäessä ilmastoinnin paneeli vaan saa herätteen ja alkaa puhaltamaan niillä asetuksilla, millä laite on ollut sammutettaessa. Eli laita lämmöt tappiin ja tuulilasipuhallus päälle, niin saa parhaimman sulatustehon laseille.

      Comment


        #4
        Niin joo empä tuota huomannutkaan, itsellä 2015 mallin alkuperäinen Eber on D5S-F.

        Comment


        • #5
          Jälkiasenteinen on. Tänään tuota testailin vielä. Jätin autoa sammuttaessa tuulilasinpuhalluksen päälle ja lämmöt tappiin. Istuin sisälle ja käynnistin eberin. Kun eberi käynnistyi ja oli hetken pöhissyt, meni ilmastoinnin puhaltimelle "auto" mode päälle (myös sisäkattovalo välkähti tällöin hetkellisesti) ja rupesi puhaltamaan haaleaa ilmaa tuulilasille. Istuskelin autossa tovin ja ruuvailin lämpötilan säädintä, niin se vaikutti tulevan ilman lämpötilaan. Myös puhaltimen suuntaa pystyi säätämään, mutta eberin käynnistyessä taitaa aina mennä ensin auto modeen.

          Comment


            #6
            Ahaa, siinä tapauksessa toiminta poikkeaa saman ikäluokan A4:n kanssa. Jälkiasennus-Eberi herättää siinä vaan paneelin ja asetukset on tosiaan ne, mitä sammutettaessa on ollut valittuna.

            Comment

            Working...
            X