Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 A4 Hammastangon vaihto ja Esp/Tpms valot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 A4 Hammastangon vaihto ja Esp/Tpms valot

    Eli, vaihdoin B8:iin hammastangon. Kaikki meni muuten hyvin, mutta koeajolla syttyi Esp ja Tpms valot. Kokeilin nollata, mutta jäi silti palamaan.

    Tarviiko nämä jonkun sopeutuksen/kalibroinnin tms kun kuitenkin johto ollut irti hammastangosta?

    Auto menossa torstaina kaupaksi, joten jos Tampereen kupeesta löytyy osaava kaveri Vcds:n kera ihmetteleen tuota niin maksan tietty vaivanpalkkaa.

    Voi laittaa suoraan luuriin viestiä tai puhelua. 0402200922

    #2
    Eikös B8 ole saanut useammanlaista ohjaustehostinta, ihan perinteistä hydraulista ilman ja servotronicin kanssa sekä täyssähköisenä? Etenkin jos kyse on viimeksimainitusta niin ilman vikakoodien lukua ei kannattane arvailla. Hydraulisen kanssa vikaa voi vähän rajata abs-anturiin tmv. mutta...

    Comment


    • #3
      Unohtuikin mainita. Tässä siis kyse servotronicilla olevasta hydraulisesta. Dynamic drive löytyy mikäli merkitystä. Tuntuu että nuo dynamic driven modit ei vaikuta ainakaan ohjaukseen.

      Ennen remonttia kaikki pelannu moitteetta joten en jaksa uskoa tuota abs anturia viaksi. Lähinnä tuota nyt haen että tarviiko nämä jonkun kalibroinnin?

      Comment


        #4
        Minusta perus servotronic ei yksinkertaisimmillaan kuin säädä painetta ajonopeuden mukaan, joten vaikea nähdä että siitä tulisi ESP/TPMS vikavaloja, eikä se yksinään vaadi mitään kalibrointia. Erityisesti kun sulla on ollu auto sammutettuna kun olet käyttänyt sen liittimen irti. Mutta mun kokemukset rajoittuu b6/b7 malleihin joten voihan siellä jotain b8 spesiaalia ollakin...

        Comment


        • #5
          Ihan mutuilua, mutta voisin melkein kuvitella, että G85 kalibrointi tarvitaan. Pitäisi tosin vikakoodeista selvitä, jos on tuosta kiinni ("Steering angle calibration" tjsp.).

          Comment


            #6
            Sitähän tässä ihmettelin, kun asentotunnistin (G85) on ratissa eikä mun mutuilulla hammastangon vaihto vaikuta siihen mitenkään. Ehkä aloittaja vikakoodit sieltä saa kaivettua niin selviää tämäkin mutuilu :)

            Comment


            • #7
              Koodit luettu ja kalibrointi kokeiltu tehdä itse useaan otteeseen Launch:illa, mutta ei päästä jostain syystä sisään muutakun jarrujen kautta ja sitä kautta kun kokeilin kalibroida niin ei mitään eloa. Ohjainboksin kautta taas kalibroimalla ns. Nolla asetuksen ei anna muuttaa dataa ollenkaan, vaan antaa virheilmoituksen.

              Kävin Laakkosella kääntymässä ja yrittivät kalibroida tuon anturin mutta ei onnistunut. Oli sen verran tuli perseen alla ettei sen kummemmin alettu tutkimaan.

              Launchilla antaa vikakoodin tuosta ratin asentotunnistimesta tarkenteena DEFEKTIVE. Olisko se nyt sitten jostain syystä kyykännyt kun ei anna kalibroida itseään?

              Lisättäköön vielä, että kun rattia pyörittelee, ja katsoo Launch:illa dataa, antaa mielestäni ihan oikeat asteluvut kun rattia pyörittelee. Aikani kun pelasin tuon kanssa niin sytytti vielä ABS valonkin. Tarviiko tässä nyt alkaa syvemmältä kaivamaan vai heittää uusi asentoanturi?

              Comment

              Working...
              X