Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmänkestäviä CR2430 paristoja Eberin Easystart R+ kakeen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kylmänkestäviä CR2430 paristoja Eberin Easystart R+ kakeen?

    Eikös tuon kaken voi sitten jättää suoraan kotiin, kun ei siitä autossakaan ole hyötyä?

    Tosiasia vaan taitaa olla niin, että yksikään akku-/paristotyyppi ei toimi kunnolla pakkasessa.

    Vink vink: kontaktimuovi näytössä estää naarmuuntumisen.

    #2
    Tuossa on jotain tarinaa patterien purkukyvystä lämpötilan suhteen
    http://www.batteryuniversity.com/partone-15.htm

    Mercuryä sisältävät eli nykyään kielletyt patterit vissiin toimisivat vielä jossain -60C.

    Comment


      #3
      Joo siis tuo kontaktimuovi jne. ei kännyköiden ja muiden värinäytöllisten kikkareiden näytössä toimi, mutta tuossa toimii vallan mainiosti. Ja ei kalvon pienet naarmut juuri haittaa, kun ei tuolla kakella kuitenkaan leffoja tai valokuvia katsella.

      Siun pitää hanskalokeroon tehdä styroksikotelo sille kakelle, jota lämmitetään ajon ajan ja se varastoi sitten lämmön pidemmän aikaa. ;)

      Comment


        #4
        Displex

        Tuollaista voisi kokeilla. Omassani olen kyllä hinkannut tuon tahnan kanssa ja ihan hyvä siitä tulee kunhan tekniikan hioo (ja muistaa ravistaa tuubia tarpeeksi ....) En muista ostinko omani tuolta vai muualta mutta nopeasti tuli.

        Comment


        • #5
          Tuntuis, että helpoin tapa matkamiehelle ratkaista ongelma on GSM-ohjaus.
          Mutta se maksaa, paljonko...?

          Comment


            #6
            Eberillä ei GSM-ohjausta ole, Webastolla on. Sekin tekstiviestillä ohjattava, mikä on miusta ainakin melko kömpelöä.

            Ysikymppiin rakensin GSM-ohjauksen Nokian 6210:sta ja Atmelin kontrollerista, hyvin on vuoden toiminut.

            Comment


            • #7
              http://autola.wihuri.fi/pdf/Yleisesite2006.pdf
              Ja sieltä sivu 5. Tekstiviestillä tosin tuokin.

              Comment


                #8
                No jopas. Enpä tuota ole tiennytkään.

                Eipä kyllä googlekaan tuosta hirveitä tiedä. Taitaa olla melko harvinainen laite, voisikohan hinnasta johtua...?
                Viimeksi muokannut pasi_; 15.11.2007, 09:37.

                Comment


                • #9
                  Tuohon patterihommaan; Joku oli laittanut Energizer:n pariston ja ei ollut sen jälkeen ollut ongelmaa, taisi olla tällä tai FFp: foorumin eberikeskusteluissa

                  Comment


                  • #10
                    Vaikea on tosiaan löytää tuosta GSM-moduulista mitään.
                    Mutta sille on näköjään nimikin, Calltronic.
                    Sillä löysin Opelin ;) tehdaslisävarustehinnastosta sellaisen hinnan kuin 753,40e. Vertauksen vuoksi TP5 kake 535e.
                    Eli eihän ne nyt noin kalliiksi jää oikeasta paikasta ostettuna mutta luokkaa 20-30% varmaan laittaa lisää rahaa EasyStart R+ päälle.

                    Comment


                      #11
                      Ysikymppiin rakensin GSM-ohjauksen Nokian 6210:sta ja Atmelin kontrollerista, hyvin on vuoden toiminut.
                      Teitkö ihan AT-komennoilla vai onko sulla vaan joku I/O-pinni kytketty puhelimeen?

                      Comment


                      • #12
                        On pattereilla eroja kyllä. Eberi käyttää käsittääkseni kaikissa malleissa Vartan paristoja, joiden on todettu olevan parhaiten toimivia kylmillä keleillä (näin kertoi maahantuoja). Eberillä on muutama paristotyyppi joita he suosittelevat.

                        Comment


                          #13
                          Kannattaa putsata ensin patterikotelon kosketinpinnat ja väännellä jouset uuteen uskoon. Kenties tippa kosketinpinnoille tarkoitettua rasvaa auttaa, lähtee hiekenmurut pois välistä. Omassani tein sen ja nyt toimii taas hienosti.

                          Comment

                          Working...
                          X