Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autocheck ja iso punainen kolmio

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autocheck ja iso punainen kolmio

    Mikäs mikäs kumma tuo tuommoinen on. Heti, kun kääntää virrat päälle, niin auto alkaa piippaamaan ja vilkuttaa punaista isoa kolmiota mittarien välissä... Piippaa ensin kolmasti ja kolmio vilkkuu klyyvarin edessä vaikka viikon jos autoa käyttää. Haulla yritin ettiskellä vastaavaa probleemaa, mutta ei tämmöistä kyllä löytynyt.

    Ajelin eilen reilut sata kilsaa autolla, eikä se mitään oireile. Öljyä on, muita nesteitä on, kaikki tuntuu toimivan ja silti se itkee jostakin. Ehdotuksia?

    ja ei ole kyse hätävilkuista ;-)

  • #2
    Anteeksi ko lainailen topikkia,mutta itteläki coupessa hyppää välillä se nestevalo palamaan..Lämpömittari on kyllä rikki että voisko siitä johtua? Koska nestettä on,eikä painettakaan liikaa,eikä lämpöjä..mikäkhään tämä sitte :)

    Comment


      #3
      En kyllä kolmiosta tiedä mutta osuuko seuraavassa linkin kuvassa mikään lähelle sun hälyä. Ei piirry aina ihan kaikki siihen ruudulle jos on vaikka kosketus häikkää.

      http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ning_light.htm

      Comment


      • #4
        Anteeksi ko lainailen topikkia,mutta itteläki coupessa hyppää välillä se nestevalo palamaan..Lämpömittari on kyllä rikki että voisko siitä johtua? Koska nestettä on,eikä painettakaan liikaa,eikä lämpöjä..mikäkhään tämä sitte :)
        Lämpömittari vai anturi rikki?
        Periaatteessa kai vois tulla häly lämpötila-anturista jos se on sillai rikki, että ohjauselektroniikka saa ihan mitä sattuu arvoja.

        Toinen hyvä vaihtoehto on paisuntasäiliössä oleva anturi. Sitä ei taida olla varaosana, joten pitää ostaa koko säiliö. Se ei kuitenkaan mahdottomia maksa.

        Diagnostiikka auttaisi kertomaan mitä lämpöanturi lähettää kun vika on päällä.

        Comment


          #5
          Ei tule ainakaan minulle mieleen, että olisin lötkössä nähnyt varoitusvalona punaista kolmiota, muussa kuin hätävilkussa. Auto-checkin näytössä ei ainakaan ole sellaista grafiikkaa, enkä kyllä muista olevan niissä perusvaloissakaan. ABS:eille on kolmio, mutta keltainen ja siinä lukee ABS.

          Mittarien välistä pitäisi löytyä punainen huutomerkki varoitusvalona ja jäähdytysnesteen varoitusvalo perinteisellä kuvalla (vanhemmat kuin faceliftit).

          Jokatapauksessa uskallan veikata, että kyse on varoitusvalosta (tähän asti ollut huutomerkki), joka syttyy jos
          a) jarrutehostimen hydraulipaine on liian alhainen -> pommi loppu.
          b) ohjaustehostimen nestepinta alhainen -> hydraulivuotoja.
          c) jarrupalojen kulumisvaroitin varoittaa -> johdot nirhautuneet poikki.

          Koska lötköstä on kyse, veikkaampa että jokin noista sen valon sytyttää. Kaikki kolme vikaa ovat näet mitä todennäköisemmin jokaisen lötkön kohdalla joskus edessä.

          Diagnostiikka -85 200:ssa ei vielä ymmärrä mitään muusta kuin moottorin muutamista toiminnoista, jos vikadiagnostiikka siis mallista edes vielä löytyy.

          Comment


          • #6
            No ei ole mikään noista aiemmissa kuvatuksissa mainituista virheistä, vaan se on tosiaankin iso, vilkkuva punainen kolmio. Ja se alkaa vilkuttamisen ja piippaamisen heti kun virrat laittaa päälle, vaikka auto ei edes käy... Hätävilkun valo on alempana mittaristossa ja paljon pienempi kooltaan.

