Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei käynnisty enää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webasto ei käynnisty enää

    Webasto ei käynnisty enää, syynä ilmeisesti jokin vikatila. Yritetty käynnistää liian vähällä määrällä bensaa tankissa ilmeisesti liian monta kertaa peräkkäin. Aluksi yritti lähteä käyntiin, ilmakuplat liikkui letkussa, sitten ei enää mitään eloa. Pumppu ei pyöri, rele ei raksuta. Otettu irti akusta ja koitettu uudestaan, ei auta. Onko kokemuksia samanlaisesta, mikä lienee vialla? Jos se on joku vikatila, missä voisi luetuttaa vikakoodit/ nollata? Auto on pk-seudulla..

  • #2
    Laite lukittunut (käynnistys yrityksiä todennäköisesti liikaa) Elikkä Ei muuta kuin Webasto huoltoon vaan sitten huomenna.

    Comment


    • #3
      Ainakin Eberillä pystyy nollaa noi vika käynnistys yritykset(10 kertaa, sitten tilttaa) En osaa linkkiä laittaa: kotikone.fi/juha. ritala/eber_5kw_manuaali.pdf Laittakaa nuoremmat.

      Comment


      • #4
        Webaston vikatila

        Onko tietoa hintaluokasta, jos vie Webaston huoltoon vikatilan nollaukseen?

        Comment


        • #5
          Webaston (Thermo Top) vikatilan nollaus: Webaston pääsulake (älkää kysykö minulta, missä Audissa sijaitsee) irti vähintään 10 sek ajaksi auto käynnissä tai viimeistään 60 sek sammuttamisesta.

          Comment


          • #6
            Nollaus tehty, ei toimi

            Otettu ohjeiden mukaan runkosulake irti ja takaisin, ei herää vieläkään. Kahan äijä neuvoi tekemään samalla tavalla, muttei futaa. Eipä auta muuta kuin viedä Webastohuollon pojille katsottavaksi..

            Comment


            • #7
              Vähän pahalta kuulostaa, jos nollauksen jälkeen ei sano yhtään mitään. Käynnistysohjauksen osuuden voi testata syöttämällä jännitteen 6-napaisen liittimen 1-pinniin. Mahdollisesti ohjainkortilla vikaa, eli yleensä lämpöanturi simahtanut väittäen laitteen lämpötilaksi 120 C, eikä anna käynnistyä. No Webastohuollossahan tuon kyllä pitäisi ratketa.

              Comment


                #8
                Ohjainkortteja tais mennä noihin kuin vappukukkia muutama vuosi sitten, kun asentelin noita.

                Comment


                • #9
                  RS2:

                  Onko sinulla muistissa, onko Thermo Topin bulkki-kortti ohjattavissa väylän kautta, vai vaatiiko aina tuon erillisen jänniteen 1-pinniin? Onko automerkkikohtainen ohjainkortti (väyläohjattava) HW:ltaan sama, mutta eri softalla?

                  Comment


                    #10
                    Mun duuni paku lopetti lämpeämisen. Aika vaan juoksee kellossa yleensä. Joskus on kummiskin lähtenyt käymään ja on savuttanut enemmän kuin yleensä niillä kerroilla. Hörähtää mutta se naksuaminen ei ala. Onko se löpöpumppu mikä pitää sitä naksuttavaa ääntä?

                    On se vaan niin inhottava mennä kylmään autoon aamulla.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä, PA-pumppu naksuu toimiessaan. Se toimii myös määräsäätimenä, eli suuremmalla syötöllä naksuminen kiihtyy.

                      Comment


                        #12
                        Nyt ei ole manuaalia tuohon, enkä muista voiko canin kautta ohjata.
                        En ole enää noissa hommissa :)

                        Comment


                          #13
                          Paku kävi huollossa ja tuomio oli että tuloilmapuhallin tai liekkitunnistin mennyt, kummankin hinta on n.450e. Kuulostaa aika kalliilta hinnalta.

