Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aikaviiveiden säätö?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• aikaviiveiden säätö?

eli kertookas nyt fiksummat hifimiehet miten toi aikaviiveen säätö käytännössä tapahtuu? mankkana alpine 7893R.

Joko kuuntelemalla tai sitten mittaat etäisyydet kaiuttimista kuuntelupisteeseen. Itse olen laittanut kohdalleen mittaamalla.

Comment

Ainakin näin onnistuu 2-tie passiivietupäällä:

Jostakin testilevyltä tai radiosta monoääntä soimaan ja sitten kasvatetaan lähempänä olevan kaiuttimen viivettä niin kauan että ääni kuulostaa tulevan suoraan edestäpäin tai keskeltä autoa (riippuu siitä kumpaan koulukuntaan kuuluu). Voi käyttää normaaliakin musiikkia jossa laulaja miksattu keskelle.

Omien kokemusten perusteella lähempänä olevan kaiuttimen tarvitsema viive asettuu yleensä luokkaan 0.8-1.1ms

Comment

kannattaa kuuntelemalla tehdä säädöt. jos ei ole esim emman virallista levyä niin sitten esim joku club for five on hyvä. vasenta kanavaa viivästää sen verran ku itestä tuntuu. meillä kisaajilla laulaja säädetään keskelle koelautaa mutta jokainen tekee niinkuin itse haluaa.
        jos kyseessä on aktiivi etupää niin kannattaa kokeilla säätää ensin pelkästään diskantti ja siitä kuuluva laulaja haluttuun kohtaan ja sitten pelkästään keskari/midi (laulaja samaan kohtaan) ja sitten vielä hieno säätö niin että molemmat on päällä.
        myös ennen viiveitä kannattaa säätää jokaisen elementin taso eli db. silloin äänestä tulee paljon parempi ja tarkempi. tietysti jos vaan löytyy db mittari. tasojen säätö tehdään niin että molempien diskanttien db on yhtä suuri ja taas vastaavasti molempien midien yhtä suuri. diskanttien ja midien välisellä äänen tasolla ei ole merkitystä kunhan ovat vaan jokaisen mieltymyksen mukaiset.

en tiedä ottaako tosta kukaan selvää mutta yritetty ainakin on :D

Comment

Working...
        X