            Joskus se on widduillut tuolla "headlights/tail lights warning light" merkillä, kun oli kärry perässä ja pesunesteen pinnasta, mutta ei mitään muuta ennen tätä.

            Hydraulipaine se tuskin on, kun ei se auto sammuksissa paljon paineita kerää vielä ja tehostimen nestepintakin oli ihan ylärajalla. Kuten myös muut litkut.

            Jarrupalojen varoittimia tossa ei pitäis edes olla (ainakaan toiminnassa) edellisen omistajan mukaan.

            Comment


            • #7
              Muistaakseni öljynpaineen varoitus on juuri tuollainen, tosin taustalla on se punainen kolmio ja päällä öljykannun kuva mutta jos autochekin näyttöruutu on hieman kulahtanut saattaa kuva näyttää vain pelkältä punaiselta kolmiolta.
              Viimeksi muokannut TomS; 27.11.2007, 12:11. Perustelu: kirjoitusvirheet kuntoon...

              Comment


              • #8
                Poimintoja Audiworldista (alkoi niin itseä kiinnostaa, että etsiskellyt ties ja mistä):
                The flashing triangle is part of a separate "autocheck" warning system output. It continually checks things such as brake fluid and coolant levels, brake pad wear, hydraulic fluid level and pressure, fuel tank level, coolant temperature, and head- and tail- light left/right current balance.
                Bit confused and want to get a few things strait. Does the idiot lights activity determined by just the ebrake and master cylender fluid level? For some reason in my Audi 5000 if something was wrong with the power brake assist or steering fluid levels etc i got a warning light from the autocheck system. If i recall its a red triangle or red circle with an exclamation point. Same with brake pad levels except that had a (0) symbol. The "brake" idiot light only came on for the ebrake and maybe the fluid level for the master cylender?

                I went checking through the archives and became sorta confused. Its different on the Audi 100/200's? The brake idiot lights activity is determined by fluid levels etc too?

                I have an idiot brake light on that refuses to go out. I unplugged one wire from the master cylender fluid level and the light stays on. What else should I look at? Power steering fluid levels? Could the abs computer going dead do this? Oh and I get no warning chimes or anything.

                Ja vastaa itselleen:

                Brakes were redone just before I got the car someone put the two wires on backwards from the master cylender resivior to its respective terminals. Swapped those two around lights went out. I actually pulled all of them off and put them back one by one and that was the one causing trouble. Though now it seems the light is out perminantly since it doesnt even go one for my ebrake... Oh well not a big deal ebrake works and works well, and I dont have the light.... hope this thing passes inspection in a few days....
                Description and Operation
                Circuit Description

                The Auto-Check system monitors individual Systems and informs the driver of malfunctions via liquid-crystal display (LCD) warning indicators on the instrument panel.

                Malfunctions are classified in two groups: Warning Display and Danger Display.

                The Warning Display group includes:

                * Brake lights
                * Headlights (low-beam)
                * Taillights
                * Battery and charging system voltage
                * Windshield washer fluid level
                * Fuel level

                If a defect occurs in the Warning Display group, the appropriate indicator will appear and a buzzer will sound once. For some defects, a yellow warning triangle will also be illuminated.

                If there is more than one defect, the appropriate indicators will appear one after the other. Warning Display group faults are suppressed if there is more than one fault in the Danger Display group.

                The Danger Display group includes:

                * Brake fluid level
                * Engine coolant level
                * Engine coolant temperature
                * Engine oil pressure

                If a defect occurs in the Danger Display group, the appropriate indicator will appear along with a red warning triangle, and a buzzer will sound three times.
                Ja niitähän löytyy kun laittaa hakuun trianlge + autocheck.

                En ymmärrä mikä tuo ebrake systeemi on? Puhutaan normijarruista brake-nimellä ja jostain ebrake sysdeemistä.