                          Yleensä se toimii 15min. ja sen jälkeen aika vaan jää juoksemaan näyttöön.
                          Myöskin jos on ollut ajastimella ja ei ole käynnistynyt ja sen jälkeen käynnistää auton, webasto lähtee itsestään päälle kun huomaa että kone on kylmä.

                          Voisko toi liekkitunnistin olla vain paskanen ja puhdistamalla vois saada kuntoon?

                          Vai saako sitä sieltä edes helpolla irti?

                          Saako näitä varaosia jostain vähän halvemmalla vai pitääkö laittaa kokonaan uusi webasto kiinni.

                          OT. On muuten hyvin suunniteltu toi vetokoukku transittiin, pakoputki puhaltaa suoraan toisen puolen palkkiin jolla koukku kiinni autossa. Palkki nyt aivan läpi ruostunut. Olisko siihen pakoputkeen ehkä voinut laittaa jonkun mutkan päähän.

                          Comment


                          • #14
                            Webaston voi huoltaa itsekin ,irti ja osiksi.
                            Ei ole tekevälle kummoinen kapistus.
                            Omastani oli puhaltimen moottori mennyt rikki ,voi kokeilla suoraan 12v virralla pyöriikö.
                            Moottori on rungossa päätymäisin osa,joka on vaihdettavissa.
                            Myös liekin hehkun vai mikä lie oikea nimi voi tarkistaa ja putsata ,12v napiohin niin täytyy lämmetä,älä polta sormiasi ja muutakaan.
                            Liekkipesään tulee käytössä karstaa jonka voi poistaa varovasti.
                            Osia pitäisi löytyä huoltoliikkeistä?
                            Itse ostin käytetyn, jossa oli onneksi moottori ehjä.
                            Moottorin voi testata myös paikallaan, jos on tilaa ottaa kaksi napainen johtoliitin irti, joka menee moottorille ja syttää siihen virtaa.
                            On mustan muovikannen alla heti tulevien johtojen vieressä,vaatii keskimäisen muovikannen irroituksen.
                            Jos saa mustan muovikannen paikallaan irti ,vaatii vähän muovikannen taivutusta alareunasta jossa on lukitus kielekkeet,kansi irti ja voi käsin koittaa pyöriikö puhallin herkästi,jos alussa tuntuu tahmivan on moottori yleensä mennyt rikki.
                            Haulla : webasto huolto , löytyy lissää asiasta.

                            http://www.google.com/search?hl=fi&l...-revision&cd=4
                            Viimeksi muokannut nautseri; 22.12.2007, 12:14.

                            Comment


                              #15
                              "kumioravan" webastossa ilmeni sellainen ominaisuus, ettei se lähtenyt käyntiin ennenkuin sitä yritettiin käynnistää tietokoneella. Tietokoneella siihen ei kuitenkaan saatu yhteyttä. Kun auton omat liittimet laitettiin takaisin webaam kiinni, lähti webasto kuitenkin toimimimaan. Uudelleen tietokoneella yhteyttä yrittäessä weba keskusteli 5 minuuttia koneen kanssa kunnes tietokoneen näyttö pimeni ja webasto jäi päälle.

                              Nyt se kuitenkin toimii normaalisti , mutta siihen ei saa tietokoneella yhteyttä.

                              Comment


                              • #16
                                Lainataas topiccia

                                Ajattelin omassa autossani kokoeilla audin alkuperäisasennettua webastoa, mutta yllättäen se ei toiminutkaan oikein. Lähtee kyllä puhaltamaan mutta noin 10 sekunnin jälkeen tohina loppuu (jotain pientä ääntä sieltä konetilasta kuitenkin kuuluu) sekä webaston pakoputkesta tulee vaan kylmää ilmaa. onko tuota mahdollista mitenkään itse huoltaa vai pitääkö minun alkaa etsiä webaston huoltoa?

