Voipi olla noinkin. Jostain kytkentäkaaviosta olen vaan saanut päähäni, että ainakin analoginen signaali jaetaan vasemman takapyörän anturilta eri laitteille. CAN-väylässä liikkuva signaali voi olla sitten jo keskiarvoistettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ESP ja ABS valot syttyvät.
Collapse
X
-
Ei käynyt taaskaan meikäläiselle kuin elokuvissa vaan uusi anturi toimi aivan yhtä täydellisesti kuin vanhakin eli otettii uusi pois ja vaha takas ja mittauksia niin yhteydet loppuu abs-boksille eli se lähtee korjaukseen seuraavaks ja lisää valoja syttyi kaupanpäälisiks mittariin (joku moottorin elektroniikka härdelli) muista nyt sitä aivan virallista nimeä. Alkaa olla mitta täys.
Comment
-
Vikakohteita voi olla myös johdotus ja vetarin hammaskehä.
Tarkalla vikakoodilla vois rajata nekin pois.
Voipi olla, että tuokin Bosch mallisarja (muistaakseni 5.7 tai 5.8) rupeaa mätänemään samalla tavalla kuin nuo kaikki Bosch 5.3:t
Noita on tullut muutama vastaan, samaa käytetään bemareissakin.
Comment
-
sama ongelma tässäki.vikakoodin perusteella abs:intin paine-anturi oli "viallinen" joten se vaihettiin.valoja tulee edelleen päälle jarrutuksen jälkeen(esp ja abs).auto on b6 1.8T.täytyy nollaa koodit ja jatka matkani. jos joku jolla on vastauksia nii oon myös kiinnostunu,ja pahoittelen et tungen mukaan tähän keskusteluun...
Comment
-
Sulla on luultavasti jarrupolkimen kytkin väärin asennettu tai rikki. n. 20€:n osa.
Oon noita parinkin eri korjaamon jäljiltä korjannut, kun ovat diagnosoineet vian väärään paikkaan.
Eli juurisyy on se, että systeemi ei tunnista jarrupolkimen painallusta oikein, jolloin paineanturin lukema ei vastaa polkimen asentoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rottis Näytä viestiEi ole automaatti..eikä tule/tullut muuta vikakoodia kun vasemman etu pyörän abs-anturi. Toi moottori jutun valo sytty nyt vasta pari päivää sitte.
Onneksi bongasin länsinaapurin purkaamolta käytännössä uuden osan, tuli kotiovelle reippaasti alle puoleen hintaan uuteen osaan verrattuna.
Comment
-
Yang saahan tänne kirjotella kun en ilmeisesti ole ongelmani kanssa yksin..
Joo olen kans katellu noita abs-bokseja suomesta ja maailmalta mutta kun ei voi olla sata varma mitä rojuu sieltä sit taas saa niin päätin korjauttaa vanhan kun tulee kuulema takuu et pelaa sit kans. Miinuksena et kolmisen
päivää menee sit autoo seisottaessa.
Comment
-
A4 1.8 t Abs/esp valot palaa..
Eli ensin paloi Esp valo, vaihdoin uuden katkasijan ja nyt seuraksi liittyi abs valo palamaan. Tänään luettiin vikakoodit autosta, ei löytynyt mitään.
Mitä hel...ttiä tämä meinaa??? Onko tuntemuksia kellään?
Ja toinen homma,kuskinikkuna lopetti toiminnan ja sähköjohot katotiin ja ei mitään ihmeellistä siellä.
Pikkuhiljaa hiipui ikkuna toimimasta.
Comment
-
No se jarrupaineanturivikakoodi sen vikavalon aiheuttaa. Tuohon on yleinen korjaus Jarrupolkimen anturin vaihto, joka maksaa noin 20€.Haulla löytyy juttua.
Juurisyy on siinä, että systeemi ei tunnista jarrupolkimen painallusta ja jarrusysteemin paine tulkitaan siksi väärin.
Tämä siis todennäköisin syy.
Comment
-
Ei se hajoa totaalisesti, olen jopa korjaamon jäljiltä asentanut sellaisen uusiksi, kun väittivät, että ABS/ESP yksikkö pitää vaihtaa. Todellisuudessa olivat vain asentaneet kytkimen väärin ja se kytki liian myöhään aiheuttaen juuri vikakoodin paineanturista.
Comment
-
Päivitystä tilanteeseen.
Maf vaihdettu mutta silti sytyttää Esp valon ja antaa vikakoodit
P0102 - Ilmamassa- tai ilmamääräpiirin alhainen syöttö
-katkonainen
P0135 - Happitunnistimen lämmityksen virtapiirin virhetoiminto ( Lohko 1 Tunnistin 1)
- Katkonainen
P0139 - Happitunnistimen virtapiirin hidas reagointi ( Lohko 1 Tunnistin 2 )
- Katkonainen
Mitattu Lambdat ja Mafin jännite, mitähän suraavaksi mittaillaan / vaihdetaan??
Meinas unohtua yksi vikakoodi vielä - Kuormitussignaali, vikaviesti moottorin ohjausyksiköltä! :)Viimeksi muokannut rosimaki; 22.11.2012, 21:12.
Comment
Comment