Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vilkku ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vilkku ei toimi

    morjens. vilkku lopetti toimintansa kuin seinään. eli ei napsu, eikä lamput pala. rämppäsin hätävilkkukatkaisijaa, jolloin jonkinlainen kontakti syntyi, mutta sekin kuoli pois. elikkäs onko tuo vilkkurele samassa paketissa tuon hätävilkkunapin kanssa? vanhoja juttuja selatessani uudemmissa audeissa näin olisi?
    Viimeksi muokannut kake1969q; 3.12.2007, 15:56.

    #2
    Golf IV:ssä on seuraavanlainen kytkentä: rele on erikseen reletaulussa, mutta sähköt viikselle kulkevat hätävilkkukytkimen kautta. Jos hätävilkkukytkin on irti, ei vilkutkaan toimi. Olisikohan samanlainen?

    Comment


      #3
      Noin se toimii mielestäni Audissakin, ainakin vanhemmissa.

      Comment


      • #4
        täytynee uittaa tuo hätävilkun katkaisin contact cleaneriin, ja toivoo parasta.

        Comment


        • #5
          updatea ongelmaan. irroitin tuon hätävilkkumokkulan ja purin osiin. sisältä löytyy ainoastaan kontaktilisuja, joitten kautta virta kulkee. lisut ok. tällä hetkellä vilkku toimii pari-kolme kertaa ja uupuu sitten. missä sijaitsee vilkkurele??

          Comment


          • #6
            C4 vilkut ei toimi

            -92 mallin satkuavantissani lakkasi vilkut toimimasta. Ensin vika oli ajoittainen, saattoi toimia kun ajoi jonkin aikaa ja liikkeelle lähtiessä sitten ei mitään eloa. Tätä muutamana päivänä. Sitten vilkut hävisi kokonaan. Uusin vilkkureleen (motonetin eurooppalainen yleisvilkkurele, erilainen kuin originaali Hella TB 64, jossa ylimääräinen c2-nimetty nasta). Ei eloa tällä toimenpiteellä.Hätävilkutkaan eivät toimi. Sulakkeet on ehjät, ne olen monta kertaa tarkistanut. Hätävilkkukatkaisijan irroitin ja putsailin CRC:llä, ei apua. Tuossa mallissa hätävilkkukatkaisin on keskikonsolissa erikseen.

            Seuraavaksi irrotin viiksipaketin ja putsailin molempien viiksien sisustat. Ratti ja viiksipaketti kasaan ja tulille... heti virran kytkemisen jälkeen lasinpyyhkijöiden viiksestä nousee savut, eli siellä oikonen. Tiedä olisko tuossa ollut sitten vika aiemmin, mutta nyt ainakin on.

            Kysymykseni kuuluu kuitenkin, että c4:een näyttäisi Motonetissa olevan vilkkuviiksipaketti, joka minulla jo kädessäkin käväisi, mutta jäi vielä liikkeeseen. Nimittäin sen lisäksi tuota kärähtänyttä lasinpyyhkijäviikseä näyttää olevan myös 12-pinninen viiksi, jossa mukana viiksimallinen erillinen hätävilkun katkaisija (kuten vanhemmissa kasikympeissä ainakin oli, lötköstä en tiedä). http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488568/1
            Tuo avantin malli on 10-pinninen ilman hätävilkkuja. Onko jollakulla kokemusta, kävisikö tuo 12-pinninen malli, nimittäin tuosta omastani katsellen hätävilkun pinnit näyttävät olevan liittimen keskellä tyhjinä nastoina. Jos tuon ymppäisin paikalleen, miten hätävilkun johdotus tulee vilkkureleelle?

            Vaihtoehtoisesti, löytyisikö Jyvässeudulta keneltäkään tuota viiksipakettia ylimääräisenä? Marmorilta en ole vielä kysäissyt, seuraavaksi sitten se vuorossa.

            Pikkusen on sellainen kutina, että tuo vika ei olisi ollut tuossa viiksessä, vaan vielä teettää työtä...
            Viimeksi muokannut wonderer; 8.3.2013, 21:07.

            Comment


            • #7
              Päivitänpä tätä ketjua, eli uusintaan meni lopulta molemmat viikset: vilkkuviiksi ja tuulilasinpyyhinviiksi aiemmin uusitun releen lisäksi. Sähköt vilkkureleelle menee pyyhinviiksen kautta ja itsellä vasta pyyhinviiksen uusiminen palautti vilkut toimintaan... kiva tunne kun voi viestiä jälleen aikomuksiaan. Seuraava ratkaisuyritys olisi ollut hätävilkkukatkaisimen uusiminen, mutta sitä ei nyt tarvittu, toki katkaisimen kontaktipinnat tuli käytyä läpi.
              Viimeksi muokannut wonderer; 15.3.2013, 23:22. Perustelu: lisäys...

              Comment


              • #8
                Päivitänpä tämän vielä, jos jolla kulla olisi samanlaista probleemaa. Eli vilkkkujen toiminnassa vika, että toimivat ihan OK lähtiessä liikkeelle ja noin puolen tunnin kuluttua vilkut hävisivät. Viikset ja rele vaihtoon ja vähän aikaa sitten taas toimi. Lopulta kuitenkin vika oli hätävilkkukatkaisimen kontakteissa. Ilmeisesti kun autolla ajoi ja keskikonsolin lämpö nousi niin kontakti katkesi ja vilkut ei toimineet. Vaihdoin tuohon sellaisen viiksen, jossa oli myös hätävilkkukatkaisin. Otin keskikonsolissa olevan katkaisimen pois käytöstä ja siinä olevat liuskat sidoin kiinni kontakteihin ja nyt on taas toiminut moitteetta pari viikkoa. Ärsyttävä vika...

                Comment


                  #9
                  Lötkön (Audi 100, -88) kaikki muut vilkut toimii pl. etuvilkut, jotka välillä toimii välillä ei. Tuolloin kun ei toimi niin vilkkumistahti on tietty nopeampi. Jotenkin tuntuu vaikuttavan, että nopeammin vilkku kytkiessä ne toimii paremmin. Hätävilkut toimii normaalisti toisesta viiksestä. Niitä hetken rämppäämällä alkaa toimia normaalit vilkut.

                  Äkkiä sain purettua, melkein loppuun asti. Ratin ja muovit irroittaa näköjään vartissa. Paitsi en saanut viiksipaketteja irti toisistaan, kun ei löytynyt oikeaa pientä kuusiokoloa niitä toisistaan irroittamaan. Putsaaminen päällispuolista -> ei auttanut.

                  Sieltäpä löytyi sarjanumerot viiksipaketille ja ebay&kiina 29€ tilailin. Sitten huomasin vasta että Suomestakin saa... olipa taas liian nopeat ostohousut jalassa. Jospa sillä korjautuisi ja sitten voisi hyllyyn yrittää korjata tuon vanhan samalla,
                  Viimeksi muokannut Audiowille; 29.2.2024, 22:58.

                  Comment


                    #10
                    Noniiii… Sielläpä oli johto rispaantunut vilkku-umpion lähettyvillä, mutta tulipahan purettua ihan osiin koko viiksi. Oli aika likainen kaikinpuolin. Jospa tuli lisäaikaa viikselle 40 vuotta taas.

                    Comment

                    Working...
                    X