                                Autona 2,7 bit A6 ja bensiini käyttöinen webasto
                                Viimeksi muokannut BassoJone; 14.10.2011, 06:29. Perustelu: lisäyksiä

                                Comment


                                  #17
                                  Etsi webaston polttoaineletku käsiisi. Kuuntele, että polttoainepumppu naksuttaa ja katso putkesta, että polttoaine virtaa sykäyksittäin. Tarvittaessa voit irrottaa sen webastosta, jotta varmistut polttoaineen saannista.

                                  Mikäli polttoainetta tulee, on syytä kääntyä huollon puoleen vikakoodien lukuun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    webasto alkoikin kesän jälkeen toimia, tartti vaan houkutusta reippaan varttitunnin ja savujen saattelemanahan se alkoi lämmittää \0/

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mahtaako olla vika käyttäjässä vai webastossa? (Pyöreäkulmainen webasto) Normaalisti kun pistän webaston päälle ajastimella niin nakuttaa hetken b-pumppu ja webasto lähtee pyörimään kovemalla äänellä. Ääni vaimenee loppua myöden ja sitten 2-3min päästä sammuu? Eikä enää nakuta/pyöri webasto.
                                      Kyseessä s2.sen webasto.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kuulostaa siltä, ettei se syty.
                                        Tulppa rikki tai liekkivahti likanen?

                                        Comment


                                          #21
                                          Itseänikin ihmetyttää tuo webaston bensapumpun toiminta. Minulla on tehdasasennettu Thermo Top C, kaukosäädöllä ja Fis ajastuksella. Onko normaalia, että se pumpun "nakutus" vaimenee välillä ja alkaa taas uudelleen "nakuttaa"? Saattaa olla, että Webasto alkaa vedellä viimoisiaan, sillä käynnistäminen kaukosäädöllä ei onnistu läheskään aina, mutta ajastimella vastoin se käynnistyy useimiten. Oireet on vähän samanlaiset kuin "Säätäjällä".

                                          Comment


                                            #22
                                            Mulla tekee samoin, eli välillä pumppu nakuttaa kovempaa tai terävämmin. Webasto pelaa kuitekinkin ihan hyvin.

                                            Mun mielestä ääni on terävämpi hetkittäin sillon kun tankki on tyhjähkö. Tai ainakin tuossa Caddyssä niin on.

                                            Comment


                                            • #23
                                              voikos nuista alkuperäisasennetuista webastoista lukea millään kotikonsteilla vikakoodeja? itselläni ei ole kuin pelkällä kaukosäätimellä tuo lämmitin. Vaggicom löytyy jos sillä vaan voi katsoa

                                              Comment


                                              • #24
                                                voihan niistä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  niin siis vagcomillako/kö?

                                                  mistä osiosta osaan lähtee etsimään?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aux. heater.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Taas webasto probleemaa. Joulukuussa luettiin webaston vikakoodit(alijännite) ja resetoitiin, jonka jälkeen webasto pelasi normaalisti. Tällä viikolla ilmaantui uusia ongelmia. Nyt webasto kyllä käynnistyy ja pysyy päällä, mutta ei puhalla kabiiniin lämmintä ilmaa. Onko vika automaatti-ilmastoinnissa, webastossa vai missä? Webaston pakoputkesta tulee lämmintä ilmaa muttei tulikuumaa ainakaan -20°C pakkasella. Kyseessä on Thermo Top C tehdasasennettu malli.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Taitaa johtua jostain muusta kuin webastosta kun ei jaksa kunnolla puhaltaa lämmintä auton ollessa tyhjäkäynnillä. Ajaessa puhaltaa lämmintä tai kun tarjoaa kierroksia koneeseen. Mistä tämä voisi johtua?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nestettä liian vähän tai vesipumppu menossa/hihna luistaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Nestettä on ja vesipumppu vaihdettu jakopäärempan yhteydessä n. 12 000km sitten. Voisko tukkoinen lämppärin kenno aiheuttaa ko. vaivaa? Toisaalta ihmettelen miksi se olisi tukkoinen kun nesteet on ihan hyvät.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X