Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ihme ääni lämppäristä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ihme ääni lämppäristä

onko kellään ollut samanmoista vikaa.kun puhallin on päällä ja ilmastoinnin hiutale palaa,ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin niin jostain puhallin hässäkästä kuuluu ulinaa ja joskus hirveetä rolinaa.äänin loppuu ku laittaa kaasua.olen puhaltimen moottorin rasvannut ja ei laakereissa ollut välystä.autossa automaattiilmastointi,nyt ei ole kuulunut mitään kun ei näin kylmällä ilmastointi lähde päälle.

Ettei vain ääni kuuluisi ilmastoinnin laakerivikaiselta flektiltä sieltä keulalta? Sen verran väljä, että lähtee resonoimaan ja resona siirtyy koriin. Kaasunpainalluksella aiheutat muuta resonaa, jolloin tuo flektin resona ei enää johdu koriin.

Comment

no sitä samaa olen itse kans miettiny,ku tänään sitä kuuntelin niin se alko aina ku flektit lähti pyörii.mutta katoin haynesin opasta ,niin siinä oli joku resonaattori sen muovin siäpuolella,mikä on lämppärin moottorin alla,tiedä häntä mikä idea sillä on.

Comment

Mulla on ainakin flektin laakerit iha väljät ja ropeltaa sen takia.

Comment

Ilmastoinnin flektiä veikkaisin minäkin.

Autossani alkoi samantyyppiset oireet viime kesänä. Heti auton käynnistyksen jälkeen ja joskus kesken ajonkin, alkoi pellin alta kuulua tosi ilkeä kitinä ja rahina. Moottorin vähän lämmettyä tai kun pistin ECON:in päälle ääni hävisi. Huollossa kuulosteltiin äänen tulevan ilmastoinnin flektistä. Se vaihdettiin uuteen ja ongelma hävisi.

Comment

Mulla saman kaltaisia ongelmia.eli kun puhaltimen moottori pyörii niin alussa ei ole mitään mutta kun pyörinyt noin 10min. niin alkaa kauhea uliseminen ja loppuu kun pysäyttää mut alkaa myös sit heti kun laittaa päälle.olen ajatellut ottaa ja vaihtaa moottorin mutta mistä kautta se puretaan?autossa on automaatti-ilmastointi.

Comment

eipä ollu toi äänivika flektissä vaikka vaihtotarpeessa olikin.no ei auta ku vaihtaa toi lämppärin moottori.

Comment

Juurikin rohinaa kuuluu profiilin kopterista. Oletusarvo flektin laakerit väljät. Missä olette laitattanut/laittanut kuntoon, ja mitä suuruusluokkaa kustantaa.
                Kiitos etukäteen avusta.

Comment

tuusulan autosähkössä ton laittoivat mut auto oli siellä muittenkin probleemien takia.taitaa noita flektejä saada motonetistakin mutta en tiedä sit sopivuutta ku ei toi lämppärin moottorikaan käyny oli tyystin erinlainen johtoliitin kun alkuperäsessä enkä sit viittiny alkaa säveltää sitä vaan haen alkuperäsen kuhan kerkeen.mulla oli kaikkineen hässäköineen 460e koko projekti mut tosiaan autossa oli muutakin laitettavaa.

Comment

Working...
                  X