Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 Puhaltimen vipu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 Puhaltimen vipu

    Yritin haulla aiheesta mutta en läytänyt joten....

    100 -87(ei ilmastointia) puhaltimen säätövipu arpoo puhallinta puhaltamaan sattumanvaraisesti, mutta oikeassa laidassa ainoastaan, täysillä saa helposti puhaltamaan mutta muut asennot vaikea löytää, joten jotain pitää tehdä tuolle.


    Kysynkin siis onko kellään kokemusta mitä tuolta mahtaa olla rikki ja millainen projekti on kyseessä, lähteekö tuo keskipaneeli ilman koko kojetaulun purkamista irti ja mitä osia luultavasti pitää vaihtaa??

  • #2
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...ht=liukukytkin

    Comment


    • #3
      Omatekoinen grafiittipakkeli

      Itsellä oli vanhassa Lötkössä sama vika. Liukusäätimen avaamalla löytyy piirilevy, johon säätimen liukupinta vastaa. Itselläni oli tuo liukupinta aivan rokonarpinen ja palaneen näköinen. Hioin liukupinnat kirkkaiksi, mutta silti siihen jäi runsaasti onkaloita, orkosia, tai miksi niitä nyt sitten haluaakaan kutsua. Kasasin silti puhdistetun liukusäätimen paikoilleen. Tulos: Hieman parempi, mutta ei hyvä. Sinnittelin muutaman kuukauden, kunnes tilanne oli jälleen lähes sama. Avasin jälleen liukusäädinyksikön. Hioin jälleen liukupinnat, jotka olivat jälleen palaneet ja röpelöiset. Ilmeisesti liian huono kontakti, sai ns. liukuharjan ja liukupinnan välin kipinöimään ja "syömään" liukupintaa. Vastaavat uudet kokoonpanot olivat törkeän kalliit ja romulan vastaavat osat lähes samassa kunnossa. Tein viritelmän........ Tein pikaliimasta ja lyijykynän lyijypölystä ( Grafiittia, joka johtaa hyvin sähköä, ja joka on liukasta...) , seoksen..... Läjä lyijypölyä. Siihen sopivasti pikaliimaa... Sekoitetaan, kunnes saadaan aikaiseksi siveltävä muussi. Tällä seoksella "pakkeloin" liukupinnan, joka oli ensin hiottu kirkkaaksi. Seuraavana päivänä, hioin liukupinnat sileiksi. (Grafiitin väriset ja sileät). Paketti kasaan ja homma toimi, kuin uusi! Kannattaa kokeilla. Itsellä säädin toimi "korjauksen" jälkeen siihen asti, kun möin auton. Toimii varmaan vieläkin. En epäile yhtään. ---- Kokeile. ---- Kerro tänne, tuliko vika kuntoon. Onnea!
      P.S.
      Keskipaneeli lähtee irti ilman kojetaulun purkamista. En nyt saa ihan mieleen miten se meni, mutta homma ei ole vaikea. Joku varmaan osaa antaa purkuvinkkejä. Siitä on varmaan neljä vuotta, kun auton myin. On aika vaikea muistista antaa ohjeita.
      Viimeksi muokannut FINJERRY; 14.11.2007, 13:55. Perustelu: Lisätty kommentti tuosta keskipaneelista......

      Comment


      • #4
        Kyllä se pitäisi tulla kuntoon pelkällä hapettumisien hiomisellakin, kunhan muistaa hioa myös sen säätövivun pinnan. Lopuksi jotain suojaa pinnalle, kuten suojaspraytä tai kuparitahnaa.

        Comment


        • #5
          Minulla pinta oli niin syviä monttuja täynnä, että olisi pitänyt hioa lähes olemattomiin. Jokatapauksessa omani sain kuntoon näin.

          Comment


          • #6
            Ok

            Kiitos vinkeistä, kerron kokemukset rempan kunhan saan tehdyksi.

            Comment


            • #7
              Vika korjattu, tosiaan hapettumaa ja syöpumää kosketuspinnoilla, toinen kosketinnappi siitä liukuosasta oli syöpynyt olemattomiin, väänsin tuosta "luistista" syöpyneen nappulan puoleisen pään ulospäin joten tuli kytkeentäkohta eri paikaan, lisäksi hioin pinnat puhtaiksi, nyt toimii ok, ajattelin että jos alkaa vaivata vielä niin tinaan johdot kiinni ja laitan kolme tai neljä asentoisella katkaisialla toimimaan.

              Comment

              Working...
              X