Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 luistonesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 luistonesto

    Moro!

    Olen täs kattelemas Audi A4:sta 1.8t tai kenties 2.6 / 2.8 koneella. Ja auto tulee olemaan Quattro. Vuosimalli lienee 95-99 välillä.

    Sitä vaan tässä mietin, että saako noista luistoneston napilla poiks, jos tekee mieli talvella vähä leikkiä?...

    Kattelin haulla muttei löytynyt yhtää sanalla "luistonesto"...

  • #2
    Aika harvinaista että noissa yleensä on edes luistonesto, jos on niin kyllä sen pois päältä saa.

    Comment


      #3
      Facelift-malleissa (99-) on ESP:tä, joka rajoittaa kyllä menoja aika kovasti esim. sohjossa, mutta senkin saa pois napista. Päälle jäävät EDL (Electronic Differential Lock) ja ABS, jälkimmäinen olisi joskus mukava saada pois...

      Comment


        #4
        En tiedä, mutta olisko etuveto tiptroniceissa tuollainen?

        Comment


        • #5
          Itsellani just tuo 99 facelifti ja ESP:n saa napista pois päältä. ESP hän on ajonvakautusjärjestelmä joka korjaa jos auto lahtee esim. kaarteessa pyörähtämään mutta tuntuuhan tuo estävän kiihdyttäessä sen sutimisenki.Eikö sen pitäs olla luistoneston hommia?

          Comment


          • #6
            Ite oon tullu siihen tulokseen lähipäivien aikana että jos oikein tahalleen lumella menee mutkaan nelivedolla kovempaa ja jos ollaan jo lähellä kanttaria tai muuta vastaavaa niin kaasun polkeminen ei siinä vaiheessa paljoa enää auta koska esp puuttuu niin rajusti peliin mukaan ja syö tehot totaalisesti..eli esp vaan pois päältä :)

            Comment


            • #7
              Ilmeisesti kaikissa facelifteissä ei oo luiston estoo, kun itselläni ei ainakaan oo sellaista hienoutta.

              Comment


              • #8
                Ei oo ei, ja siitä ollaan tyytyväisiä :)

                Comment


                  #9
                  ESP hän on ajonvakautusjärjestelmä joka korjaa jos auto lahtee esim. kaarteessa pyörähtämään mutta tuntuuhan tuo estävän kiihdyttäessä sen sutimisenki.Eikö sen pitäs olla luistoneston hommia?
                  ESP = ESP + ASR + EDS + ABS + EBV

                  Eli vakautuksen lisäksi sisältää aina myös vetoluistoneston (Antriebs Schlupf Regelung) ja tasauspyörästön"lukon". Lisäksi voi olla moottorin jarrutusmomentin säätely MSR


                  Miksi muuten täytyy puhua ristiin EDS/EDL? Vaikka kyseessä on sama asia menee tietämättömän pää helposti sekaisin. Selkeämpää olisi puhua EDS:stä jota VAG:kin käyttää.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös noita ole molempia, EDL vain quattrossa. Tuon takia puhutaan molemmista?

                    Edit: Jaa ei sittenkään, EDS on saksaa ja EDL englantia.

                    Comment


                      #11
                      Eikös se ollut niin että EDL= Elektronic Differntial Lock kun taas EDS = Elektronische
                      Differential Sperre. Eli toinen on englanninkielinen lyhenne ja toinen saksalainen. Riippuen nyt
                      tilanteesta on mielestäni korrektia mainita molempia noin: EDS/EDL

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni on ESP-kytkin sumarikytkinten vieressä. Pitäisikö kytkimeen/mittaristoon tulla valo jos ESP on pois kytkettynä? Tuntuu vain, että mitään ei tapahdu vaikka kuinka nappia painelee, pitkään, monesti tai miten vaan.

                        Onko vinkkejä?

                        Comment


                          #13
                          ESP-napin painallus saa myös facelift B5:ssa keltaisen ympyrän sisällä olevan kolmio-valon syttymään mittaristoon muistaakseni rundimittarin tauluun.

                          Comment


                          • #14
                            Omassa kulkineessa on vissiin juuri tuo EDS mikä on jotenkin ympättynä tuohon ABS boksiin (joku venttiili lisää muiden lisäksi kai...). Kun ruimii luistossa tai muuten vaan fiilistelee nelivedolla niin ei huomaa muuten kuin että kuuluu se samanlainen ABS:n jurina.

                            Ja jos nostaa esim: keulan toiselta puolelta ilmaan ja nostaa kytkintä niin on TOSi ruma ääni mutta ei karkaa pukilta :)

                            Comment

                            Working...
                            X