                Mutta kuitenkin, minä epäilen että jollain sensorilla on huono kontakti/johto irti/johto poikki.

                Edit: Myös pommia on epäilty monessa tapauksessa. Tee pommitesti?

                Comment


                  #9
                  Tuo ebrake on jenkkipoikien "hätäjarru" eli tutummin käsijarru.

                  Comment


                  • #10
                    Jahas, kiitoksia. Elikäs alan metsästämään jäähdytysnesteen määräanturilta, tai jarrunesteanturilta vikaa, kun noita muita ei käsittääkseni oikein voi todeta ennen mosan käymistä... ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Onks toss jarrupalojen kulumisvaroitin kans?
                      Kun jotkut väittää että heillä on punaisia herjoja tullu senkin takia (muka).

                      Edit: Hydrauliikkajärjestelmässä on myös määräanturi, sekin kai antaa hälyn jo ennen auton käynnistämistä.
                      Viimeksi muokannut A6tonen; 27.11.2007, 13:30.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                        Onks toss jarrupalojen kulumisvaroitin kans?
                        Kun jotkut väittää että heillä on punaisia herjoja tullu senkin takia (muka).

                        Edit: Hydrauliikkajärjestelmässä on myös määräanturi, sekin kai antaa hälyn jo ennen auton käynnistämistä.
                        Joo, mutta viimeksi se herjasi tuosta puutteesta "warning" -signaalilla, eikä tuolla "danger" -kolmiolla. Tutkitaan myös jarrujärjestelmä ja palat, vaikkakin ex -omistaja väitti ettei siellä noita antureita pitäisi olla, ainakaan toiminnassa.

                        Comment


                          #13
                          Jarrutehostimen paineanturi, hydraulinesteen anturi, jäähdytysnesteen anturi sekä jarrunesteen anturi on helppo tarkistaa nappaamalla liitin anturista irti. Silloin pitäisi sammua valo, jos anturi sen valon sytyttää.

                          Jarrupalojen kulumisantureista kannattaa ehdottomasti tarkastaa johtojen kunto. Todennäköisesti ei vika nimittäin ole siellä jarrupalojen tuntumassa vain välillä kori - jarrupalat. Jos vika on johdoissa, niin poikki ja yhteen jostain konehuoneen puolelta, niin ei tarvitse enää kärsiä niiden kanssa.

                          Jarrutehostimella pitäisi olla painetta kyllä ilman moottorin käymistäkin. Pommi eli hydraulinen painevaraaja on juuri sitä varten. Haulla "pommi" löytyy kyllä paljon tarinaa.

                          Eli kyseessä on ilmeisesti jenkkimalli, mikä selittää tuon varoitusvalojen outouden.

                          Comment


                          • #14
                            Johdot on rassattu läpi ja putsattu, mutta ei auta. Edelleen vilkkuu se halvatun kolmio ruudussa :p Jarrupalojen antureita en oo tosin vielä tsekannut tuolla lumihangessa ja jäähdytysnesteen anturi on jäänyt epäselväksi, että a) missä se on ja b) mitä se mittaa? Nesteen määrää, vai onko pelkkä lämpöanturi?

                            Comment


                            • #15
                              Paisuntasäiliössähän on se määräanturi ja sitten on lämpöanturi erikseen jossain putkessa.

                              Comment


                              • #16
                                Paisaria pällistelin tänään, mutta en mä mitään johtoja sinne nähnyt menevän. Liekö ne jossain siellä säiliön alla piilossa, vai missä ne luuraa? Siinäkin oli nesteet ylärajalla... Kyllä nää sakemannien sähkötyöt alkaa naurattamaan kohtapuoliin, kun muistuttavat lähinnä brittiläistä laatutyötä :D

                                Comment


                                  #17
                                  Noh, noh. Täytyy muistaa, että 22 vuotta on jo varsin hyvä aika sähköosien kestona :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X